-TH- Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hei. Har en HP Compac nc8000 som er ca 4 år gammel. I går startet eg den og etter noen minutter ble skjermen bare helt svart, ingenting skjedde. I dag startet eg den på nytt å nå slår den seg på men før oppstartsbildet kommer slår den seg bare av igjen. Det gule batterilyset lyser. Har prøvt å starte den uten batteri, men det hjelper ikke. Så nå ser det vel ut som jeg må kjøpe ny maskin, så da lurer eg på om det er noe mulighet for å få tak i det som ligger på harddisken? Har ekstern harddisk, men hvordan kan jeg få overført det som ligger på pcèn til denne uten å bruke alt for mye penger på det...? Håper noen kan svare meg! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Denne har en intern 2.5" IDE disk , og er lett å ta ut. Du kan kjøpe deg et usb disk kabinett for 2.5" IDE disker for rundt 250 kroner . Deretter montere den i dette. Etter å ha tatt ut filer har du en portabel liten USB disk du kan ha utbytte av. Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Så mest sannsynlig fungerer harddisken? Hvor får man kjøpt sånne kabinett? På Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Jeg har anskaffet meg et par icybox . De er veldig nette . Kjøpte de på digitalimpuls , men de har bare for 2.5" sata disk idag. Her har de den jeg brukte. http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=62392 Sjansen er vel temmelig stor for at harddisken er intakt. Den feilen du beskriver høres ut som at det er noe feil med strømtilførselen internt i maskina eller hovedkortet. Endret 13. juli 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
-TH- Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg har anskaffet meg et par icybox .De er veldig nette . Kjøpte de på digitalimpuls , men de har bare for 2.5" sata disk idag. Her har de den jeg brukte. http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...&plid=62392 Sjansen er vel temmelig stor for at harddisken er intakt. Den feilen du beskriver høres ut som at det er noe feil med strømtilførselen internt i maskina eller hovedkortet. Kan denne brukes (den første der)? http://www.clasohlson.no/Product/Category....=251224#32-6826 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ja , hvis du mener artikkel nummer 32-6826 Men jeg har egentlig ikke noe særlig sans for å kjøpe dataprodukter hos clas (noname produsent), så ville egentlig anbefale deg et anerkjent produkt som raidsonic's icybox. Disse drev boksene er ikke bare et tomt skall men har både disk kontroller (ide->usb bridge) samt elektronikk for strøm. Icybox'n fra mpx koster jo ogsa bare 148,- til sammenlikning og er mye mer snerten også , følger med veske/mappe også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå