KongeOdin Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Mitt HIS HD 4870 lager stråler i mange farger ut i fra 3D flater i spill som AOC NWN2 og Oblivion. Ytelsen var fantaskisk helt til problemet oppstod(Etter et par minutter). Problemet forverret seg gradvis med tiden helt til jeg slo av spillet(Jeg lot det ikke gå mange sekundene for å si det slik). Strålene oppstår bare i spillene. Ingen overklokking ble gjort. Drivere og Hotfix ble innstallert. Biosen til hovedkortet mitt (Asrock DUAL-VSTA) er oppdatert til å kunne benytte 3870, men er inkompatibelt med 8800 serien. Kjøpte en zalmann 850w (ZM850-HP) og venter på Asus P5E (og Samsung F1). Håper problemet blir borte ved skifte av hovedkort, men har mine bange anelser om dette til det motsatte er bevist av meg om noen dager. Jeg har fjernet kortet fra maskinen midlertidig og innstallert det gamle igjen. Har jeg grillet 4870 ved å bruke det i oppsettet mitt med Pci-E x4? Endret 13. juli 2008 av KongeOdin Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Nå har nytt hovedkort (Asus P5E med x16 Pci-E 2.0) blitt innstallert og alt virker som det skal. Grafikkkortet var ikke ødelagt. Det gamle hovedkortet (Asrock DUAL-VSTA Pt880 med x4 Pci-E) er sannsynligvis inkompatiblet med 8800serien og 4800 serien. Endret 16. juli 2008 av KongeOdin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå