Gå til innhold

Fra musikk til allmenn

Anbefalte innlegg

Hei, noen av dere kjenner sikkert til situasjonen. Du har stresset med søkning til videregående og har søkt på to forskjellige skoler. Så finner du ut at du har kommet inn begge steder og får en frist til å bestemme deg for hvor du vil gå.

I mitt tilfelle har jeg kommet inn på to skoler, musikk på den ene og allmenn på den andre. Hadde egentlig nok å bekymre meg for allerede da jeg kom til å tenke på at det kanskje kunne være greit å kunne bytte skole etter et eller to år. Sier ikke at jeg kommer til å gjøre dette men bare at det kunne være greit å ha muligheten. Rimelig sikker på at dette lar seg gjøre fra en allmenn linje til en annen men spørsmålet jeg stiller er jo da om det går an fra musikk til allmenn...

Noen som har erfaringer med dette, er desperat etter svar ettersom svarfristen er i morgen :( .

Endret av Crimson-Tide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk musikk første året og byttet over til allmenn pga utvekslingsår. Det går helt greit men man må ta opp de fagene man mister ved å gå musikk. Jeg feks har tatt opp økonomi og skal ta opp naturfag. Det er sikkert litt nytt nå pga kunnskapsløftet, men det var hvetfall sånn for meg.

Lenke til kommentar

Takker alle for svar ;) . Har et spørsmål til Mikael 89: Når du sier "ta opp de fagene man mister ved å ta musikk", tar man dem da i tillegg til det man ellers vil ha hvis man går vanlig allmenn, samme år?

Endret av Crimson-Tide
Lenke til kommentar

Da jeg byttet fra Toppidrett til stud.spes etter ett år fikk jeg beskjed om at jeg måtte bestå fagene jeg tok opp i løpet av to år (fire semester).

Du som vurderer å gå musikk først må sannsynligvis da ta opp geografi og samfunnsfag (Kunnskapsløftet). De som går det vanlige løpet har hhv. 2 og 3 skoletimer i uka til de to fagene. Ikke spesielt omfattende fag, med andre ord. Jeg vet lite om hvordan du klarer deg på skolen, men med en smule selvdisiplin går det helt greit å ta opp begge fagene første termin på stud.spes.

Magnus :)

Lenke til kommentar
Takker alle for svar ;) . Har et spørsmål til Mikael 89: Når du sier "ta opp de fagene man mister ved å ta musikk", tar man dem da i tillegg til det man ellers vil ha hvis man går vanlig allmenn, samme år?

Ja man må ta de som privatist. Jeg tok to fag i år mens jeg gikk i 3. klasse, har et fag igjen da:( Det kan være vanskelig å få tid til det, og er ikke så lett å lese på egenhånd hvis man ikke har sterk vilje og selvbeherskelse. Eller lat som det også kalles.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...