Gå til innhold

Hvis ditt liv hadde vært perfekt, hvordan ville det sett ut?

Newt32

Anbefalte innlegg

perfect.png

Hvis du mener at ditt liv allerede er perfekt, er ikke dette nødvendigvis tråden for deg. Her kan du fortelle litt om hvordan livet ditt hadde sett ut, hvis du hadde fått oppfyllt alle store ønsker og drømmer i livet ditt. Et veldig kort eksempel: "Hadde bodd i et stort hus, hatt stor bil og en lykkelig familie på fire". Er livet ditt perfekt hvis du slipper å jobbe eller gå på skole resten av livet? Eller at du har nok penger til å kjøpe hva du vil? Hva må til for at livet ditt blir komplett?

Jeg personlig har alltid hatt en drøm om å flytte til en plass i verden, med nok dyr til å leve av jakting. Prøve å leve på så lite penger som mulig. Dyrke grønnsaker og blomster, som jeg kanskje kan bytte mot ammunisjon. Ellers kunne det også vært kjekt å være verdenskjent for noe veldig positivt. Som f.eks. en oppfinnelse, oppdagelse eller en forretningside. Filmatisere og regissere The Demon from Heaven :D

Prøvde å søke etter lignende tråden men fant ingen. Kan heller ikke huske noen som ligner.

(Si fra til meg hvis du finner skrive- eller formuleringsfeil =)

Endret emnetittel fra "Hvordan ser ditt 'Perfekte liv' ut? til nåværende. Synes nåværende virker mindre ironisk.

Endret av Newt64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler det blir litt sånn at alle her vil ha dyre ting osv, inkludert meg.

Jeg hadde likt et liv på en øy, med passe stort hus ved sjøen, med sol hele dagen. Stor familiebåt, båt til eventuelle barn, og vannscooter som leketøy.

Ved siden av huset ville jeg hatt ett nøst som jeg kunne arbeidet i. (Liker å mekke på båter osv)

Men det viktigste av alt, leve hele livet med en jente jeg elsker :) <3

Lenke til kommentar

Et spennende spørsmål jeg ofte funderer over på vei inn i drømmeland. Problemet er bare det at jeg som regel ikke kommer så veldig mye lenger enn til "rik og vellykket et-eller-annet-forfatter" før jeg begynner tenke på kebabpizza eller sovner.

Ja, og det involverer selvfølgelig en viss person.

Endret av Skarstad
Lenke til kommentar

Har allerede nådd mål1 med å få meg "kone" og barn. Iogmed penger styrer ALT måtte mål2 være at familien var sikret økonomisk for livet.

Hvordan det ville sett ut:

Fått en unge til om ett par år, kanskje enda en ett par år etter det igjen. Bodd i ett fint sørlandshus helt nede ved vannet, med en stor brygge på tomta med ett skjergårdsskip og en medium/stor familiebåt. I kjellerstua ville det vært stor hjemmekino med spillkonsoller og data. Felt inn i den ene veggen ville det vært ett stort amazonas biotop akvarie. På den andre veggen skulle det vært ett storslått filmarkiv med fler filmer enn i en videobutikk. Hytte ved fjellet hadde man jo hatt, ved en fin fiskeelv og selvfølgelig alpinanegg i næreheten egnet for store og små. Feriehuset i spania ville stått klart når vi ville på ferie i sommermånedene. Ellers tror jeg at jeg ville blitt gal av ikke å jobbe, så jeg ville nok fortsette å jobbe som it-ansvarlig iogmed det er noe jeg trives med. Kona måtte også hatt en fin jobb hun trivdes i, og ungene gjorde det bra på skolen og hadde masse venner.

Hadde nok vært ganske lykkelig og forhåpentligvis mindre beskymringsfull i de omstendighetene der.

Lenke til kommentar

Hadde hatt ca en milliard i banken sånn at jeg kunne flyte på rentene og slippe å jobbe noen gang igjen, så ville jeg hatt 2-3 kvinnfolk av modellkvalitet, ett par unger og et giganstisk slott utenfor en eller annen storby. Så ville jeg hatt noen feriehus rundt om kring i verden og noen snasne biler.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville følt størst lykke og følelse av perfekthet i en overgang fra en dystopisk til en utopisk verden, hvor enn jeg snur meg ser jeg mennesklig og kulturell vekst uten nevneverdige bekymringer eller hemninger.

Så dette samt en trygg tilverelse med gode venner, opplevelser og musikk/kunst ville holdt for meg :)

Lenke til kommentar

Eit ganske vanskelig spørsmål. Dessverre er det vanskelig å sei når ein blir fornøgd. Alt for mange som aldri blir fornøgd..

Her og nå, vil eg sei at eg hadde vore nært eit perfekt liv med eit stort hus her eg har vakse opp. God kone og friske barn følger med i drømmen. Her skulle eg hatt ein god bil, firehjuling og MC. På denne plassen hadde eg jakta og gjort andre kjekke ting.

Men tviler på at eg hadde slutta å jobbe heilt visst eg hadde hatt nok pengar. Hadde sikkert starta små firmaer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...