væren Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hver gang jeg må laste inn Office på nytt, mister jeg de innstiller jeg har gjort for autokorrektur, maler mm. Det gjelder også Outlook. Er vel trolig at personlige innstillinger blir lagret i egen fil? Men hvilke(n) fil(er) er det? Office 2007 er ekstra strevsom. F.eks. masse klikking før man kommer til dit autokorrektur legges inn. Kommer heller ikke overens med programmet når det gjelder å tilpasse topptekst og bunntekst. Er det noe som har funnet en lur løsning hvordan bevare personlige innstillinger? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hver gang jeg må laste inn Office på nytt, mister jeg de innstiller jeg har gjort for autokorrektur, maler mm. Det gjelder også Outlook. Er vel trolig at personlige innstillinger blir lagret i egen fil? Men hvilke(n) fil(er) er det? Office 2007 er ekstra strevsom. F.eks. masse klikking før man kommer til dit autokorrektur legges inn. Kommer heller ikke overens med programmet når det gjelder å tilpasse topptekst og bunntekst. Er det noe som har funnet en lur løsning hvordan bevare personlige innstillinger? Det vanlige er da at slike innstillinger beholdes. Er dette snakk om lokalt eller en citrix-liknende løsning? Lenke til kommentar
væren Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Unnskyld. Jeg ser at jeg har uttrykt meg uklart. Jeg mener etter at jeg har tatt recovery. Og da heter det vel installere og ikke laste inn... Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg var litt usikker ja, men nå har jeg iallefall ett fornuftig svar. Kjører du Vista? Hvis du gjør det så har du 2 muligheter. Vista Easy Transfer Wizard eller User State Migration Tool 3.0. Kjører du XP kan du benytte "Save My Settings Wizard". Lenke til kommentar
væren Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Takk! Dette er helt nye ting for meg. Jeg har en med XP og en med Vista. Ettersom jeg ganske nylig har skiftet harddisk på den med XP og har måttet ta recovery på Vista-maskinen, så trenger jeg å lage nye innstillinger på begge. Skal tro om jeg kan greie meg med å gjøre det på f.eks. den med XP og så hente inn fil fra den maskinen til Vista-maskinen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Bare hyggelig. Jeg er usikker på om det er mulig å importere innstillingene fra XP til Vista og kompatibilitet mellom 2003 og 2007. Det er sikkert mulig. Du kan jo prøve å søke? Tipper Microsoft har tenkt på dette og gjort det slik at du kan importere innstillingene. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå