Gå til innhold

Noen spørsmål til de kristene.


Anbefalte innlegg

Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

Styggedom ja, men synd?..

 

Gjør dere ikke urene med noe slikt! For med alt dette har de gjort seg urene, de folkeslag som jeg vil drive ut for dere. 25 Landet er blitt urent, og jeg vil straffe det for synden, så det spyr ut dem som bor der. 26 Men dere, enten dere er født i landet eller er innflyttere der, skal holde mine forskrifter og lover og ikke gjøre noen av disse avskyelige gjerninger – 27 for alle disse avskyelige gjerninger gjorde de som bodde i landet før dere, og landet ble urent. 28 Ellers kommer landet til å spy dere ut fordi dere gjør det urent, likesom det har spydd ut det folk som var der før dere. 29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk. 30 Så hold dere da til det jeg har bestemt, og følg ikke noen av de skamløse skikkene som de har fulgt før dere! Gjør dere ikke urene ved dem! Jeg er Herren deres Gud.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal ikke ligge med en mann slik som en ligger med en kvinne. Det er en styggedom.

Styggedom ja, men synd?..

 

Gjør dere ikke urene med noe slikt! For med alt dette har de gjort seg urene, de folkeslag som jeg vil drive ut for dere. 25 Landet er blitt urent, og jeg vil straffe det for synden, så det spyr ut dem som bor der. 26 Men dere, enten dere er født i landet eller er innflyttere der, skal holde mine forskrifter og lover og ikke gjøre noen av disse avskyelige gjerninger – 27 for alle disse avskyelige gjerninger gjorde de som bodde i landet før dere, og landet ble urent. 28 Ellers kommer landet til å spy dere ut fordi dere gjør det urent, likesom det har spydd ut det folk som var der før dere. 29 For alle som gjør slike avskyelige gjerninger, alle som finner på slikt, skal utryddes av sitt folk. 30 Så hold dere da til det jeg har bestemt, og følg ikke noen av de skamløse skikkene som de har fulgt før dere! Gjør dere ikke urene ved dem! Jeg er Herren deres Gud.

Jeg ser fortsatt ikke at det står svart på hvitt at homofili er synd.

 

Dorian Gray: Vi advares fra å gjøre det, fordi det ikke er av det gode. Er gale ting ok bare fordi det ikke får konsekvenser?

Jeg har ikke påstått verken at det er synd eller ikke, fordi jeg ikke vet helt sikkert.

Lenke til kommentar
Homofili er galt, men det forklares aldri hvorfor, og det har ingen konsekvenser hvis man er det? Da ser jeg ingenting galt med å være homofil. Hvis Gud ikke synes det er stygt nok til å bli en synd, så er det tydeligvis mer de kristne som er imot homofile enn Gud.

"guttekos" er vell ifølge abrahamittiske mytologier synd.

men nå er vell ikke synd automatisk noe negativt ;)

Lenke til kommentar
Uansett ønsker Gud at mennesker skal drepe menn som har sex med andre menn.

Hvis ikke homofili er synd, skjønner jeg ikke hvorfor Gud hadde syntes så ille om det.

En kan jo lure på hvorfor Gud skaper homofile mennesker, og etterpå straffer dem på grunn av noe som var hans egen feil.

Homofili er galt, men det forklares aldri hvorfor, og det har ingen konsekvenser hvis man er det? Da ser jeg ingenting galt med å være homofil. Hvis Gud ikke synes det er stygt nok til å bli en synd, så er det tydeligvis mer de kristne som er imot homofile enn Gud.

Her står jeg på samme linje med dere. Jeg kan ikke forklare hvorfor, og nettopp derfor ønsker jeg ikke å kalle det synd eller ikke synd. Geir: Gud har oppdatert budskapet sitt litt, se "Det nye testamentet". Hvorfor man skulle det før i tiden har ikke jeg noe godt svar på, men jeg gjetter på at det har sin historisk-naturlige forklaring, akkurat som det med omskjæring, og en del andre renhetslover.

 

Jeg ser fortsatt ikke at det står svart på hvitt at homofili er synd.

 

I NT står det svart på hvitt at menn som ligger med menn ikke skal arve Guds Rike. Kan sikkert finne skriftstedet hvis du ikke tror meg.

Det vet jeg, men det fortsatt ikke "svart på hvitt" synd.

Lenke til kommentar
Geir: Gud har oppdatert budskapet sitt litt, se "Det nye testamentet".

 

Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.
Lenke til kommentar
Geir: Gud har oppdatert budskapet sitt litt, se "Det nye testamentet".

 

Tro ikke at jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve, men for å oppfylle. 18 Sannelig, jeg sier dere: Før himmel og jord forgår, skal ikke den minste bokstav eller en eneste prikk i loven forgå – før alt er skjedd.

Oppdatert, ikke Opphevet.

 

http://www.dysleksiforbundet.no/

Lenke til kommentar
Så selv om Bibelen (denne boken du som kristen skal basere livet ditt på) sier svart på hvitt at homofili er en synd så er du ikke sikker? Du er altså en av dem som plukker ut deler av religionen de føler passer sin levestil og holder seg til disse?

Det virker som du har en litt firkanta tolkning av hva kristendom er. Det er kun bokstavtro fundamentalistiske gærninger som følger alt som står i Bibelen. Og spesielt i Det gamle testamentet står det mye rart. Regler for hvordan selge sine døtre som slaver og så videre. Det er overhodet ingen motsetning mellom å se bort fra disse tingene, og å kalle seg kristen.

 

Det virker litt rart at man stoler blindt på deler av en bok men avfeier det de synes høres "litt rart" ut. Hvis noe i den aktuelle boken er feil, så er det vel en stor sannsynlighet for at resten av den også er det?

Lenke til kommentar

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1. korinter 6

Endret av stwa
Lenke til kommentar
Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1. korinter 6

 

Da vil ikke denne karen arve Guds rike ihvertfall :D

Lenke til kommentar
Morsomt at du kan ta en litt useriøs tone lathorv ;) det liker jeg.

 

Anyways så er alt dette utrolig tilbakestående "God hates fags" idiotiet fra innavlede idioter basert på nettopp denne delen av bibelen.

I lige måde ;)

Som et svar på "God hates fags" velger jeg å bruke en über-klisjé fra intern-kristne diskusjoner; Gud hater synden, men elsker synderen. Gud elsker alle mennesker, og ønsker at alle skal følge han. Så hvorfor det skal være så ulogisk/irrasjonelt/vanskelig å følge han skulle jeg (også) likt å visst.. Avslutter dette allerede så klisjefylte svaret med et bibelvers:

1. Kor / Paulus første brev til menigheten i Korint, kap 13: 8 Kjærligheten tar aldri slutt. Profetgavene skal bli borte, tungene skal tie og kunnskapen forgå. 9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis. 10 Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, ta slutt. 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn. Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige. 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.

 

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1. korinter 6

Så kan man spørre seg om hva som ligger i å "arve Guds rike"..

Endret av lathorv
Lenke til kommentar
Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1. korinter 6

 

Da vil ikke denne karen arve Guds rike ihvertfall :D

 

Haha! ja tror det blir dårlig med det :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...