olefiver Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) En gang når jeg var liten drittunge så jeg en tenge/manga-film jeg syns var mektig kul, men jeg klarer ikke huske hva den het. Jeg håper noen her kan hjelpe meg. Tidspunkt: vil tippe slutten 80-tallet, tidlig 90. Tema: Kampen mot det onde Hovedpersonen var en ung gutt/mann som ble valgt til kjempe mot en eller anne stor ondskap. Han fikk et merkelig våpen, en krystallaktig halvkule som sitter fast på hans ene håndbakk. Dette har muligheten til å både absorbere og skyte ut heftig energi. Han hadde en medhjelper, en menneskelig Pteranodon som har samme krystall på hånda. Han kan rulle sammen vingene rundt armene sine. Han har også et rifle aktig våpen som han kunne bruke både mens han fløy og gående på bakken. Når han gikk holdt han våpene som en pistol/rifle, når han fløy satte han våpenet i et hylster som så roterte så våpenet kunne avfyres i retningen han flyr. Stil: Husker det som god gammeldags tegnet film, altså ikke no dataprosessering etter hva jeg husker. Ikke så rart heller da det er en god stund siden. Hvis jeg skal prøve å sammenlikne stilen med noe, så må vel det bli Akira, men uten de asiatiske trekkene i ansiktene. Klar over at dette sikkert er vanskelig, men hadde vært arti å se denne igjen. Håper noen kommer med en idé eller to. Endret 13. juli 2008 av olefiver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå