MyBigMouth Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hei! (Dersom noen finner emnetittelen dårlig, gi beskjed) Det neste halvåret framover skal jeg jobbe som frilansfotograf, der jeg kommer til å levere til de største aviser og ukeblad i Norge. For øyeblikket har jeg et stk htc touch, og den er nå moden for en utbyttelse. Kort hvorfor jeg ikke liker touchen; - Den er til tider svær treg, og behøver en restart i døgnet for å fungere. - Det at den er treg går på bekostning av mange av funksjonene. Kamera og mp3 spiller har jeg ikke brukt på 3 mnd... - Ustabil; har flere ganger opplevd at den sletter meldinger og anrop. At den legger på istedenfor å ta tlf er også et problem. - Mangelen av 3g er også fatal da jeg må ha dette for å kunne levere raskt til arbeidsgiver. - Touch, greit til tider, men man må jo stoppe opp for å få skrevet en sms. Har prøvd apps, men har ikke likt noen av de. - I tillegg mange andre småting... Det jeg nå trenger er en tlf som kan fylle ut dette på en bedre måte. Har sett endel på 4 modeller; Htc TyTn II, Htc Touch Diamond, Nokia N95 (8gb?), og "selvfølgelig" den nye Iphone. Har ikke prøvd noen av disse mobilene, men det er viktig at sync'ing med pc og sendelse av mail går lett. Det er viktig for meg å ha et abm som gjør det å levere bilder til en billig affære og ikke noe som vil hemme meg. Har ikke sett meg ut et abm, men kjerringen har Telenor FriVenner, så om abm mitt er Telenor så er ikke det en hindring. Ser at dette blir vanskelig ift Iphone, men det får så være. Jeg skal i militæret om et halvt år, så etter det er det kjipt å sitte med en månedssum på 500,- men her er pri 1 å få noe som fungerer bra. Batteritiden er viktig, noe jeg vet at blir dårligere jo mer mobilen har å "flashe" med. Hva tenker dere er det lureste valget for meg? Saken haster litt så dersom du føler du har noe som helst å si her, si det. Ikke la vær å skriv fordi noen etterpå "sikkert vil skrive det"... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Synes du har listet opp veldig pussige modeller, siden du er ute etter mer eller mindre en businesstelefon og selv sier du ikke bruker kamera og mp3 etc, så har du valgt ganske mange "fjortissmobiler" (noen kommer til å drepe meg for å kalle dem det, men pfft). Nokia sin E serie er det åpenbare valget IMO. E51, E66 eller E71. De har god hardware som ikke treges ned av overglorifiserte menyer AKA diamond. iphone kan du forsåvidt bare glemme spør du meg, dyr som et uvær og synching med PC til å sende bidler er bare å gi opp da den ike engang kan fungere som modem. velger du en i E serien (forsåvidt også N95 men den er tregere og har mye du ikke trenger) kan du både bruke mobilen som modem via USB kabel, bluetooth, og som wifi hotspot via programmet joikuspot. Dvs at har du en laptop kan du koble til internett via mobilen på vanlig mpte som du kobler til wifi, noe som gjør det hele mye enklere og mer smertefritt. E serien har edge, 3g, hsdpa og wifi så du er 100% støttet på den fronten. E serien er laget for å være businessmobiler, så de har mindre fokus på kamera etc og mer fokus på at ting skal fungere. E51 er billigst, E66 og E71 er nye modeller som har bedre kamera, GPS og for E71 også qwerty tsatur Abonnement er en annen ting. Både netcom og telenor samt andre har en plan til 500 kr måneden som gir deg gratis datatrafikk. Det jeg dog heller vil råde deg til er å gjøre slik jeg gjorde, kjøpe telefon uten abonnement og gå fpr netcom smarttalk i tillegg. Da har du lave ringe og sms priser, men viktigst av alt så har netcom 20 kr per dag maksgrense på data. DVS at de dagene du faktisk bruekr mye data (som neppe er hver dag) koster det deg 20 kr, mens du slipper betale fast månedspris som du må gjøre om du har de dataplanene til 500,- Endret 13. juli 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Synes du har listet opp veldig pussige modeller, siden du er ute etter mer eller mindre en businesstelefon og selv sier du ikke bruker kamera og mp3 etc, så har du valgt ganske mange "fjortissmobiler" (noen kommer til å drepe meg for å kalle dem det, men pfft). Nokia sin E serie er det åpenbare valget IMO. E51, E66 eller E71. De har god hardware som ikke treges ned av overglorifiserte menyer AKA diamond. iphone kan du forsåvidt bare glemme spør du meg, dyr som et uvær og synching med PC til å sende bidler er bare å gi opp da den ike engang kan fungere som modem. velger du en i E serien (forsåvidt også N95 men den er tregere og har mye du ikke trenger) kan du både bruke mobilen som modem via USB kabel, bluetooth, og som wifi hotspot via programmet joikuspot. Dvs at har du en laptop kan du koble til internett via mobilen på vanlig mpte som du kobler til wifi, noe som gjør det hele mye enklere og mer smertefritt. E serien har edge, 3g, hsdpa og wifi så du er 100% støttet på den fronten. E serien er laget for å være businessmobiler, så de har mindre fokus på kamera etc og mer fokus på at ting skal fungere. E51 er billigst, E66 og E71 er nye modeller som har bedre kamera, GPS og for E71 også qwerty tsatur Abonnement er en annen ting. Både netcom og telenor samt andre har en plan til 500 kr måneden som gir deg gratis datatrafikk. Det jeg dog heller vil råde deg til er å gjøre slik jeg gjorde, kjøpe telefon uten abonnement og gå fpr netcom smarttalk i tillegg. Da har du lave ringe og sms priser, men viktigst av alt så har netcom 20 kr per dag maksgrense på data. DVS at de dagene du faktisk bruekr mye data (som neppe er hver dag) koster det deg 20 kr, mens du slipper betale fast månedspris som du må gjøre om du har de dataplanene til 500,- Takk for raskt svar. Løsningen ift abm virker jo som en svært god løsning! Mister muligheten for endel gratis samtaler til kjerringen da, og det er jo det største minuset. Vet ikke hvordan Netcom har utviklet seg ift dekning men har hørt de er ganske dårlige. Hvilken av de tre du nevnte anser du til å være greiest for mitt bruk da? E51 var jo ikke dyr i det hele tatt, men pris og kvalitet henger ofte sammen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Synes du har listet opp veldig pussige modeller, siden du er ute etter mer eller mindre en businesstelefon og selv sier du ikke bruker kamera og mp3 etc, så har du valgt ganske mange "fjortissmobiler" (noen kommer til å drepe meg for å kalle dem det, men pfft). Nokia sin E serie er det åpenbare valget IMO. E51, E66 eller E71. De har god hardware som ikke treges ned av overglorifiserte menyer AKA diamond. iphone kan du forsåvidt bare glemme spør du meg, dyr som et uvær og synching med PC til å sende bidler er bare å gi opp da den ike engang kan fungere som modem. velger du en i E serien (forsåvidt også N95 men den er tregere og har mye du ikke trenger) kan du både bruke mobilen som modem via USB kabel, bluetooth, og som wifi hotspot via programmet joikuspot. Dvs at har du en laptop kan du koble til internett via mobilen på vanlig mpte som du kobler til wifi, noe som gjør det hele mye enklere og mer smertefritt. E serien har edge, 3g, hsdpa og wifi så du er 100% støttet på den fronten. E serien er laget for å være businessmobiler, så de har mindre fokus på kamera etc og mer fokus på at ting skal fungere. E51 er billigst, E66 og E71 er nye modeller som har bedre kamera, GPS og for E71 også qwerty tsatur Abonnement er en annen ting. Både netcom og telenor samt andre har en plan til 500 kr måneden som gir deg gratis datatrafikk. Det jeg dog heller vil råde deg til er å gjøre slik jeg gjorde, kjøpe telefon uten abonnement og gå fpr netcom smarttalk i tillegg. Da har du lave ringe og sms priser, men viktigst av alt så har netcom 20 kr per dag maksgrense på data. DVS at de dagene du faktisk bruekr mye data (som neppe er hver dag) koster det deg 20 kr, mens du slipper betale fast månedspris som du må gjøre om du har de dataplanene til 500,- Takk for raskt svar. Løsningen ift abm virker jo som en svært god løsning! Mister muligheten for endel gratis samtaler til kjerringen da, og det er jo det største minuset. Vet ikke hvordan Netcom har utviklet seg ift dekning men har hørt de er ganske dårlige. Hvilken av de tre du nevnte anser du til å være greiest for mitt bruk da? E51 var jo ikke dyr i det hele tatt, men pris og kvalitet henger ofte sammen... E51 er helt super, har den selv. Kameraet er ræva og mediemulighetene det samme, men på ting som (for meg) er viktig er den bedre enn N serie telefonene, er tross alt en businesstelefon. N serien har tregere prosessor, mindre ram, og har hardware mer tilpasset medieavspilling. Mindre innstillinger for å endre skrivebord etc, og færre inkluderte nytteprogrammer. Med N serien betaler du veldig mye for godt kamera og diverse dilldall som gps etc. Du kan jo lese testen: http://www.amobil.no/artikler/nokia_e51/45851 Hvem av E serien som passer er opp til deg, E71 er jo en kjekk sak siden den har QWERTY men spørsmålet er om du trenger det. Bedre kamera og GPS trekker prisen opp fra E51 på den, i tillegg til sef tastaturet. Den har forøvrig en kjekk funkljson der du kan ha to skrivebord, en for jobb og en for private ting. Ang abonnement så vurderte jeg også telenor pga grtis ringing etc, men når jeg regnet sammen hvor mye jeg faktisk ringte fant jeg ut at det ikke var noe å tjene siden det bare koster 45 øre per minutt med smarttalk uansett. Netcom sin dekning er en smule dårligere enn hos telenor, men med mindre du sitter midt inni skogen burde du ikke ha problemer. Her jeg bor er faktisk netcom bedre enn telenor, og jeg har HSDPA dekning i hele området mens telenor sin dekning er mer sporadisk. Det er dog unntaket vil jeg tro. Endret 13. juli 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå