FOOrK Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Er det mulig å finne ip'en til min andre pc på nettverket, uten å gå bort til pcen å sjekke ip der? Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 tja du kan skanne hele nettet, men det tar litt tid for å si det mildt hvis du ikke aner hvilket område adressen ligger... Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 du har det i nettverk sa du ? bare ping navnet til den andre maskinen via kommandolinja. hvis maskinen for eksempel heter iso skriver du bare ping iso (etterfulgt av trykk på enter tasten) skulle funke det Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 hmm hvordan scanne nettet da? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 du har det i nettverk sa du ? bare ping navnet til den andre maskinen via kommandolinja. hvis maskinen for eksempel heter iso skriver du bare ping iso (etterfulgt av trykk på enter tasten) skulle funke det Trodde det skulle funke det jeg også, men tror det er noe med dns som gjør at det ikke går. Lenke til kommentar
eught Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Start>Kjør>cmd. Skriv "Net view". Så skriver du "ping <navn på maskin>". Uten "" og <> selvfølgelig. Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 hmm hvordan scanne nettet da? jeg bruker LANguard Network Scanner, men det finnes sikkert andre, du kan definere en range den skal skanne eks. 10.0.0.1 - 10.0.0.10 så den ikke skanner alt for det tar llaaaannnnggg tid...så det er en fordel å ha en anelse om hvilket område ipen ligger. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 Er det mulig å finne ip'en til min andre pc på nettverket, uten å gå bort til pcen å sjekke ip der? Har du linux og nmap instalert kan du kjøre nmap -sP 10.0.0.0/24 om nettet ditt har ip`er på 10.0.0.* og netmask 255.255.255.0. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 hmm hvordan scanne nettet da? jeg bruker LANguard Network Scanner, men det finnes sikkert andre, du kan definere en range den skal skanne eks. 10.0.0.1 - 10.0.0.10 så den ikke skanner alt for det tar llaaaannnnggg tid...så det er en fordel å ha en anelse om hvilket område ipen ligger. Bra program... Scanner for usikre passord og sikkerhetshull også. Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. mars 2003 Del Skrevet 16. mars 2003 hmm hvordan scanne nettet da? jeg bruker LANguard Network Scanner, men det finnes sikkert andre, du kan definere en range den skal skanne eks. 10.0.0.1 - 10.0.0.10 så den ikke skanner alt for det tar llaaaannnnggg tid...så det er en fordel å ha en anelse om hvilket område ipen ligger. Bra program... Scanner for usikre passord og sikkerhetshull også. jepp, har funnet mye som var litt for åpent med det, anbefales til alle som lurer på om de har et sikkert nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå