bruker456281 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hei, jeg skal kjøpe meg en iPhone neste onsdag, og lurer på om det koster 5/10kr per mb når man bruker sitt private trådløstnett? Altså, wi-fi? Virker litt urimelig at man skal betale per Mb når man sitter hjemme og surfer, eller hva? :-P Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 wifi priser operatører oppgir er kun for deres spesifikke trådløse soner påflyplasser etc, ikke ditt eget bruk Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Det er jo i teorien ikke gratis å surfe, siden du må betale for linjen til det trådløse nettet ditt Men ja, som nevnt over så kommer ikke teleoperatøren din til å kreve noe penger av deg så lenge du holder deg på WiFi. Datatrafikk i mobilnettverket er derimot det du må betale for, ikke gjennom hjemmenettverket. Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Ahh, herlig! Da er vel alle løse tråder knytt sammen, og jeg skal sitte berett foran dataskjermen klokken 10.00 på onsdagen :-P Takk for hjelpen ^^ Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 litt off-topic men kun ikke la være.. Mange som forbrukere som kjøper iPhone for det er så kult, men vet lite om den. Som f.eks trådstarter som kjøper uten å vite helt sikkert om trådløs WIFI er gratis. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 litt off-topic men kun ikke la være.. Mange som forbrukere som kjøper iPhone for det er så kult, men vet lite om den. Som f.eks trådstarter som kjøper uten å vite helt sikkert om trådløs WIFI er gratis. Det trenger ikke nødvendigvis å ha med uvitenhet om iPhone å gjøre men derimot usikkerhet rundt bruk av wifi på mobiltelefoner generelt. Lenke til kommentar
Jonwm Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Hvis man drar til f.eks frankrike og finner ett trådløst nettverk der som er ulåst,det koster ikke meg noe da? Lenke til kommentar
bruker456281 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) litt off-topic men kun ikke la være.. Mange som forbrukere som kjøper iPhone for det er så kult, men vet lite om den. Som f.eks trådstarter som kjøper uten å vite helt sikkert om trådløs WIFI er gratis. Heh, Adda... Og si at jeg generelt sett vet lite om iPhone, og samtidig beskylde meg for å kjøpe "eye-candy" er såpass usaklig at jeg tviler på deg som bruker på HW.no. Jeg har sjekket de aller fleste anmeldelser og specs, sett videoer og sammenlignet med diverse HTC'er. Det er heller snakk om å få oppklart noe jeg ikke er sikker på, før et eventuelt kjøp. Trådløs Wi-Fi er ikke gratis i alle sine former, den er gratis på et trådløst område som ikke er offentlig. Jeg kan dermed sitte på nett hjemme eller hos noen andre med eget trådløst nett, men må betale for bruk ved offentlige trådløs-soner. I framtidige innlegg håper jeg at du holder deg på et høflig nivå, ikke si at personer vet lite om et produkt, heller gi råd om å lese litt mer om produktet før man kjøper det :-) Endret 18. juli 2008 av EdHolliC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå