Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ventelisteplass 11, har jeg noen sjanse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen erfaring med det, men om du står på andreplass på andrevalget så kommer du nok inn på det om du ikke kommer inn på førstevalget. Om du kommer inn på førstevalget avhenger jo av hvor mange som takker nei etc og det er vanskelig å spekulere i! :)

Lenke til kommentar

Da jeg skulle starte i VG1 så ble ble jeg nr 50 på ventelista. Etter 2. inntaktet var jeg nummer 25 og etter tredje inntaket var jeg rundt 20 et sted. Kommer jo helt an på hvor mange studieplasser det er og hvor stor skole det er, men jeg vil tro du har en rimelig god sjangs ;)

EDIT: Det var studiespesialisering det var snakk om. Den helt ordinære though

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

jeg lå som nr 1 i køen på et fag jeg søkte meg inn på UiA for 2-3 år siden.

kom ikke inn selv om 3-4 stk takka nei til faget.

ble fortalt at dem tar inn et visst antall for mange, så det er flere enn 1 person som må takke nei for at du skal komme inn.

edit: men sant skal sies, jeg kom inn på linja.

men bare pga jeg var sta og bevisst maste mye på skolen og lærerne

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

vilbli.no Hordaland

Viktige datoer

Onsdag 11. juli – Utsending av svar etter 1. inntaksomgang

Alle som har søkt ordinært inntak og minoritetsspråkleg inntak får skriftleg melding om inntaksresultatet.

Tysdag 24. juli – Svarfrist 1. inntaksomgang

Manglande svar blir rekna som Nei-svar og du mister tildelt plass og/eller blir stroken av ventelista.

Fredag 3. august – Utsending av svar etter 2. inntaksomgang

Ved 2. inntaksomgang blir det sendt melding om plass til to søkjargrupper:

* dei som ikkje fekk plass ved 1. inntaksomgang, men som no får tildelt plass

* dei som får tilbod om plass ved høgare prioritert skole-/kursønske enn ved 1. inntaksomgang.

Det vil og bli sendt ut melding om endringar på ventelista til alle som er på venteliste etter 1. inntaksomgang, men som ikkje får tilbod om plass.

Fredag 10. august – Svarfrist 2. inntaksomgang

Manglande svar blir rekna som Nei-svar og du mister tildelt plass og/eller blir stroken av ventelista.

Onsdag 15. august – Utsending av svar etter 3. inntaksomgang

Ved 3. inntaksomgang blir det også sendt melding om plass til to grupper:

* dei som tidlegare ikkje har fått tilbod om plass

* dei som har fått plass ved høgare prioritert skole-/kursønske enn ved tidlegare inntaksomgangar.

Etter 3. inntaksomgang vil du som hovudregel berre stå på venteliste til høgare prioritert kursønske, ikkje til ny skole på same kurs.

Ganjapiken: du kan jo ta og spørre noen som har kommet inn vet om det er noen som har tenkt å takke nei.

Ellers tror jeg at det er mulighet for deg å komme inn. 1.plass jo! Flaks eller uflaks. 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...