anderz Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hei! Har store planer om å kjøpe ny 40" tv. skal mest sansynlig bestille i slutten av juli/begynelsen august. Vurdere å kjøpe Samsung LE40A559 da eg ser den får gode kritikker rundt om kring. Tv`en skal brukest primært til vanlig tv titting med Canal-digital kabelnett med digital dekoder. Kjem og til å bli brukt til å sjå endel 720P og 1080P matriale via enten Popcorn hour eller tvix. Har ikkje heilt bestemt meg for kva eg kjøper enda, om noken har tips om det valget og, tar eg imot det. Kjem og til å bruke tv`en til litt dvd titting og koble den til pc. Sitter litt over 2 meter fra tv`en, kan 40" bli for stort da? Eg har hørt at eindel tv`er har problem med oppskalering av "vanlige" tv-signaler. Nokon som veit korleis LE40A559 er på det? Den har heller ikkje 100Hz. Er det noke eg vil legge merke til? og kor "viktig" er det med 100Hz på tv? Om noken har tips til andre tv`er som eg bør vurdere tar eg gjerne imot det. Har eit pristak på max 10000. Kjem det evt. andre modeller tidlig i haust som er verdt å vente på? Ser det blei masse spørsmål her, men håper noken kan komme med eit godt svar til meg mvh Anders Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Jeg er i samme båt som deg, vurderer Samsungs 5-serie mot 6-serien, og ut i fra hva jeg har blitt fortalt og hva jeg kan lese er en av de største forskjellene at 6-serien kjører i 100HZ. Hvor viktig er egentlig dette? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Sitter litt over 2 meter fra tv`en, kan 40" bli for stort da? Den har heller ikkje 100Hz. Er det noke eg vil legge merke til? og kor "viktig" er det med 100Hz på tv? Kjøper man tv i disse dager så er det vel meningen at de skal vare en stund, og du kommer sikkert ikke til å sitte 2m ifra for "evig og alltid"? Jeg hadde iallfall ikke gått ned på str, da hadde jeg heller dytta krakken litt lenger bak. 100Hz Motion Plus gjør bildet glattere og finere. Hvis du har sett Bonus-klippene på dvd`er og hvordan de lager filmene, så har du sikkert sett at klippene ser litt annerledes ut når man ser det fra "behind the scenes" enn de gjør når det endelige produktet blir lagt ut på dvd. Det ligner litt på det, bildene er skarpere og renere. Litt som f.eks på Glamour (på TVN) og slike såpeserier fra USA. Og nei, jeg ser ikke på Glamour, men vet hvordan bildet ser ut Det gjør bildet finere, i mine øyne. Men er tv`n av god kvalitet ellers så vil du jo få fine bilder uansett. Er du hos naboen og ser hvordan det er med han, så blir du kanskje litt irritert over at du ikke gikk for 100Hz selv Konklusjon; greit å ha, men ikke livsviktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå