Earl_Grey Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Heisann! Jeg skal kjøpe en Alienware Area-51 m15x fra USA via Jetcarrier.no (Magnum.no. Men plutselig slo det meg at spenningen i strømnettet er forskjellig i USA og Norge. Kan dette bli et problem når jeg i ren lykkerus pakker opp min splitter nye laptop og smeller kontakten i støpselet? Tsjernobyl times 9/11?! MY GOD!! That's...that's...I can't even make that out!!! BTW; er det noen som har erfaring med transport gjennom JetCarrier? På forhand takk Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Bærebare kommer som regel med internasjonale ladere. Hvis ikke er det sikkert mulig å kjøpe ny lader. PC'en bruker som regel 12V DC anyways. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Ikke glem at det er 25% moms ved import fra utlandet. Lenke til kommentar
Earl_Grey Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Oki, takk Er det noen som har erfaring med Alienware som de vil dele? -vonde og gode. Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Bærebare kommer som regel med internasjonale ladere. Hvis ikke er det sikkert mulig å kjøpe ny lader. PC'en bruker som regel 12V DC anyways. Laderen er som oftest 110-240 V 50-60 Hz, men selve nettledningen må byttes ut med en som passer her hjemme. PC'n bruker ikke som regel 12 V, faktisk så kan jeg ikke huske noensinne å ha sett det. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Er det noen som har erfaring med Alienware som de vil dele? -vonde og gode. En jeg kjenner har Alienware datamaskin (stasjonær) til ca. 40 000 kr. Jeg tror han er fornøyd. Lenke til kommentar
Earl_Grey Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Bærebare kommer som regel med internasjonale ladere. Hvis ikke er det sikkert mulig å kjøpe ny lader. PC'en bruker som regel 12V DC anyways. Laderen er som oftest 110-240 V 50-60 Hz, men selve nettledningen må byttes ut med en som passer her hjemme. PC'n bruker ikke som regel 12 V, faktisk så kan jeg ikke huske noensinne å ha sett det. Hmkey, nå føler jeg meg rimelig teit...men; kan man kjøpe slike på nett? Lenke til kommentar
m99 Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Er du heldig så har du allerede en slik liggende, hvis ikke så er de å få kjøpt overalt. http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_connector Endret 14. juli 2008 av m99 Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Bærebare kommer som regel med internasjonale ladere. Hvis ikke er det sikkert mulig å kjøpe ny lader. PC'en bruker som regel 12V DC anyways. Laderen er som oftest 110-240 V 50-60 Hz, men selve nettledningen må byttes ut med en som passer her hjemme. PC'n bruker ikke som regel 12 V, faktisk så kan jeg ikke huske noensinne å ha sett det. Fra PSUen brukes som regel 3.3V, 5V og 12V. Noen ting trenger mer Juice, feks grafikkort. Går ut i fra at dette gjelder på bærbar også. Men selve outputen ligger nok på rundt 18V med tanke på grafikkort. Uansett. Gratulerer med ny bærbar Earl_Grey! Alienware er konge på gaming, er nok derfor de koster såpass. Endret 14. juli 2008 av Zuluzion Lenke til kommentar
Earl_Grey Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Fra PSUen brukes som regel 3.3V, 5V og 12V. Noen ting trenger mer Juice, feks grafikkort. Går ut i fra at dette gjelder på bærbar også. Men selve outputen ligger nok på rundt 18V med tanke på grafikkort. Uansett. Gratulerer med ny bærbar Earl_Grey! Alienware er konge på gaming, er nok derfor de koster såpass. Takk takk -de kan ikke sende den før 4.august da, venter på deler Gleder meg noe helt sykt! Lenke til kommentar
Earl_Grey Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Er du heldig så har du allerede en slik liggende, hvis ikke så er de å få kjøpt overalt. http://en.wikipedia.org/wiki/IEC_connector Sendte nettopp e-post til Alienware for å høre hvilken type laptopen bruker, regner med det er en C5 (?). Er ikke heldig nok til å ha en slik i "rotskuffa" Jobbet halvannet år på Expert immelom studiene, kan sikkert få en slik ledning på "goodwill" der Takker og bukker for hjelpen Lenke til kommentar
Earl_Grey Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 Sitat fra e-post: "Thank you for contacting Alienware. The connector type on the Area-51 m15x power supply is an IEC C5 connector..." Da var det oppklart. Takker og bukker for all hjelp Lenke til kommentar
Earl_Grey Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Takker alle for all hjelp Men etter at jeg leste testen av den nye Kunshan M860 ombestemte jeg meg og bestilte en slik istedet -den ble bittelitt billigere enn den tilsvarende Alienware-laptopen (inkl. mva og frakt)....men Multiom får heller ikke in deler før i august Nå får jeg jo også garanti på maskinen! -som ikke krever at jeg sender maskinen over atlanterhavet. BTW: noen som har erfaring med Multicoms Kunshanserie? -og Multicom generelt? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Har ikke erfaring med Multicom sine pc`er, men ved service og support er de helt suverene, kjapt svar, hyggelig betjening, kjapp test av deler etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå