Gå til innhold

Tips til spiller. God lyd og FLAC er sikkordene...

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg en minnebasert musikkspiller nå, og har følgende krav:

- Støtte for FLAC

- God lyd (mener *god*, dvs. lite støy, god kvalitet på utgang, kunne drive bra hodetelefoner og ha bra DAC kvalitet)

Ønskene:

- Så liten som mulig

- Min 4GB

- Mappes som drive på PC

- USB2 og bra overføringshastighet

- Video er av veldig liten interesse, gjerne uten video

- Støtte for minnekort er et pluss (men ikke krav)

- Kurrant batteritid

- Lades via. USB kabel

- Ikke alt for dyr, helst ikke over 1700

Har fra før av en iRiver IMP-550 CD basert MP3 spiller, som jeg stort sett har benyttet til vanlige audio CD'er. Den er god i mine øyne, men tungvin å drasse på. Hoveformålet blir FLAC filer, men også noe MP3 av bra kvalitet.

Noen tips....? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Cowon iAudio 7 høres ut som den perfekte spilleren for deg. liten, 4-16GB, trenger ingen programvare for filoverføring, video (det skader vel ikke at den har det, da jeg uansett ikke vil tro at du blir fristet til å se video på den lille skjermen), ekstremt god batteritid, kan lades via USB, og 16GB-utgaven koster 1400 kroner på Vostok.no.

Cowon D2 er et annet alternativ. Den har de samme funksjonene som i7, men har i tillegg touchscreen, minnekortstøtte og evnt. DAB-radio om du velger versjonen med det (noe som også gjør spilleren litt større en i7). Kommer i 2-16GB-utgaver, og prisen er litt høyere enn i7 (sjekk Vostok.no).

Selv endte jeg opp med D2 da valget var mellom den og i7'en, og jeg angrer ikke et sekund. Hovedgrunnen til at jeg valgte D2 var pga. minnekortstøtten, noe som kan være greit å ha etter hvert som FLAC-samlingen blir større. I dag kan du få SDHC-minnekort med opptil 16GB, men 32GB skal ikke være langt unna (altså får man 48GB totalt om man har D2 16GB).

Begge er helt geniale spillere, og jeg tror du vil bli fornøyd uansett hvilken av dem du velger. Men hvis størrelsen er veldig viktig, ville jeg gått for i7. Lykke til med kjøpet!

Endret av jorg1s1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

^what he said, med noen tillegg:

For det første, minnekort på 32GB er allerede ute. De ligger på ca 120-150 dollar i USA, og skal virke med D2.

For det andre, D2 har bedre utgangseffekt enn i7 (bedre enn noen annen spiller faktisk) som du jo lister som et kriterium

Lenke til kommentar

Takk for klare svar, og dette høres ut som noe for meg!

Får man et valg, blir det alltid vanskelig;) Det eneste som egentlig trigger interessen for D2, er minnekort. Ut fra hva jeg har lest på nett siden innleggene her ble postet, så er også "7" bra nok mhp. utgang for min del. Størrelsen trekker veldig i retning av 7, mens features mot D2.

Noen som vet om en review eller tilsvarende, hvor D2 og 7 er avbildet ved siden av hverandre...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...