Gå til innhold

skjermkort og DV-redigering

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt avhengig av hvilket redigeringsprogram du bruker.

Det er meget gunstig å ha stor(e) skjermflater å jobbe på. Dual head er derfor praktisk

Jeg bruker Adobe Premiere, med arbeidflaten spredd på to skjermer med et eldre Matrox G450 kort. Det virker meget bra.

Det nye Matrox Parhelia er enda bedre, men et dyrt valg.

Lenke til kommentar

Takk for svar! 2 skjermer? Gjelder dette kun for bruk med Adobe Premiere? Jeg har kjøpt kombipakning med firewire-kort og Pinnacle studio 8 DV, men har antagelig mulighet for å kunne ta i bruk Premiere. Er dette siste å foretrekke? Mer komplisert? Jeg har ennå ikke redigert noe video.

Lenke til kommentar

Studio 8 har begrensede/ingen muligheter til å tilpasse arbeidsflatene ved redigering. Studio 8 er et av de beste programmene for videoredigering for hobbybruk da det er enkelt å bruke, rimelig avansert samt selv detekterer klippene i filmen.

Adobe Premiere er et mye kraftigere, men betydelig dyrere og mer komplisert redigeringsverktøy med alle muligheter til å tilpasse størrelsene på arbeidsflatene samt monitoren som viser hvordan den ferdige videoen vil bli.

Du vil ha glede av to skjermer uansett da det er helt topp å kunne sitte med f.eks Studio 8 på den ene skjermen og jobbe med andre ting på den andre skjermen samtidig. Programmet UltraMon eller tilsvarende må brukes for å administrere programmenes plassering på de to skjermene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...