morgan_kane Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Man får vist ikke skaffet seg melkekvote om dagen, hvis noen veit hvordan eg skal få meg melkekvote så si ifra. Kan man på noen måter flytte en melkekvote fra en plass til enn annen plass? Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Seriøst ment? Hør med landbruksnemnda i kommunen du bor! Lenke til kommentar
HellsBells Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Man får vist ikke skaffet seg melkekvote om dagen, hvis noen veit hvordan eg skal få meg melkekvote så si ifra. Kan man på noen måter flytte en melkekvote fra en plass til enn annen plass? du kan jo lese litt her Endret 20. juli 2008 av HellsBells Lenke til kommentar
LivTone Skrevet 30. juli 2008 Del Skrevet 30. juli 2008 Du er klar over at man enten må være odelsgutt/jente eller ha agronomutdanning for å få kjøpt melkekvote? Når det er sagt, så selges det en hvis andel melkekvoter i kommunen hvert år. Det er vanlig å kjøpe opp melkekvote fra folk som slutter med melkedrift, eller hvis kommunen/staten tillater at melkekvotene blir større i kommunen, så er det mulig å søke der.. Men som sagt, uten arverett eller utdanning så kommer du liten plass. Agronomutdanning kan en forresten ta over nettet hvis det er av interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå