Gå til innhold

Yes! Formatterte feil partisjon!

Anbefalte innlegg

Endelig klarte eg det! Skulle formattere C: for å legge inn OS på nytt siden eg skulle skifte OS.

Har gjordt det rimelig mange ganger før på ymse datamaskiner, så følgte tydelig vis ikkje godt nok med. Eg kan banne på at eg trykte på c:, men tok tydelig vis D: der eg hadde

tusenvis av musikkfiler, og eit par tusen av dei hørte eg på

Alle høg oppløysings filmane eg skulle spille av på den forholdsvis ny Plasma tven med HD kabel etter at eg fekk hd utgang på skjermkortet*

Alle program (antivirus, torrent, brannmur, coded og alt du kan tenke deg som eg installerer rett etter formattering), Inkludert Image av driver cder som nå er øydelagte av ulike grunner.

*Nytt skjermkort kom i dag, brukt. 9800Gx2 eg kjøpte for ein rimelig sum. Tenkte sjølvsagt ikkje på at av ein eller ann idiotisk grunn har produsentane komme på den lyse ideen at dei ville bruke ein 6pins og ein 8pins kontakt for at skjermkortet skulle fungere. I praksis er det ingen forskjell på dei, siden begge har 3 12v kontakter og resten gnd. Bestilte adapter hos microplex i dag, skulle fungere om eit par dager.

Joda, for ein nydelig dag!

/ironi eller kva vi skal kalle det! Aarrgght!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Gratulerer med å være en offisiell formaterings-noob.

Å formatere feil partisjon er konge i seg selv, men det å vite at to separerte partisjoner ikke fungerer sammen topper creme della creme! :)

Altså hvis du hadde formatert rett partisjon, så ville ikke den andre (ikke-formaterte) partisjonen fungere med det nye OS-et. :)

Edit: Bøg bug...

Endret av Bob92
Lenke til kommentar

Å formatere feil partisjon er konge i seg selv, men det å vite at to separerte partisjoner ikke fungerer sammen topper creme della creme! :)

Altså hvis du hadde formatert rett partisjon, så ville ikke den andre (ikke-formaterte) partisjonen fungere med det nye OS-et. :)

Sålenge den andre partisjonen bare inneholdt musikk, filmer osv. ville den fungert utmerket om han hadde formatert rett partisjon, altså C:.

Lenke til kommentar

:huh: Hvorfor i alle dager skulle den ikke det? Jeg har da alltid partisjonert hardisken min i to og formatert den ene ved reinstallering eller oppgradering av OS.

Men grattis trådstarter. Du mistet hvertfall ikke noe uerstattelig som bilder o.l.

Lenke til kommentar

Og du spør meg?

Jeg formaterte C: og beholdt F: (media), Når jeg var ferdig så ble jeg bare spurt om å formatere hvis jeg åpna F:, Jeg spurte da på forumet, og de sa jeg enten kunne reformatere (masse avansert script-kødd) eller formatere og hente ut data.

Sååååeeehh...

Lenke til kommentar

Da har du gjort noe veldig feil før eller etter formateringen Bob92.

Her på jobben så deler vi alltid opp harddisken på de ansattes laptopper i to partisjoner, slik at de lagrer ting til en, for at det ikke skal gå tapt om vi må formatere system partisjonen.

Har aldri opplevd det problemer du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...