Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

GTX 280 - ikke bilde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan starte med å fortelle hvilke komponenter du har kjøpt og fortelle hva du har gjort for å utbedre problemet.

Så kan du f.eks se på Guiden Bygg PC selv

Skyldes ofte løs eller glemt kabel. Prøv også med kun en minnebrikke i forskjellige slotter

Skjermkortet skal f.eks ha ekstra strøm fra strømforsyningen.

Beklager litt forskyndet post. PSU: Corsair HX100W, skjermkort: EVGA 280 GTX Superclocked

Ram: Crucial Ballistix tracer PC8500, Hovedkort: MSI P7N Diamond.

Har fått skjermkortet til å virke ved å bytte til en modulær 8-Pins kabel (fra en som satt fast i PSU'en) (ikke spør meg hvorfor). Klarte å få bilde ved å bruke en DVI-VGA adapter og en gammel Dell CRT-skjerm. Har noen ideer om hvorfor jeg ikke får signal på DVI? Kan det være skjermen min? ( Samsung syncmaster 245B+)

Edit: Forresten, glimrende avatar :D Er selv tilhenger av religionen.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Kabelen som sitter fast i strømforsyningen er ikke til skjermkortet, men til hovedkortet. Prøv å koble den til der se side 3 i guiden oppe til høyre 8-pins +12V, se om det hjelper.

Du må koble til både PCI-E 8 Pin og PCI-E 6 pin til skjermkortet.

Finnes ingen god grunn til at du skal få bilde med adapter, men ikke med DVI, eneste jeg kan tenke meg er at du har valgt feil input på skjermen evt glemt en kabel. Er da sikkert en mulighet for defekt skjerm, men tror jeg ville sjekket litt mer om jeg var dag!

Du har da valgt et hovedkort med Nvidia 780i brikkesett og det er vel egentlig å be om problemer.

Igjen prøv med en minnebrikke, gå inn i bios og juster spenningen til 2,1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...