Gå til innhold

Hjelp til valg av vifter

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har dette kabinettet, med Mist 500W strømforsyning. AMD Athlon XP 3700+ CPU, med Zalman kjøling. Gpu er Gainward Nvidia 7900GT, med standard vifte. HK er Asus A8n-E

Med Kabinettet følger det en vifte (tipper 80mm) som blåser luft inn mellom CPU og skjermkort.

Når jeg spiller DOD:S fyker GPU temp opp til 60 grader og bildet i spillet blir merkelig, med lange streker over skjermen, feks fra en motspiller...Core ligger på 41 grader idle

Det jeg ønsker nå er å kjøpe kjøling, som får både tempen og støyen ned.

Viften til NB er en synder her, tenkte på enten denne eller denne Jeg ønsker også en stillegående kjøler til skjermkortet, og en eller to vifter til kabinettet - feks en for luft inn og en for luft ut. Kommer til å droppe viften som fulgte med kabinettet.

Kan noen komme med innspill til oppsett og valg av vifter kjøling?

Tør ikke kjøpe noe før jeg har fått det godkjent her :)

Vennlig hilsen

GM

Endret av Gregor Martin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
60 grader er ikke så fryktelig mye! Tipper du også har fått den velkjente 7900GT minne IC buggen.

Prøv med nyeste driver.

Kjør med kabinettet åpent, og se om feilen dukker opp i andre spill, om ja, bestill retur hos butikk.

Minne bug på 7900GT har jeg aldri hørt om. Har kjørt med åpent kabinett, men fortsatt koker GPU. Den når 60 grader, og Speedfan 4.34 viser flammer! Kjører siste utgave av offisielle drivere fra Nvidia.

Takk for tipset, forresten. Men;

trenger fortsatt hjelp til valg av vifter og kjøling, samt hvor kabinettvifter skal plasseres osv.

Venter i lengsel og spenning...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...