Gå til innhold

2.1-system 10-15 000 kr

Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt å kjøpe 2.1-system utelukkende til musikkbruk (power metal). Jeg skal i første omgang ha tre innganger å veksle mellom: to ledninger med minijack (én til PC permanent og én løst til iPod o.l.) og én inngang for hifi CD-spiller.

De 10-15 000 kronene skal inneholde forsterker/receiver, CD-spiller, to høyttalere og en subwoofer.

Jeg ønsker høyt volum og fylde, men også god lydkvalitet.

Kan noen sette sammen forslag fra Soundgarden eller Hi-Fi Klubben, så skal jeg gå i butikken og be om prøvelytting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha sub i tilleg til to høyttalere? Vil du ha stativhøyttalere og sub av plassmessige årsaker? Hvis du har plass til det, så er det like greit med to litt større gulvstående høyttalere og en god forsterker, også droppe subwoofer.

Lenke til kommentar

Vent heller med sub.

Jeg ville tatt en titt på Klipsch RF-10 som ligger ett stykke nede på siden. Evt RF-52 som koster 1k mere.

Kanskje samme med Rotel RA-1062 Evt med en H/K forsterker. Jeg syns hvertfall H/K + Klipsch er en fin kombo.

På cd fronten tror jeg nok Rotel RCD06 vil funke bra.

Det virker som om du bor i Oslo siden du referer til de butikkene, så jeg ville tatt meg en tur i byen sammen med noen favoritt cder og gått innom div hifibutikker og hørt på det de har å by på til 10-15k.

Da ville jeg tatt turen innom Hifiklubben, Oslo Hifi-Center, Stereofil og Soundgarden hvertfall.

Disse butikkene ligger jo ikke så alt for langt fra hverandre.

Siden du skal kjøpe fullpakke kan du sikkert prøve å fikse deg ett pakketilbud! :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha sub i tilleg til to høyttalere? Vil du ha stativhøyttalere og sub av plassmessige årsaker?

Er det vanlig å ha subwoofer uten å ha høyttalere da? :p Gulvstående eller stativ, det er det samme. Jeg har nok plass.

Jeg ville tatt en titt på Klipsch RF-10 som ligger ett stykke nede på siden. Evt RF-52 som koster 1k mere.

Kanskje samme med Rotel RA-1062 Evt med en H/K forsterker. Jeg syns hvertfall H/K + Klipsch er en fin kombo.

På cd fronten tror jeg nok Rotel RCD06 vil funke bra.

Det virker som om du bor i Oslo siden du referer til de butikkene, så jeg ville tatt meg en tur i byen sammen med noen favoritt cder og gått innom div hifibutikker og hørt på det de har å by på til 10-15k.

Jeg bor i Stavanger. Vi har bare Soundgarden/Hi-Fi Centeret og Hi-Fi Klubben, bortsett fra diverse butikker som ikke hører til noen kjede.

Lenke til kommentar

Eg har Klipsch RF-82 og angra ikkje på det kjøpet. Høyrer stort sett på (alternative) rock og metal. Høgtalarane er eg veldig nøgd med, spesielt diskanten er utmerket. Til film kunne eg tenkt meg ein sub, men det får heller blir ved ein seinare anledning dersom det blir surround.

Resonans bør du få med deg ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...