Gå til innhold

BK: Serie; Gammel fabrikk ved elven

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merker meg at du er veldig opptatt av det industrielle. Hva med å våge deg nærmere en gang? Bildene er forøvrig greie bilder som beskriver området godt, men de er ikke visuelt slående. Nærmere neste gang, takk. Helst veldig nærme, for du begynner å bli en samler av fabrikkomgivelser.

Edit: Jeg glemte å nevne at de er i det mørkeste laget, og at det i midten ser skeivt ut.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Du kan jo seff bruke et objektiv med mere tele hvis du ikke kommer fysisk nærmere. Bildene er nok jevnt over litt vel mørke, og kansje ikke helt universelt slående, men sikkert mere givende for noen som har tilknyttning til det miljøet.

Jeg synes det er en spennende genre du jobber med, så ser frem til mer. Skal i alle fall ta en titt på hva du har postet tidligere.

++

Lenke til kommentar

Jeg syntes bilde 3 helt klart var det beste, men samtidig ga den minst fabrikk-følelse. Kan du ikke ta et til av nummer tre, men se om du får kilt inn pipa helt til venstre i bildet? Det tror jeg hadde blitt et kjempebilde om det lar seg gjøre.

Bilde 2 virker som allerede nevnt litt skjevt?

Bilde 1 syntes jeg var litt "postkort fra krigens dager".. (Mao litt kjedelig).

Lenke til kommentar

I det første syns jeg du skulle brukt røret som går inn til fabrikken mer effektivt.

Slik det er nå er det bare et tja..element i bildet uten nevneverdig virkning.

Hadde du funnet riktig vinkel kunne røret ledet blikket mer, rent komposisjonsmessig.

Husene bak røret gjør for øvrig den jobben, dog.

Grenene til høyre som stikker inn i bildet skulle du ha fjernet.

Artig at pipa og fjellet i bakgrunnen går litt "i ett", om du skjønner hva jeg mener.

Det andre bildet ville jeg croppet bort største parten av venstre side, slik at pipen hadde kommet inn i "rule of thirds", og kanskje en lengre lukkertid kunne tatt bort litt av uroen vannet danner. Liker at du har fått dette uten fjellet i bakgrunnen. Dette ser muligens mest "industrielt ut".

Det tredje bildet ville jeg croppet bort fjellet. Tror det hadde gitt et mer interessant "vanishing point".

Det siste syns jeg ikke noe særlig om, dessuten -hvis dette er en serie, må du skrive det. Ellers er du over grensen på max 3 bilder pr. tråd.

Alt i alt er dette langt bedre enn det forrige du viste oss, tatt fra brua med rekkverket i veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...