Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]15 år, gravid? Mann i fengsel?

Anbefalte innlegg

Akk kjære gud...

Du er et år eldre enn meg. Du er ikke voksen en gang.

Barn når du er 15 år? Det barnet kommer til å ødelegge livet ditt.

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i dag.

om jeg er 15 eller 17 så forandrer ikke det meg så veldig stort. Jeg har vært den samme gammle meg i 4 år nå, og har ikke forandret meg så mye...

Om det er det dummeste du har lest i dag, så fatter jeg ikke at du gidder og lese det i d hele og d store.... :S

Tenk deg om: Hvor kult er det å være 10 år og ha en mor på 25 år som ikke har klart å fullføre utdanningen sin på grunn av deg og må jobbe kveldskift på Rimi mens du blir etterlatt alene eller hos slektninger?

Tror du virkelig dette er et lykkelig barn?

opplever det akkurat nå.... Og jeg er lykkelig! :D

Så du har ikke forandret deg siden du var 11? da tror jeg du ikke burde ha barn nei.

Har jo forandret meg, men ikke slik at det vises så mye. Nesten alle jeg har snakket med sier at jeg virker 7 år eldre enn det jeg egentli er.. Og det er etter oppførselen...

Syns du virker ganske nøyaktig 15 jeg, hvis man ser på det du skriver

er 16 om 5 månder...

Jaja... Lykke til.

Blir vell morsomt å ha gjenforeninger med venner hvor dere snakker om hvor kult dere hadde det i ungdomstiden.

Min ungdomstid er helt glemt for meg.. Har hatt en forferdelig ungdomstid, som jeg ser bort fra.

Sa du ikke nettopp at du hadde en mor som er 10 år eldre enn deg og at du var LYKKELIG? Dessuten er ikke ungdomstiden din over. Den har så vidt begynt.

Har vært lykkelig siden jeg ble født, bare ikke skole tiden. Men den ser jeg bort fra. Jeg var lykkelig da, nå, og kommer til og være det senere og :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at det er dyrt med barn, men penger er ikke problemet. Har så det holder :)

Jeg er bare usikker på om typen min kommer i fengsel eller ikke :(

Men både han og jeg er klar over konsukvensene for barn, og har brukt et halvt år på å snakke igjenom det.

Det kommer nok til og bli slitsomt, og lite søvn, men er så vant til det fra før av. Men det og få barn med mannen jeg elsker høres så fantastisk ut, og vil oppleve det.

Det kan bli stressfult og problemer. Men det med ungdomstiden er jeg fullstendig klar over. Og akter og droppe det for barnet :) Vil barnet sitt beste, og skal prøve alt jeg har for at det skal bli lykkelig :)

Jaja... kan jo ikke regne med at jeg kan stoppe deg. Du har tydeligvis bestemt deg. Så du får ha lykke til. Jeg nekter å lyve å si at det blir en utelukkende negativ opplevelse. Er bare overbevist om at den hadde blitt enda bedre om du valgte å vente en stund. Ang. det med fengsel så er det tvilsomt at noe skjer. Loven sier at det er lovlig med sex i et forhold om man er på ca. samme modenhetsnivå eller noe sånt. En løsning kan rett og slett være å utsette graviditeten til du har fyllt 16. Det er ikke like lenge som jeg kanskje hadde håpet på at du gjorde, men da slipper du i det minste at det er NOE som helst tvil eller usikkerhet rundt temaet. Så mitt råd er å utsette planene til du er 16 minst. Du klarer nok å vente såpass. Det er ikke lenge om man ser på helheten. Uansett så ønsker jeg deg lykke til. Hva nå du enn bestemmer deg for. :)
Lenke til kommentar

Tror neppe du er "klar" for å få et barn, når du kun er en jente på 15 år.

Tror ikke du helt vet hva det innebærer å bare fram et barn, spesielt i denne lave alderen din.

Det er så mye mer enn hva du tror.

Og at han kommer i fengsel for dette?

Såvidt jeg vet, ser vel ingen noe "stygt" på dette med at dere har sex, siden du er under 16.

Så lenge det ikke er noe kriminelt i bildet, tror jeg det ikke skal være noe "skytepunkt" for lovverket!

Lenke til kommentar
Akk kjære gud...

Du er et år eldre enn meg. Du er ikke voksen en gang.

Barn når du er 15 år? Det barnet kommer til å ødelegge livet ditt.

Dette må være noe av det dummeste jeg har lest i dag.

om jeg er 15 eller 17 så forandrer ikke det meg så veldig stort. Jeg har vært den samme gammle meg i 4 år nå, og har ikke forandret meg så mye...

Om det er det dummeste du har lest i dag, så fatter jeg ikke at du gidder og lese det i d hele og d store.... :S

Tenk deg om: Hvor kult er det å være 10 år og ha en mor på 25 år som ikke har klart å fullføre utdanningen sin på grunn av deg og må jobbe kveldskift på Rimi mens du blir etterlatt alene eller hos slektninger?

Tror du virkelig dette er et lykkelig barn?

opplever det akkurat nå.... Og jeg er lykkelig! :D

Så du har ikke forandret deg siden du var 11? da tror jeg du ikke burde ha barn nei.

Har jo forandret meg, men ikke slik at det vises så mye. Nesten alle jeg har snakket med sier at jeg virker 7 år eldre enn det jeg egentli er.. Og det er etter oppførselen...

Syns du virker ganske nøyaktig 15 jeg, hvis man ser på det du skriver

edit: Uansett, det kan gå bra, men det er en stor sjanse for at det går dårlig. Dessuten, hvis du er tolmodig å venter noen år for du både i pose og sekk

haha :p Gøyalt...

Lenke til kommentar
Han holder på med siste lærling nå. Han har allerede søkt om jobb, så np med jobben hannes.

1. Du vet ikke engang om han kommer til å få jobben.

2. Han skal altså forsørge en hel familie i etableringsfasen med en jobb som ikke krever høyere utdanning samtidig som han er helt uten ansiennitet? Har du sett et regnestykke på det?

Lenke til kommentar
Leit og høre, men jeg kommer aldri i verden til og sende barnet mitt på fosterhjem. kjenner mange som har blitt det, og de hater det, så det kommer jeg aldri til og gjøre!
Man velger ikke det selv hvis barnevernet kommer og tar ungene.
Ung alder alene er ikke nok til at barnevernet kan overta omsorgen. Bare så det er klart. Derimot kan de kreve uannonsert tilsyn og andre såkalte hjelpetiltak. Har trådstarter et godt nettverk og klarer å ta vare på barnet på forsvarlig måte så får de ikke gjort noe utover slike hjelpetiltak.

Barnevernet blander seg heller ikke inn uten f.eks. noen bekymringsmelding.

Lenke til kommentar
Må si det lukter litt forumtroll her. Unnskyld hvis jeg tar feil og at jeg i det hele tatt kommer opp med det. Men det var noe jeg stusset over. Trådstarter sier at hun er 15 år, det vil si at hun fortsatt holder på med ungdomsskolen eller er nettopp ferdig med den. Men i det siste innlegget sier hun at hun har jobbet med alle slags barn i barnehagen i 3 år.

Sist jeg skjekket ansatte de ikke 12-åringer som barnehagetanter.

Jeg er sikker på at det jeg nå kommer til å skrive er det samme som å banne i kirken, men på en annen side, jeg liker å strekke strikken litt, så hvorfor ikke.

At noen får barn som 15 åring kommer ikke på meg som en overraskelse, jeg vet om personer som fødte når de var 15, når de var 16 osv osv. Hadde vi snakket om en 13 åring hadde jeg enda ikke blitt overrasket.

Som et spørsmål til trådstarter; Spørsmålet du kom med rokker ved en god del normer, og jeg undres, hvilke reaksjoner forventet du deg når du la ut denne posten? Etter å ha lest side opp og ned, så virker det som du ikke har fått særlig svar på spørsmålet, men mer personer som vil moralisere på hvor vidt dette er riktig eller galt.

Jeg kan for så vidt si meg dels enig med dem at i en alder av 15 så ville jeg nok ha vurdert hva jeg gav opp, kontra hva jeg fikk. Du ofrer mye når du får barn, personlig vil jeg ikke ha unge før jeg er 30, for da kan jeg enda ha levd fritt nok noen år til, og så ta livet med ro siden.

Når sant skal sies, så blir dette igjen snakk om hva du kan gi opp, og hvor sikker du er, for det er ikke noe angrerett på barn, og de kommer ikke med forbrukerkjøpsloven som hjelper deg ved mangler.

På en annen side så sliter jeg også litt med å svelge argumentene til enkelte her. En 18 åring og en snart 16 år gammel jente er så og si jevnbyrdig i alder og utvikling, så straffeloven for seksuell omgang med mindreårige vil neppe slå inn ettersom dette er et forbehold i paragrafen.

Hva angår skrekkscenariene knyttet til utdanning,jobb osv. Jeg vil anta at med et godt nettverk, og familie/venner som støtter, så ville det forbause meg om du endte på kassa hos Rimi for resten av livet pga en tidlig graviditet.

Det kan virke som at mange har sett litt for mange amerikanske filmer. I Norge får du barnebidrag m.m. og hjelp med barnet, ulikt det du får i USA.

Utdanningen kan også tilrettelegges da alle har krav på VGS, og høyere utdanning kan tas på deltid.

For min del har jeg en vennine som har en noen år gammel datter nå, hun er vel halvveis i bachelor i økonomi mens hun har eneansvaret for datteren, noe som hittil later å gå fint.

Så enn så lenge Norge er en sosialistisk stat med tilgang på mange velferdsgoder, så skulle teknisk sett ikke utdannelsen din bli et problem slik noen antyder, enn så lenge du selv ikke blir skolelei og gir faen da, men da er det ikke gravditeten som er skylden ville nå jeg si.

Dette er jo bare tull, trolleposter så det holder.. Ingen er -så- dumme.

Les SSB sine statestikker, hun er ikke unik om hun blir gravid nå. Så enten må du ta strutsehodet ditt opp av sanden, eller så har du oversett hvordan verden har blitt.

Lenke til kommentar

Okey, noe er riv ruskende galt her.

Kjæresten min har et fantatisk fast jobb, og hus, han tjener bra.

Du lyger jo så det renner på alle kanter. Fast jobb?? Han er jo lærling, og hvordan en lærling har mer enn nok av penger og samtidig har et eget hus fatter jeg ikke. Lærlingelønna er ikke noe å kjøpe hus for, du vil i tillegg slite noe enormt med å få lån.

Det kommer nok til og bli slitsomt, og lite søvn, men er så vant til det fra før av. Men det og få barn med mannen jeg elsker høres så fantastisk ut, og vil oppleve det.

Igjen tenker du på deg selv som vanlig, slik fattet ialelfall jeg setninga.

Det er alt for lite gjennomtenkt, selv om du selv velger å lure deg selv til å tro dette. Du nekter plent å motta råd fra samtlige folk her, og det har enda ikke kommet en post som støtter din påstand. Bare det er et varsel i seg selv.

Lenke til kommentar

Det er mer eller mindre en rutine at fødeavdelingen sender en bekymringsmelding, når barnet blir født av en så ung mor. Barnevernet vil da gå inn med en undersøkelse, og sannsynligheten er stor for at barn og mor blir sendt til et mødrehjem for utredning og oppfølging.

Lenke til kommentar
Okey, noe er riv ruskende galt her.

Kjæresten min har et fantatisk fast jobb, og hus, han tjener bra.

Du lyger jo så det renner på alle kanter. Fast jobb?? Han er jo lærling, og hvordan en lærling har mer enn nok av penger og samtidig har et eget hus fatter jeg ikke. Lærlingelønna er ikke noe å kjøpe hus for, du vil i tillegg slite noe enormt med å få lån.

Igjen tenker du på deg selv som vanlig, slik fattet ialelfall jeg setninga.

Det er alt for lite gjennomtenkt, selv om du selv velger å lure deg selv til å tro dette. Du nekter plent å motta råd fra samtlige folk her, og det har enda ikke kommet en post som støtter din påstand. Bare det er et varsel i seg selv.

Bare som en bisetning; er hun egentlig mer egoistisk enn vi liker å si at vi er? Samfunnet er mer og mer på vei til at skolen tar mer og mer ansvar for ungene våres, vi jobber mer, mer karrierejag m.m, er vi mindre egoistiske som får unger, så sender dem bort til institusjoner og lar dem lære der mens vi jobber?

Dette minner strengt tatt om hykleri.

Tja, jeg så en dokumentar på TV om unge britiske mødre (som det for øvrig gikk særs dårlig med), så det er kanskje ikke særlig far-fetched. Ikke desto mindre tror jeg dette kun er tøys og tant.

Media er jo absolutt et utgangspunkt for å dømme noen nedom og hjem, hvorfor ikke bare si at innvandrerer er det som ødelegger landet, de er tross alt representert som de værste innen krim osv.

Dessuten så har jeg vel sjelden sansen for slike dokumentarer da de gjerne vil ha de som sliter mest.

Uansett, på en annen side, skulle en først få unge i ung alder, så ville jeg si 18 år er best, da er i hvert fall vgs ferdig og en har forutsetningene litt mer på plass enn når en skal begynne på vgs.

Lenke til kommentar
Det er sant det du sier der Christian86. Hun kommer nok sannsynligvis til å klare det ja. Men noen dans på roser blir det ikke. Det kommer til å bli en tøff tid samme hvor mye støtte man får.

Meget mulig, du gir fra deg en del, men det betyr likevel ikke at en ender i kassen på rimi som enkelte her later til å mene. Det var den delen jeg reagerte mest på, hvor mye enkelte skulle leke formyndere, noe som skaper en viss avsmak hos meg ettersom det blir det samme som å dømme noen. Men på en annen side; hvorfor blir jeg egentlig overrasket sånn sett.

Det er mer eller mindre en rutine at fødeavdelingen sender en bekymringsmelding, når barnet blir født av en så ung mor. Barnevernet vil da gå inn med en undersøkelse, og sannsynligheten er stor for at barn og mor blir sendt til et mødrehjem for utredning og oppfølging.

Vel, jeg ville vel tro at mødrehjem er unødvendig når barnet har mor og far, samt foresatte som hjelper. Da blir det strengt tatt smør på flesk å sende dem til et hjem hvor de skal lære det foreldrene til barna kan lære dem.

Lenke til kommentar

Alle har vel vært yngre noen ganger og når man tenker tilbake så blir man vel relativt kjapt etterpåklok.

Man trodde man visste alt, hva som var best osv, men man visste kun en liten del.

Du har jo akkurat blitt ungdom, så hvordan kan ungdomstiden være over?

Hva gjør du hvis kjæresten din drar fra deg om 4 måneder? Skal du oppgra en unge alene? Penger er en ting, men noe annet er barnets beste.

Lenke til kommentar
Alle har vel vært yngre noen ganger og når man tenker tilbake så blir man vel relativt kjapt etterpåklok.

Man trodde man visste alt, hva som var best osv, men man visste kun en liten del.

Du har jo akkurat blitt ungdom, så hvordan kan ungdomstiden være over?

Hva gjør du hvis kjæresten din drar fra deg om 4 måneder? Skal du oppgra en unge alene? Penger er en ting, men noe annet er barnets beste.

Skal vi ha den diskusjonen så kan vi jo diskutere flere aspekter enn som så, men jeg ser dels poenget ditt.

Lenke til kommentar
Vel, jeg ville vel tro at mødrehjem er unødvendig når barnet har mor og far, samt foresatte som hjelper. Da blir det strengt tatt smør på flesk å sende dem til et hjem hvor de skal lære det foreldrene til barna kan lære dem.
Jepp. Mødrehjem blir sjelden brukt om man har et godt nettverk rundt seg. Til det koster en plass på en slik institusjon for mye.

Tilsyn derimot blir brukt støtt og stadig. Men det er i utgangspunktet ikke noe annet enn at de vil sjekke at det ikke "går over styr".

Synes denne tråden ble veldig negativ. Spesielt med tanke på hvor mange unge mødre det finnes der ute. og "man fanger flere fluer med honning enn edikk" gjelder fortsatt. Det nytter ikke bare å skrive "Lol! Du er dum som vil dette ass!" og forvente at noen bryr seg.

Selv om man er uenig og i utgangspunktet ville valgt noe annet selv så betyr ikke det at man ikke kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...