Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Hva mener du med at ''Søvn er ingen problem?'' Jeg trenger ikke så mye søvn for og klare meg på skolen. Har gode karaktere, og klarer meg fint med 3-4 timer søvn Så dette med søvn er ingen problem for meg på den måten. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du har for få år med erfaring til å uttale deg om hva som er problem og ei. Og om du nekter abort, så er det faktisk ikke du som bestemmer det ennå, det er foreldrene dine . Jeg tviler sterkt på at skole og hjemme er informert om at du skal bli gravid. Sorry, men det nytter ikke å påstå det. Jeg har ikke informert noen, men jeg vet at foreldrene mine vil gi meg den sjansen jeg får til og bli mor. Min mor har selv godd gjennom dette, og hun vet hva jeg vil. Kanskje er jeg ung, men jeg er ikke alene om å få barn så ung. Jeg akter og ta dette som en utfordring om jeg må! Så du mener det er bedre for deg å bli gravid nå og ta utfordringen, enn å vente 3 år og gi barnet en langt bedre oppvekst? Dette virker helt klart mest som at du mener dette er best for deg, ikke at det er best for barnet ditt. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg synes du virker utrolig dum, umoden og egoistisk. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du sier at du er klar for å få barn, og at du klarer deg fint unten søvn, men bare vent til du får barn! Da kommer du nok til å angre på at du ikke ventet. Få barn som 15 åring, er nok den beste måten du kan ødelege ungdomstiden din på, og utdanelse. Så forbred deg på og kansje måtte slutte på skolen for å ta av deg barnet, ikke få noen utdanelse som betyr at du ikke får noen god jobb, og ikke nok penger til å gi barnet det den trenger. Du kan også bare glemme! fester med vennene dine, hadde jeg vært deg, så hadde jeg værtfall ventet til jeg var 18. Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Du har for få år med erfaring til å uttale deg om hva som er problem og ei. Og om du nekter abort, så er det faktisk ikke du som bestemmer det ennå, det er foreldrene dine . Jeg tviler sterkt på at skole og hjemme er informert om at du skal bli gravid. Sorry, men det nytter ikke å påstå det. Jeg har ikke informert noen, men jeg vet at foreldrene mine vil gi meg den sjansen jeg får til og bli mor. Min mor har selv godd gjennom dette, og hun vet hva jeg vil. Kanskje er jeg ung, men jeg er ikke alene om å få barn så ung. Jeg akter og ta dette som en utfordring om jeg må! Så du mener det er bedre for deg å bli gravid nå og ta utfordringen, enn å vente 3 år og gi barnet en langt bedre oppvekst? Dette virker helt klart mest som at du mener dette er best for deg, ikke at det er best for barnet ditt. du tar helt feil. Om noen år er jeg kansje ikke klar for barnet. nå som jeg har alt jeg trenger, er det bedre for barnet og være nnyfødt nå, enn og vente 3-4 år slik at det skal få en jævli oppvekst. Jeg vil ikke at det skal få en jævlig oppvekst uannsett hvor gammel det er, men om det kommer nå, så får det en bedre oppvekst enn om det kommer om noen år. Tenk deg at han/hun er 3 eller 4 år gammel, om jeg og kjæresten min er blakke, så er det ikke værre enn at hun/han får være noen dager til mormoren sin. Det hadde vært værre om det har vært nyfødt. Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Du sier at du er klar for å få barn, og at du klarer deg fint unten søvn, men bare vent til du får barn! Da kommer du nok til å angre på at du ikke ventet. Få barn som 15 åring, er nok den beste måten du kan ødelege ungdomstiden din på, og utdanelse. Så forbred deg på og kansje måtte slutte på skolen for å ta av deg barnet, ikke få noen utdanelse som betyr at du ikke får noen god jobb, og ikke nok penger til å gi barnet det den trenger. Du kan også bare glemme! fester med vennene dine, hadde jeg vært deg, så hadde jeg værtfall ventet til jeg var 18. Kansje det kan bli problem med skolen nå, men jeg kan ta skole senere også. Så når barnet er gammel nok til og være i barnehage, kan jeg gå skole. Kjæresten min har et fantatisk fast jobb, og hus, han tjener bra. Utdannelsen kan jeg ta når jeg vil. Fester? Jeg liker ikke fester, og drikker heller ikke. Jeg synes du virker utrolig dum, umoden og egoistisk. takk i lige måde Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Moren min gjorde akkurat det problemet. De endte med at de gikk fra hverandre og jeg ble sendt til fosterforeldre. Morsomt hva? "Neida det er ikke noe problem." Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) klarer meg fint med 3-4 timer søvn Så dette med søvn er ingen problem for meg på den måten. - Barn bør sove minst ni timer, ungdommer åtte til ni timer, mens voksne klarer seg med 7,5 til åtte timer per natt. Dette er individuelt, men de fleste trenger såpass, sier førsteamanuensis Alvild Alette Bjørkum ved Høgskolen i Bergen. Link Joda, du kan klare deg med 3-4 timers søvn en uke. Kanskje 2 uker.. Men du skal samtidig prestere på skolen osv.. Dette er bare en av de tingene som viser at dette er noe du og kjæresten din har tenkt for lite gjennom.. Som flere har sagt her: Dette handler ikke om hva som er best for deg og din kjæreste, men hva som er best for BARNET! Endret 13. juli 2008 av sagberg Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Moren min gjorde akkurat det problemet. De endte med at de gikk fra hverandre og jeg ble sendt til fosterforeldre.Morsomt hva? "Neida det er ikke noe problem." Leit og høre, men jeg kommer aldri i verden til og sende barnet mitt på fosterhjem. kjenner mange som har blitt det, og de hater det, så det kommer jeg aldri til og gjøre! Tror ikke at jeg og kjæresten min skilles elr går fra hverandre. Det kan godt skje, det vet jeg, men ikke først på lenge! Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Fint å høre at forholdet er såppass sterkt at det kan tåle et barn (eller kanskje tvillinger) og det helvetet det medfører da. Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 klarer meg fint med 3-4 timer søvn Så dette med søvn er ingen problem for meg på den måten. - Barn bør sove minst ni timer, ungdommer åtte til ni timer, mens voksne klarer seg med 7,5 til åtte timer per natt. Dette er individuelt, men de fleste trenger såpass, sier førsteamanuensis Alvild Alette Bjørkum ved Høgskolen i Bergen. Link Joda, du kan klare deg med 3-4 timers søvn en uke. Kanskje 2 uker.. Men du skal samtidig prestere på skolen osv.. Dette er bare en av de tingene som viser at dette er noe du og kjæresten din har tenkt for lite gjennom.. Som flere har sagt her: Dette handler ikke om hva som er best for deg og din kjæreste, men hva som er best for BARNET! Jeg tenker ikke på hva som er best for meg og kjæresten min! Det er barnet jeg tenker på, og det har jeg tenkt mye på, og det va helr ikke det jeg ville ha svar på! Spørsmålet mitt var om kjæresten min kom i fengsel! Ikke hva som er beste for noen! Jeg vet hva som er best for barnet. og hvis du/dere tror at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre, så er ikke det mitt problem. Jeg har støtte og hjelp med alt! Og klarer fint og ta hånd om et barn! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Leit og høre, men jeg kommer aldri i verden til og sende barnet mitt på fosterhjem. kjenner mange som har blitt det, og de hater det, så det kommer jeg aldri til og gjøre! Tror ikke at jeg og kjæresten min skilles elr går fra hverandre. Det kan godt skje, det vet jeg, men ikke først på lenge! 1) Tror du at det er din avgjørelse om barnet ender opp i en fosterfamilie eller ikke? Det kommer helt an på hvordan dere som foreldre fungerer og hvor bra dere klarer å ta hånd om barnet, barnevernet bryr seg pent lite om foreldrenes subjektive meninger om den saken. Kanskje har du de beste hensikter i verden, men mange problemer ved å få barn i så ung alder er allerede påpekt. Ting kan skje fort. 2) Du er 15 år, hvordan kan du være så trygg på forholdet deres? Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Fint å høre at forholdet er såppass sterkt at det kan tåle et barn (eller kanskje tvillinger) og det helvetet det medfører da. hehe, det holder med et barn, men om det blir tvillinger, skal vi alltids takle det og Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 og hvis du/dere tror at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre, så er ikke det mitt problem. Jeg har støtte og hjelp med alt! Og klarer fint og ta hånd om et barn! Nei, det er ikke ditt problem, ikke mitt heller. Men det er barnets problem.. Mulig du mener at du klarer å ta hånd om et barn, men hvordan kan du vite det? Har du ikke et søskenbarn eller noe du kan passe et par uker? Da får du en bitte liten test på hvordan det kommer til å bli. Lenke til kommentar
neadii Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Men om jeg er gravid allerede, så er jeg gravid. jeg nakter abort, vil ikke ta et liv som har fortjent og leve. Jeg har støtten jeg trenger fra skolel og heime. Tror foreldrene dine kan bestemme det om du er under 16, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Leit og høre, men jeg kommer aldri i verden til og sende barnet mitt på fosterhjem. kjenner mange som har blitt det, og de hater det, så det kommer jeg aldri til og gjøre! Tror ikke at jeg og kjæresten min skilles elr går fra hverandre. Det kan godt skje, det vet jeg, men ikke først på lenge! 1) Tror du at det er din avgjørelse om barnet ender opp i en fosterfamilie eller ikke? Det kommer helt an på hvordan dere som foreldre fungerer og hvor bra dere klarer å ta hånd om barnet, barnevernet bryr seg pent lite om foreldrenes subjektive meninger om den saken. Kanskje har du de beste hensikter i verden, men mange problemer ved å få barn i så ung alder er allerede påpekt. Ting kan skje fort. 2) Du er 15 år, hvordan kan du være så trygg på forholdet deres? vet at det kan skje fort og at det er ikke jeg som bestemmer, men jeg føler på meg at alt skal gå fint. Har vært sammen lenge nå og har ikke hatt et eneste problem med hverandre. Vi er open, og forholdet er så sterkt som det kan bli. Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 og hvis du/dere tror at jeg ikke har peiling på hva jeg skal gjøre, så er ikke det mitt problem. Jeg har støtte og hjelp med alt! Og klarer fint og ta hånd om et barn! Nei, det er ikke ditt problem, ikke mitt heller. Men det er barnets problem.. Mulig du mener at du klarer å ta hånd om et barn, men hvordan kan du vite det? Har du ikke et søskenbarn eller noe du kan passe et par uker? Da får du en bitte liten test på hvordan det kommer til å bli. Har passet barn med downs i mange år nå, til og med normale barn, tror nok jeg vet hvordan det er. Jeg er fullstendig klar over hvor vanskelig det kan bli, har jobbet med alle slags barn i barnehagen i 3 år nå. Er forberedt på det meste. Men om jeg er gravid allerede, så er jeg gravid. jeg nakter abort, vil ikke ta et liv som har fortjent og leve. Jeg har støtten jeg trenger fra skolel og heime. Tror foreldrene dine kan bestemme det om du er under 16, men er ikke sikker. Vet det, men tror nok foreldrene vil høre på meg først, og spørre om jeg virkelig vil ha det. Så på en måte er det nok jeg som bestemmer. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har passet barn med downs i mange år nå, til og med normale barn, tror nok jeg vet hvordan det er. Jeg er fullstendig klar over hvor vanskelig det kan bli, har jobbet med alle slags barn i barnehagen i 3 år nå. Er forberedt på det meste. joda. barnehagen er ok det, men der passer du kun ungene fra halv 8 til halv 5.. Lenke til kommentar
Serexie Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Har passet barn med downs i mange år nå, til og med normale barn, tror nok jeg vet hvordan det er. Jeg er fullstendig klar over hvor vanskelig det kan bli, har jobbet med alle slags barn i barnehagen i 3 år nå. Er forberedt på det meste. joda. barnehagen er ok det, men der passer du kun ungene fra halv 8 til halv 5.. Kjæresten min har en lillebror som er 10 år yngre enn han. har passet han i dagesvis. Dette med og passe barn er ingen problem. Tror ikke det og ha egene barn blir noe stort problem helr. Ikke med hjelpen jeg får Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kjæresten min har en lillebror som er 10 år yngre enn han. har passet han i dagesvis. Dette med og passe barn er ingen problem. Tror ikke det og ha egene barn blir noe stort problem helr. Ikke med hjelpen jeg får Tviler ikke på at du føler deg kompetent til det, men å si at det ikke blir noe problem er en overdrivelse. Tro meg. Du bør vente. Bare et vennlig tips. Eksen min var forresten 15 når hun ble gravid med sin første så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå