Gå til innhold

SE W380i må lades hele tiden - Ikke noe galt med?


Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny SE W380i i april i år, og er ikke helt fornøyd med den. Batterilevetiden er ikke bra, må lade den nesten annen hver dag, og dekningen er veldig varierende. Fikk opp kun nødanrop når jeg var i Ålesund noen en tid tilbake. Min mor med sammen abonnement hadde full dekning.

Jeg leverte telefonen på elkjøp, og fikk en nokia lånetelefon. Denne ladet jeg kun to ganger på de 2,5 ukene min var på service. Fikk min tilbake med beskjed om at alt var ok med batteri og software. Ser allerde nå at batteri ikke er noe bedre, så hva anbefaler dere å gjøre? Vil ha en telefon som ikke trengs å lades 3-4 ganger i uka, det var jo en av grunnene til at jeg kjøpte ny telefon.

Noen som aner hva årsaken kan være?

Endret av Emma22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke uvanlig at man må lade telefonen sin annenhver dag.

Hører du litt på musikk eller ringer og slikt tappes den relativt kjapt i forhold til en simpel Nokia uten fargeskjerm.

Jeg bruker den ikke til musikk, og ringer ikke med den hver dag. Syns det er merkelig at den skal lade seg så fort ut da. Min gamle SE K700i hadde også fargeskjerm, og selv når den var 2 år holdt den like lenge som den nye gjør nå.

Lenke til kommentar
Det er ikke uvanlig at man må lade telefonen sin annenhver dag.

Hører du litt på musikk eller ringer og slikt tappes den relativt kjapt i forhold til en simpel Nokia uten fargeskjerm.

Jeg bruker den ikke til musikk, og ringer ikke med den hver dag. Syns det er merkelig at den skal lade seg så fort ut da. Min gamle SE K700i hadde også fargeskjerm, og selv når den var 2 år holdt den like lenge som den nye gjør nå.

 

Skjønner ikke hva det er med folk som forventer en telefon med masse funksjoner, at den skal være tynn, fresh, ha musikk, kamera, nettleser osv osv og så evigvarende batteri itillegg. Man får ikke alt i verden, enten må man kjøpe en tlf som kun kan sende sms og ringe med og ha super batterilevetid, ellers må man innse at det er en telefon med lfere funksjoner som gjør at batteriet ikke varer så lenge. Om det plager deg så mye får du evt kjøpe et eksternt batteri og bruke ved siden av slik at du slipper ha den på lading hele tiden.

Lenke til kommentar
Det er ikke uvanlig at man må lade telefonen sin annenhver dag.

Hører du litt på musikk eller ringer og slikt tappes den relativt kjapt i forhold til en simpel Nokia uten fargeskjerm.

Jeg bruker den ikke til musikk, og ringer ikke med den hver dag. Syns det er merkelig at den skal lade seg så fort ut da. Min gamle SE K700i hadde også fargeskjerm, og selv når den var 2 år holdt den like lenge som den nye gjør nå.

 

Skjønner ikke hva det er med folk som forventer en telefon med masse funksjoner, at den skal være tynn, fresh, ha musikk, kamera, nettleser osv osv og så evigvarende batteri itillegg. Man får ikke alt i verden, enten må man kjøpe en tlf som kun kan sende sms og ringe med og ha super batterilevetid, ellers må man innse at det er en telefon med lfere funksjoner som gjør at batteriet ikke varer så lenge. Om det plager deg så mye får du evt kjøpe et eksternt batteri og bruke ved siden av slik at du slipper ha den på lading hele tiden.

Jeg bad faktisk ikke om en telefon med masse funksjoner. Bad om en som liknet på den jeg hadde fra før, og da ble jeg anbefalt denne. Bruker den storsett til å sende sms, ringe, og ta et og annet bildet. Syns jo det er rart at batterikappasiteten blir dårligere på nye telefoner jeg da. Bør jo skje utvikling der også.

Lenke til kommentar
SE W380i skal ikke måtte lades annen hver dag om du ikke bruker mp3 spilleren, bluetooth osv. mye. Dårlig dekning kan gjøre at batteri tiden din blir dårligere, nevnte du deknings problemer når du sendte den til service?

Hei, ja jeg nevnte det. Står i serviceskjemaet som fulgte med, men på tilbakemeldingen som fulgte med telefonen stod det ikke noe om det. Bare at batteri var ok, og softwareopptatering av ok, eller noe i den dur. Får se om det bedrer seg i løpet av uka, hvis ikke sender jeg den inn igjen. Har aldri brukt MP3-spilleren, og bluetooth kun noen få ganger.

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Hvis du har lav dekning der du befinner deg er det ikke unormalt at den bruker mer batteri.

Da bruker telefonen mye mer strøm for å prøve og forbedre signalstyrken.

Er det noe jeg kan gjøre for at den skal få bedre dekning, eller må de på service fikse det? Hva skal jeg i såfall be de se etter feil på?

Har nemlig merket at den er veldig ustabil på dekningen, trenger bare å flytte litt på meg så flyr markøren ned til null, og så litt opp igjen. Har som tidligere nevnt hatt med min gamle SE, og den har hatt stabilt god dekning over alt jeg har vært.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Hvis du har lav dekning der du befinner deg er det ikke unormalt at den bruker mer batteri.

Da bruker telefonen mye mer strøm for å prøve og forbedre signalstyrken.

Er det noe jeg kan gjøre for at den skal få bedre dekning, eller må de på service fikse det? Hva skal jeg i såfall be de se etter feil på?

Har nemlig merket at den er veldig ustabil på dekningen, trenger bare å flytte litt på meg så flyr markøren ned til null, og så litt opp igjen. Har som tidligere nevnt hatt med min gamle SE, og den har hatt stabilt god dekning over alt jeg har vært.

Jeg har akkurat fått tilbake min for andre gang. Første gangen leverte jeg den i pga ikke lys når jeg åpnet den, dårlig batteri osv.. Etter tre dager jeg fikk den tilbake da, funket ikke bluetooth'en. Jeg leverte den og fikk den idag. Fikk beskjed at det er en helt ny mobil jeg har fått tilbake, samme merke, men nyere. Jeg åpnet(det var ikke i en eske) og så at det var den samme, bare ikke den jeg leverte. Det visste seg at det var riper og sprekker i telefonen. Det jeg tror, er at de har sendt meg en som har vært på reparasjon før, fra en annen.. Jeg skal gå tilbake imorgen, og kreve ny, for da blir det tredje gang jeg leverer den på et halvt år!

 

Gå tilbake og krev at de skal bytte antenna. Du må bare være krass. Lykke til :)

Lenke til kommentar
*

Det jeg tror, er at de har sendt meg en som har vært på reparasjon før, fra en annen.. Jeg skal gå tilbake imorgen, og kreve ny, for da blir det tredje gang jeg leverer den på et halvt år!

*

En SWAP trenger ikke være en ny telefon i en ny salgspakke. Kan f.eks være at de bare har byttet ut innmaten i telefonen. Og du kan kreve ny telefon/heving av kjøp dersom telefonen har vært inne til service for samme feil. Etter hva jeg kan se har du hatt forskjellige feil, og har da ikke rett til og kreve ny telefon eller heving av kjøp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ganske mange som leverer inn mobiltelefonen som ikke har feil fra produsenten sin side, med det så mener jeg at det er mange faktorer som gjør at en kan oppleve feil som "egentlig" ikke er der. Operatør avhengig, sim-kort avhengig, bruker avhengig og infrastruktur avhengig.

 

Det vi skal være glad for er at per idag så blir ikke kunden fakturert for "ingen feil funnet" slik som f.eks pc bransjen gjør. Vi må huske at den feilen som oppleves fra brukeren sin side skal også dukke opp under test for tekniker. Hvis dette ikke skjer så er det ingen feil funnet og kunden skal egentlig betale for feilsøkingen.

 

Hvis noen skal fortelle meg at de har en pc som fungerer 100 % så hadde det vært fin fint, men det er ikke slik elektronikk fungerer som består av 0 og 1. Hvis en f.eks tar Operativ Systemet på en PC så vil det "alltid" være feil på denne men det er ikke dermed sagt at du opplever dette (se første avsnitt og legg til tastekombinasjoner og programmer).

 

Jeg kan uten problem få en pc til å kræsje uten å legge til (ikke godkjente programmer) men dette gir meg ikke grunnlag til å heve kjøp av den grunn.

 

Hvis jeg ønsker en problemfri teknologisk hverdag så er det ikke mange alternativer å velge mellom: Ikke ha PC eller mobil

 

1. Skrive brev med papir og kulepenn og sende det som a-post, men dette fungerer heller ikke alltid så da må jeg sende rekommandert post. Og trenger ihvertfall 2 stk. kulepenner i tilfelle den ene skulle slutte å fungere. Alternativt bruke skrivemaskin som ikke er elektronisk.

 

2. Sykle til de nærmeste for å gi beskjeder, slitsomt og sykkelen fungerer heller ikke alltid som den skal.

 

3. Gå til de nærmeste for å gi beskjeder, ikke så stressende men kanskje den sikreste måten å få gitt beskjed. Bare jeg ikke detter, vrikker ankelen, går meg vill, blir påkjørt av en bilist eller lignende.

 

Flere alternativer, men jeg velger elektronikken og de problemene som dukker opp med knusende ro. Skjer det noe så forstår jeg hvorfor det skjer og når det gjelder mobiltelefoner og pc så har jeg ikke bare 1 av hver men minimum 2. Fordi jeg vet at noe kan skje som er utenfor produsenten sin kontroll og dette er produkter som jeg er avhengig av og selvfølgelig har jeg en god dialog med min forhandler (som ikke er på nett), jeg kan ikke dra PC-en eller mobilen over tastaturet for å få hjelp eller sende de inn til service.

Lenke til kommentar

Takk Rule2. Det var noe av det beste jeg har lest her inne på lenge.

Kan også tilføre at mobilen er noe vi sjelden (helst aldri) skrur av og på. Vi aksepterer at vi må restarte PC'n vår med jamne mellomrom. De fleste av oss skrur vel også av PC'n hver dag, men opplever likevel at vi må restarte den nå og da. Noen av oss må til og med legge inn operativ-systemet på nytt 1-2 ganger i året. Dette aksepterer vi. Banner litt, men aksepterer at det er det som må til for å fikse krasjet som oppsto. Men om mobilen får en eller annen heng i systemet så leveres den inn til forhandler/verksted med en gang med beskjed om at de skal ha ny telefon eller penger igjen. Ofte hjelper det å slette de 1200 meldingene, 650 bildene og 14 musikk-albummene som er blitt presset inn i telefonen. Ofte hjelper det med bare å skru av og på telefonen nå og da.

Lenke til kommentar
Takk Rule2. Det var noe av det beste jeg har lest her inne på lenge.

Kan også tilføre at mobilen er noe vi sjelden (helst aldri) skrur av og på. Vi aksepterer at vi må restarte PC'n vår med jamne mellomrom. De fleste av oss skrur vel også av PC'n hver dag, men opplever likevel at vi må restarte den nå og da. Noen av oss må til og med legge inn operativ-systemet på nytt 1-2 ganger i året. Dette aksepterer vi. Banner litt, men aksepterer at det er det som må til for å fikse krasjet som oppsto. Men om mobilen får en eller annen heng i systemet så leveres den inn til forhandler/verksted med en gang med beskjed om at de skal ha ny telefon eller penger igjen. Ofte hjelper det å slette de 1200 meldingene, 650 bildene og 14 musikk-albummene som er blitt presset inn i telefonen. Ofte hjelper det med bare å skru av og på telefonen nå og da.

Veldig enig med det du skriver. Når jeg selger en telefon nevner jeg nesten alltid at man bør slå telefonen sin av og på en gang i uken. Det er utrolig menge som nesten ikke tørr å slå telefonen sin av og på en gang. (Evt. min favoritt: at de ikke finner av/på-knappen). Også latterlig mange feil som ligger i SIM-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...