Henning1332 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Jeg er ikke sikker på hva som er best når det gjelder lys styrke og kontrast på LCD skjermer. Kan noen hjelpe meg? Hva er f.eks best av disse...? Lysstyrke: 250 cd/m2 Kontrast: 1000 :1 OG Lysstyrke: 400 cd/m2 Kontrast: 3000 :1 HENNING Endret 13. juli 2008 av Henning1332 Lenke til kommentar
Henning1332 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 kan någen hjelpa? Lenke til kommentar
molsen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det kan man faktisk ikke si på de spesifikasjonene, men jeg tviler på at den ene skjermen har reell målbar kontrast på 3000:1, og at den andre har 1000:1 for den saks skyld. Når det gjelder lysstyrke, så er det like interessant hvor lavt skjermen kan gå. Men hva som er best av lysstyrke avhenger av bruken, brukeren og miljøet skjermen benyttes i, og videre ville jeg ikke hengt meg opp i kontrastspesifikasjoner når jeg skal velge skjerm, det virker best i elkjøpreklamer. Titt litt på http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=274&ph=12 de viser mye spennende. Lenke til kommentar
Henning1332 Skrevet 14. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2008 Det kan man faktisk ikke si på de spesifikasjonene, men jeg tviler på at den ene skjermen har reell målbar kontrast på 3000:1, og at den andre har 1000:1 for den saks skyld. Når det gjelder lysstyrke, så er det like interessant hvor lavt skjermen kan gå. Men hva som er best av lysstyrke avhenger av bruken, brukeren og miljøet skjermen benyttes i, og videre ville jeg ikke hengt meg opp i kontrastspesifikasjoner når jeg skal velge skjerm, det virker best i elkjøpreklamer. Titt litt på http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...2=274&ph=12 de viser mye spennende. Takk skal du ha:) jeg visste ikke om det hadde noe spesielt å si. Følte bare jeg kanskje burde vite det før jeg bestilte en skjerm. Skal ta en titt på linken:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå