turbanno87 Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 alt fungerer som det skal helt til jeg kommer til der hvor jeg skal velge hvilken HDD jeg skal lagre vista på.. probleme er at vista ikke finner Sata harddisken min. men jeg finner harddisken i BIOS. jeg har prøvd alle mulige instillinger i BIOS men forsatt samme problemet.. forslag om hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Finner vista andre harddisker? Hvilket hovedkort har du? Det kan være lurt å koble harddisken til en slot fra brikkesettet. Du kan gjerne skille en slot fra brikkesettet og de med andre kontrollere på fargen. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du trenger kanskje en diskett med drivere for at installasjonen skal kjenne igjen disken din? Eller har Vista alt slikt innebygget? Slik var det iallfall med XP, der du måtte trykke F6 helt i begynnelsen for å få med det de kalte SCSI/RAID-drivere. Lenke til kommentar
turbanno87 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Finner vista andre harddisker? Hvilket hovedkort har du? Det kan være lurt å koble harddisken til en slot fra brikkesettet. Du kan gjerne skille en slot fra brikkesettet og de med andre kontrollere på fargen. Har bare en harddisk.. HDD: SAMSUNG SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM HK: GIGABYTE GA-X48-DQ6 S775 X48 ATX DDR2 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Koblet den til en av de gule slottene? Gå inn i bios, sett CDRom som first boot device, sett HDD som andre. Deaktiver alle andre. Lenke til kommentar
turbanno87 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Koblet den til en av de gule slottene? Gå inn i bios, sett CDRom som first boot device, sett HDD som andre. Deaktiver alle andre. ja den står i den ene gule sloten..prøvde det du sa i sta men samma probleme. Lenke til kommentar
turbanno87 Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Du trenger kanskje en diskett med drivere for at installasjonen skal kjenne igjen disken din? Eller har Vista alt slikt innebygget? Slik var det iallfall med XP, der du måtte trykke F6 helt i begynnelsen for å få med det de kalte SCSI/RAID-drivere. det står no med at jeg må kopiere driveren fra HK cden til en diskett i MS-DOS mode da.. noe som ikke jeg veit åssen man gjør Lenke til kommentar
Magic Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Du trenger kanskje en diskett med drivere for at installasjonen skal kjenne igjen disken din? Eller har Vista alt slikt innebygget? Slik var det iallfall med XP, der du måtte trykke F6 helt i begynnelsen for å få med det de kalte SCSI/RAID-drivere. det står no med at jeg må kopiere driveren fra HK cden til en diskett i MS-DOS mode da.. noe som ikke jeg veit åssen man gjør Du trenger ikke MS-Dos for å kopiere driveren fra cd til diskett eller usb-penn. Bare lån en pc til en kompis og en usb-minnebrikke. Kopier driverne fra mappen på cd'en til minnepennen. Pass på at *.inf-fila ligger på rot på usb-pennen (vet ikke hvordan vista er med dette, men xp var vanskelig om mappestrukturen på disketten var litt "off"). Så får du vel beskjed under installasjonen av vista (sikkert på samme skjembilde som partisjonering,) om du vil installere 3dje-parts driver. Smekk inn usb-pennen og installér driveren og du vil sikkert se harddiskene dine og kan partisjonere og installere windows. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kan ikke tenke meg at det skal være behov for driverdiskett om du ikke har planer om å sette opp raid, men det skader da neppe å prøve. Kanskje prøve med et annet operativsystem om du har noe tilgjengelig, sjekk at kablene sitter skikkelig. Har da holdt meg unna Vista så jeg vet egentlig ikke så mye om det. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Har du prøvd å sette SATA-mode til IDE i BIOS? (hvis du har et slikt valg, altså). Prøv eventuelt å boote med en Linux Live-CD og se om denne finner disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå