P@rm@nn Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Var på mammas job i dag å plukket med meg diverste datautstyr de hadde kasert. Fikk meg 2 vefungerende datamaskiner :wink: Men plukket også med meg noe jeg tror kalles tape recorder. Bakpå står det Tandberg Data slr5 4,0/8,0GB. Inni er det en kasett som det står SONY SLR5 -8Gb. Under står det med mindre bokstaver: 4Gb native/ 8Gb Comressed. Den bruker scsi grensesnittet. Ettersom jeg ikke har scsi har jeg absolutt ingen bruk for denne, men lurer litt på om den er verdt noenting. Er den avlegges, eller er slike i bruk fortsatt. Har intrykk av at bedrifter bruker slike til å ta backup på, er det korekt. Og er i så fall den jeg har verdt noe? Om noen her er interesert så får de sende en Pm. Stoler på prisantydningene her. Og er den ikke verdt noe, så får du få den gratis. Bor i bergen om noen vil hente den. Pm meg. Men er som sagt interisert om slike fortsatt brukes og hva de er verdt. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 er vel verdt 100-200kroner, får nok ikke solgt den nei Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Skulle nå tro at de fremdeles brukes ja (de produseres vel ikke lengre dog). Prisen er vel kanskje også vanskelig å fastslå, men visst den er pent behandlet så er den vel fremdeles verdt litt mer enn 100-200 kr. Disse kostet jo 4-5000 nye for noen år tilbake. Tandberg er flotte tape stasjoner som er stabile og robuste. Så har du en liten server, er denne tape stasjonen perfekt Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Så lite ja? jaja. Men lit merkelig da bare en ny 8Gb kasett koster 300 kr, og jeg syns slike drev virket relativt dyre. Et eksemplet er denne som er en Tandberg Intern SLR60 30/60GB SCSI- bulk, kun driven [Rank=256] til 14000. Men den er jo da 4 ganger så stor da selvfølgelig, er kansje det som gjør det. Er jo også mulig at den er noe hetl annet da, ettersom jeg ikke kan så mye på dette feltet. Edit. Kasetten som er i koster vist 373. Men det er kasnje fordi det er tanberg sin kasett, sony sine er kansje billigere. Lenke til kommentar
stianj Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Jeg ville tro den var verdt 7-8-900 kroner (med tapen) hvis du finner en som trenger en slik. Det er klart, markedet for slike er relativt begrenset. Og hos de som egentlig trenger slike, er det lite kultur for å kjøpe brukt. Men prøv en annonse på Usenet, har sett folk som både kjøper og selger slike der. (Har kjøpt to, og solgt en der selv). Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Takker for alle svar. Ikke for å være pirkete, men lette lit rundt. Eneste norske butikk som ser ut til å ha den inne er Datakompaniet, og de tar 5000,- for den( Tandberg SLR5 4/8GB internal SCSI ). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå