froflo Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Er det tilstrekkelig med et billig skjermkort hvis PC'n kun skal brukes til DV-redigering, -og ikke brukes til spill? Har dere forslag til skjermkort bra og/eller billig? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Litt avhengig av hvilket redigeringsprogram du bruker. Det er meget gunstig å ha stor(e) skjermflater å jobbe på. Dual head er derfor praktisk Jeg bruker Adobe Premiere, med arbeidflaten spredd på to skjermer med et eldre Matrox G450 kort. Det virker meget bra. Det nye Matrox Parhelia er enda bedre, men et dyrt valg. Lenke til kommentar
froflo Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Takk for svar! 2 skjermer? Gjelder dette kun for bruk med Adobe Premiere? Jeg har kjøpt kombipakning med firewire-kort og Pinnacle studio 8 DV, men har antagelig mulighet for å kunne ta i bruk Premiere. Er dette siste å foretrekke? Mer komplisert? Jeg har ennå ikke redigert noe video. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 17. mars 2003 Del Skrevet 17. mars 2003 Studio 8 har begrensede/ingen muligheter til å tilpasse arbeidsflatene ved redigering. Studio 8 er et av de beste programmene for videoredigering for hobbybruk da det er enkelt å bruke, rimelig avansert samt selv detekterer klippene i filmen. Adobe Premiere er et mye kraftigere, men betydelig dyrere og mer komplisert redigeringsverktøy med alle muligheter til å tilpasse størrelsene på arbeidsflatene samt monitoren som viser hvordan den ferdige videoen vil bli. Du vil ha glede av to skjermer uansett da det er helt topp å kunne sitte med f.eks Studio 8 på den ene skjermen og jobbe med andre ting på den andre skjermen samtidig. Programmet UltraMon eller tilsvarende må brukes for å administrere programmenes plassering på de to skjermene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå