Splinten Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Hei, har en pc #2 som begynner å dra litt på årene, så programmer begynner å bli litt krevende. Men det har seg slik at jeg kan kjøre dem, men under belastning av flere programmer eller drivere så bare slår pc'n seg av? Den blanker ut på sekundet og starter seg på nytt igjen? Står også hendelse-id: 1003 Prøvd å google uten noe fornuftig løsning. Endret 13. juli 2008 av Splinten Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Høres ut som overopphetning. Last ned Speedfan og skjekk CPU temperatur. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Ok, skal sjekke Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Nei, tror ikke dette er problemet, lå på med everest: cpu: 30c Hovedkort: 30c Aux: 77c Gpu: 70c harrdisk: 20c ser ikke ille ut de? Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Har det alltid vært sånn eller er det nylig? Har du oppgradert den i det siste? Fant litt på google. Link Temperaturene ser bra ut de, utenom GPU. Virket veldig høy, hvis det er normal load. Endret 13. juli 2008 av Zuluzion Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 GPU så veldig høy ut, men jeg tenkte mest på CPU, og den hadde super temperatur. overopphetning er det nok ikke, hvertfall ikke med de temperaturene. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Nei, tror ikke det er det. Men du har ikke byttet deler i pcen? Ganske sikker på at det er hardware problem. Men les restet av forrige post og svar på resten Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Power Supply som degraderes vil jeg tro . Edit: Når det gjelder event ID 1003 , kan du jo se her om du finner noe som matcher: http://www.eventid.net/display.asp?eventid...tem&phase=1 Endret 13. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Vel, jeg satt den sammen rett etter nytt år, den står hos min søster som mest sannsynlig ikke har oppdatert den noe, problemet begynte vel etter 2 uker. Så ikke på dette som noe problem da, men det har bare blitt mer og mer av dette! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Restarter maskinen , eller slår den seg helt av slik at du må vente før den kan slås på igjen , eller du må "flippe" switchen på PSU av/på. Hvis maskinen slår seg av er det et tydlig tegn på PSU. Ville begynt med feilsøking vha en memtest86+ bootable CD å sjekke minne. Hvis det er okay , putte inn XP CD plate å boote til recovery console å kjøre fullstendig sjekkdisk med /R . Hvis det også er okay , boote til safemode w/networking , jobbe litt med den for å se om ting er stabilt . Virker det som ting går greit i safemode - lukter det en eller annen driver som lager bugcheck feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå