Gå til innhold

kjøring mot rødt lys..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hadde litt stort fart mot rødt lys og klarte ikje å stoppe bilen.. halve bilen var over streket :S.. får eg bot for det?..

Forenklet forelegg på kr 5200,-. Dersom du har vært usedvanlig uaktsom, kan du fort få en reaksjon for brudd på Vtrl § 3 også.

Lenke til kommentar

Virker som om dette skjer heeele tiden her i oslo.

Bedre å være litt over streken om du ikke klarer stoppe når det ER rødt lys, enn å kjøre videre over!

Sikkert mulig å få bot for dette, for skal jo ikke skje, men tror ikke det er særlig stor sjanse for å få denne boten nei.

skjer lett med de som gasser PÅ før lyskryss, også når de ser det skifter til gult for å prøve komme over før rødt.

Er jo rivruskende feil å gasse på før disse lyskryssene. Men men...

Lenke til kommentar
hadde litt stort fart mot rødt lys og klarte ikje å stoppe bilen.. halve bilen var over streket :S.. får eg bot for det?..

Du skal kjøre så du klarer å stoppe på en forsvarlig måte, og det virker det ikke akkurat som om du har gjort her..

For å passere linjen med en meter?! :laugh: I de store byene skjer jo dette vært eneste minutt..

Har du en bil som er kun to meter lang?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
For å passere linjen med en meter?! :laugh: I de store byene skjer jo dette vært eneste minutt..

Har du en bil som er kun to meter lang?

Nei, har du?

Du forstår poenget..

Står man med halve bilen over streken kan man være til hinder for annen trafikk, spesielt busser og større vogntog. Og det er en grunn til at det er ulovlig å krysse streken.

Lenke til kommentar
Får vel ikke bot for å stoppe litt over streken vel? Har i alle fall en tendens selv til å skli litt over når jeg ligger på clutchen rett før jeg får grønt... Kan da ikke skade noen det.

Passerer du stopplinja når det er rødt lys så har du kjørt på rødt lys og kan straffes deretter.

Lenke til kommentar
Men blei du stoppa eller ikke?

nei eg ble ikkje stoppet av politiet eller noen andre :S .. så bare ikje at det var rødt lys.. så klarte ikje å stoppe bilen.. kjørte ca. 1.5-2 meter over stopp linjen..

Du har lappen?

Tror du det er satelitter som overvåker hver enkelt bil i verden? Så lenge det ikke er politi til stedet som stopper deg der og da så får man ikke bot. Kommer ikke en måned etterpå for å gi deg bot. Vet jeg ikke svarer på trådstarters spørsmål, men virker som om det er det du er redd for.

Lenke til kommentar
Men blei du stoppa eller ikke?

nei eg ble ikkje stoppet av politiet eller noen andre :S .. så bare ikje at det var rødt lys.. så klarte ikje å stoppe bilen.. kjørte ca. 1.5-2 meter over stopp linjen..

Du har lappen?

Tror du det er satelitter som overvåker hver enkelt bil i verden? Så lenge det ikke er politi til stedet som stopper deg der og da så får man ikke bot. Kommer ikke en måned etterpå for å gi deg bot. Vet jeg ikke svarer på trådstarters spørsmål, men virker som om det er det du er redd for.

eg er ikje redd for å få boten men for å miste lappen.. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...