trulsant Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Tok dette bildet i New York nå i ferien, og var igrunn veldig fornøyd med resultatet. Tok bildet håndholdt, men støttet mot en stolpe. Tatt med Pentax K100D, eksponeringstid 1/6 sek og blender f/3.5 Lenke til kommentar
sverrelerre Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 flott bilde, liker godt bevegelsen, fargene og lysene. Synes kanskje menneskene på venstre side forstyrrer litt. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Synd at du ikke hadde tripod med deg.. Dette hadde gjort seg med en 10sek eksponering.. uansett ett kult bilde, veldig bra til å være håndholdt Edit: Ja, jeg er klar over hvor dum man ser ut når man setter opp tripod midt i byen om kvelden, men alikevel, litt må man tåle for å ta kule bilder Endret 13. juli 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Ja, sant det med 10 sek, men kom rett fra kino...så hadde vært upraktisk. Det nyinnkjøpte stativet lå på rommet... men brukt på det andre bildet jeg la ut nå nettopp. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ja, fint bilde fra New York, du har greid å få frem menneskene i forhold til skyskraperne på en uvanlig god måte, ikke så lett akkurat det, å få frem den dimensjonen. RandiA Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg liker det, fine farger og overraskende bra skarphet på menneskene. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kjempe sprekt. New York er byen for slike bilder:P Lenke til kommentar
Dieter Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kan ikke si annet enn at jeg liker det veldig godt. Bussen i bevegelse gjorde seg veldig godt. synes ikke du burde bruke lenger lukkertid slik noen her forslår. Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det som hadde gjort bildet tilnærmet perfekt for min egen del var om de 3 menneske på venstre side der ikke så mot kamera:P Lenke til kommentar
Carny Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) I motsetting til enkelte her likte jeg folkene i bildet best. Det er de som skaper feelingen av at dette er tatt i NY. Fint bilde, dog liker jeg generelt sett ikke slike bilder. Dvs. jeg syns mange slike bilder kan se bra ut osv, men jeg ser sjeldent lenge på dem. Det samme gjelder dette. Ville bare legge til at det er ikke negativ kritikk rettet mot deg eller bildet ditt, for det er ingenting å utsette på det. Enkelte "streetshots", eller hva det kalles, er ufattelig bra, men for min del må de være mer tett og personlig opp i trynet på folk. Endret 14. juli 2008 av Carny Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Meget bra. Kombinasjonen av farger, ting i bevegelse, samt at du har fanget et personer som er "skarpe", gjør dette i sum til et bilde som i hvertfall for meg er meget bra Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Det er virkelig bra. Kjempekul dokumentering av det hektiske neonsamfunnet. Jeg får lyst til å ta turen over dit med kamera. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Bra bilde! Bussen med dens bevegelsuskarphet drar blikket innover i bilde og gir det en fin dybde. Fine farger og god fotobeskrivelse av NY. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Bildet er bra på alle måter. Hadde jeg ikke sett det litt for mange ganger før hadde jeg virkelig likt det. Men å kreve at alle skal være nyskapende innenfor en kunstform som foto er direkte idiotisk, så til syvende og sist må jeg gi deg god ros for et vel gjennomført bilde. Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Veldig godt fanget bilde. Jeg syntes faktisk lukkertiden er perfekt. Du får fram bevegelse, uten at bussen er meningsløst ute av definisjon. To ting jeg ønsker å utsette på: - Et enda mer undervinkla bilde, ville trolig fått fram byfølelsen enda mere fram. Tror det ville fått en sterkere effekt med tanke på at man ville blitt "dratt" inn i bildet pga. nærheten til bussen. - Har du forsøkt svart/hvit? Lenke til kommentar
trulsant Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Har ikke tenkt på å bruke S/H, men gjør ett forsøk her. Bildet er konvertert til S/H med overvekt av rød kanal, og deretter økt kontrast noe med Curves. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Flott bilde! Personlig liker jeg B/W versjonen best. Jeg synes bevegelsesuskarpheten til bussen er det som gjør bildet. Jeg synes du har klart å holde kameraet veldig stødig, og fått et godt resultat mtp at det ikke er brukt stativ Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå