Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

miste magefett med badstu?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du vil svette ut vann så du blir jo slankere i den forstand, men det vil du fort ta opp igjen ved å drikke litt...

Men du vil vel mest sannsynlig forbrenne mindre fett i badstue enn ellers siden du der ikke en gang trenger å bruke energi på å holde deg varm...

Lenke til kommentar

Spis heller sunnere, mer grønt og kutt ut brus! Tren målrettet og i fornuftige mengder! Dét er det beste.

Hvis du skulle slanket deg ved å sitte i badstue, måtte du sikkert likevel sittet så lenge at du ikke ville fått tid til å gjøre noe annet. Meningsløst, spør du meg.

Har du flere syke ideer på lager? :whistle:

Lenke til kommentar

haha..ingen flere syke ideer ^^

altså, jeg er tynn og trener regelmessig, men er forferdelig skada i en fot, samt litt i ett lår, og er midt i byen, så treningsmulighetene er så små de bare kan bli..og jeg jakter fremdeles på en six pack..

så jeg måtte liksom ha NOE til å forbrenne magefettet mitt^^

Lenke til kommentar

Okey, skjønner.

Da får jeg vel bare si at en av de bedre løsningene vil være å kutte ut unødvendige kalorier i løpet av dagen. Drikker du mye brus, saft, melk eller juice? Det er masse kalorier i slik drikke. Jeg drikker nesten bare vann og sparer mange kalorier på dette. Kutt også ut sukkerholdige varer som kroppen ikke trenger(sjokolade, godteri, is, kjeks, kaker)! Selv ville jeg ikke klart sistnevnte... sjokolade må jeg bare ha! Men jeg har likevel lite fett på magen og kroppen. Det viktigste om du velger ikke å kutte ut noen av varene over, er å være måteholden. :)

Lenke til kommentar
sit-ups vil både forbrenne og hjelpe til for å få six-pack, så... :p

Ikke nødvendigvis. Dere vet vel at man ikke kan punktslanke seg? Det vil si at du ikke kan trene magen for å fjerne magefett, du øker generelt forbrenningen i kroppen, ikke bare på magen. Men sit-ups vil stramme magemusklene og kanskje øke muskelvolumet så man ser musklene tydeligere.

Lenke til kommentar

når jeg drikker melk drikker jeg skummet, eller som i sverige, fetthalt 0.5%

og jeg spiser sånn salatgreier som jeg kjøper på hotellet her jeg bor, så der er jeg safe;)

men jeg tror ikke jeg skal ete mat nå så seint, så jeg kjøpte en liten flaske med drikkeyoghurt istede ("farlig"?)

kunne også trengt noen tips til alternative situps/mageøvelser (hotell midt i byyn..ikke store treningssjanser her)

Lenke til kommentar

Ja, til dels. Kroppen vil bruke energi på å holde kroppstemperaturen jevn og bruker derfor kalorier på denne jobben. En liten joggerunde forbrenner lett mer enn denne jobben. Men vekttap vil du få, men da på grunn av vesketap i form av svette. Ta deg en tre kvarters/times joggetur før frokost istedet.

Lenke til kommentar
Ja, til dels. Kroppen vil bruke energi på å holde kroppstemperaturen jevn og bruker derfor kalorier på denne jobben. En liten joggerunde forbrenner lett mer enn denne jobben. Men vekttap vil du få, men da på grunn av vesketap i form av svette. Ta deg en tre kvarters/times joggetur før frokost istedet.

hm...så jeg vil ikke miste vekt i forhold til den irriterende lille klumpen jeg har på magen? den vil ikke bli mindre av badstua?

Lenke til kommentar

Skal du ha six-pack må kroppen din være ganske så fettfattig. Tren gerilja-kardio og ta situps i noen måneder så bør du se resultater alt etter hvor mye overflødig fett du har. En rask BMI test kan kanskje gi en indikasjon.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar
Skal du ha six-pack må kroppen din være ganske så fettfattig. Tren gerilja-kardio og ta situps i noen måneder så bør du se resultater alt etter hvor mye overflødig fett du har. En rask BMI test kan kanskje gi en indikasjon.

BMI er bull. rett og slett.

okey, forbrenning:

om jeg for eksempel trener armer, vil det forbrenne armfettet, eller magen (+ lår, legger, osv.) også?

Lenke til kommentar
sit-ups vil både forbrenne og hjelpe til for å få six-pack, så... :p

Ikke nødvendigvis. Dere vet vel at man ikke kan punktslanke seg? Det vil si at du ikke kan trene magen for å fjerne magefett, du øker generelt forbrenningen i kroppen, ikke bare på magen. Men sit-ups vil stramme magemusklene og kanskje øke muskelvolumet så man ser musklene tydeligere.

Det er riktig, men magefettet er det første som kommer, og det første som forsvinner igjen.

Poenget mitt var at dersom man begynner å trene så vil dette være det første som forsvinner, og for å få six-pack er det sit-ups som må til...

Lenke til kommentar
okey, forbrenning:

om jeg for eksempel trener armer, vil det forbrenne armfettet, eller magen (+ lår, legger, osv.) også?

Som jeg sa, kan du ikke punktslanke deg. Trener du styrke og utholdenhet, øker du den generelle forbrenningen i kroppen. Hvor du tar av fett, avhenger av hvor kroppen vil tære på fettlagrene, ikke hvilken del av kroppen du trener.

Lenke til kommentar
okey, forbrenning:

Som jeg sa, kan du ikke punktslanke deg. Trener du styrke og utholdenhet, øker du den generelle forbrenningen i kroppen. Hvor du tar av fett, avhenger av hvor kroppen vil tære på fettlagrene, ikke hvilken del av kroppen du trener.

i see..men jeg forstår ikke helt den siste setningen..kan du forklare den litt?

Lenke til kommentar

BMI er ikke bull. Det spørs helt på hvordan du bruker det. Jeg sa at det kunne gi en indikasjon..

Når det gjelder magefett er det dette som først kommer og sist går, ikke først. Du vil brenne mye av det, men det har ofte lett for å ligge igjen litt og man kan bli ganske så fettfattig i ansikt, på armer og bein før magen endelig viser resultater. Trøsten er vel at det her er litt variasjoner fra person til person så du kan jo håpe..

Hovedregelen er at kroppen må være veldig fattig på fett før du endelig får frem magerutene.

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...