☀ ❄ Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Heisann, Jeg har nylig installert nye komponenter i et gammelt kabinett. Problem: Når jeg forsøker å installere Windows XP (Professional) restarter maskinen når jeg forsøker å gi input på velkomstskjermen. Altså: Jeg får opp den blå menyen der det står "Welcome [...] Press ENTER to start installation, R to repair, F3 to quit". Hvis jeg trykker enter eller R, restarter maskinen av seg selv. Jeg har kommet videre et par ganger, på det lengste til partisjonering av disken, men i det lange løp restarter maskinen av seg selv uansett. Jeg har et Asus P5E hovedkort (nytt), en Intel Core Duo Socket 775-prosessor (ny), nVidia-skjermkort (nytt), Corsair 2GB DDR2 RAM-brikke (ny) og Western Digital IDE-harddisk (gammel). (Jeg kan godt oppgi detaljer ved behov, men tror ikke det er nødvendig.) BIOS POST klager ikke når jeg starter maskinen. Jeg har også fått installert Linux helt uten problemer. Problemet eksisterte både før og etter at jeg installerte Linux. Det kan kanskje være: - Noe galt med DVD-ROM-en (selv om den er helt ny) - Feil instillinger i BIOS (jeg bruker defaults) Jeg tror ikke det kan være (men jeg kan ta feil): - IDE Master/Slave-settings - Noe galt med Windows-cd-en (Jeg har prøvd to cd-er, og den ene har jeg dessuten testet på en annen maskin.) - Overoppheting (CPU-temperatur 43 grader, hovedkorttemperatur 34 grader) - Lite strøm (750W PSU) Jeg har prøvd alt jeg kan tenke på, og har strevd med dette i flere dager. Har googlet opp og ned og sidelengs, men ikke funnet noen løsning. Jeg har aldri vært borte i noe liknende før, og hvis noen har noen forslag som på noen måte kan hjelpe, vil jeg være evig takknemlig. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 Den ene av de to RAM-brikkene som stod i var defekt, og problemet er nå løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå