Gå til innhold

Voodoo 3 overklokking

kAizER

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å presse det siste ut av mitt voodoo 3 kort før jeg erstatter det med ett Geforce kort. Jeg har ikke lyst til å anskaffe meg vifte (fattig student;)), så det jeg lurer på er hvor mye jeg kan klokke kortet uten at temperaturen blir for høy med kun orginal vifte

Det er en PIII 550 Mhz, 128 RAM (hehe), Asus hovedkort

takker for hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener jeg klarte 166@180 uten modifikasjoner, men jeg er ikke sikker. Dersom du kan skaffe en gammel kjøler fra eit socket-7-hovedkort eller lignende vil du få klokket det opp mot 190 eller over.

Nå har jeg en gammel socket-7 ribbe uten vifte på min v3 3000. Jeg klarer vertfall 180 MHz. Den originale ribben er noe dårligere, men det er bare å prøve seg frem.

Ribben kommer til å bli sykt varm, så varm at du brenner deg dersom du tar på den, men v3'ern tåler ganske høye temperaturer.

Jeg tror ikke du klarer å ødelegge kortet da det låser seg når tempen blir for høy.

-redigert

Jeg trodde du hadde v3 3000, dersom du har 2000 vil du sikkert ikke nå de hastigetene jeg snakket om, men ikke så langt under

Ithron

[ Denne Melding var redigert av: Ithron på 2001-09-28 17:28 ]

Lenke til kommentar

Takker for svar:)...Vet ikke helt om jeg har Voodoo 3 3000 eller 2000..

Men skal ta en dag å prøve å klokke det opp bittelitt så får jeg se hva som skjer med det..

Men det er ikke lenge til jeg kjøper meg ett nytt kort, kan jo få ett Geforce 2 MMX kort til under 1000 kr!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...