Gå til innhold

Noen spørsmål til de kristene.


Anbefalte innlegg

Morsomt at du kan ta en litt useriøs tone lathorv ;) det liker jeg.

 

Anyways så er alt dette utrolig tilbakestående "God hates fags" idiotiet fra innavlede idioter basert på nettopp denne delen av bibelen.

I lige måde ;)

Som et svar på "God hates fags" velger jeg å bruke en über-klisjé fra intern-kristne diskusjoner; Gud hater synden, men elsker synderen. Gud elsker alle mennesker, og ønsker at alle skal følge han. Så hvorfor det skal være så ulogisk/irrasjonelt/vanskelig å følge han skulle jeg (også) likt å visst.. Avslutter dette allerede så klisjefylte svaret med et bibelvers:

1. Kor / Paulus første brev til menigheten i Korint, kap 13: 8 Kjærligheten tar aldri slutt. Profetgavene skal bli borte, tungene skal tie og kunnskapen forgå. 9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis. 10 Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, ta slutt. 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn. Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige. 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.

 

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1. korinter 6

Så kan man spørre seg om hva som ligger i å "arve Guds rike"..

 

Det betyr jo akkuratt det som står der, er jo bare det at det er skreve på en litt gammle måte som alt annet i bibelen.. Men det betyr jo ikke at syndere ikke er mindre verd en kristne! Det eneste som skiller kristne med andre er jo ar de har innsett at de er syndere og har tatt imot frelsen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morsomt at du kan ta en litt useriøs tone lathorv ;) det liker jeg.

 

Anyways så er alt dette utrolig tilbakestående "God hates fags" idiotiet fra innavlede idioter basert på nettopp denne delen av bibelen.

I lige måde ;)

Som et svar på "God hates fags" velger jeg å bruke en über-klisjé fra intern-kristne diskusjoner; Gud hater synden, men elsker synderen. Gud elsker alle mennesker, og ønsker at alle skal følge han. Så hvorfor det skal være så ulogisk/irrasjonelt/vanskelig å følge han skulle jeg (også) likt å visst.. Avslutter dette allerede så klisjefylte svaret med et bibelvers:

1. Kor / Paulus første brev til menigheten i Korint, kap 13: 8 Kjærligheten tar aldri slutt. Profetgavene skal bli borte, tungene skal tie og kunnskapen forgå. 9 For vi forstår stykkevis og taler profetisk stykkevis. 10 Men når det fullkomne kommer, skal det som er stykkevis, ta slutt. 11 Da jeg var barn, talte jeg som et barn, tenkte jeg som et barn, forsto jeg som et barn. Men da jeg ble voksen, la jeg av det barnslige. 12 Nå ser vi i et speil, i en gåte, da skal vi se ansikt til ansikt. Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.13 Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten.

 

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn, eller som lar seg ligge med, verken tyver, grådige, drukkenbolter, spottere eller ransmenn skal arve Guds rike.

1. korinter 6

Så kan man spørre seg om hva som ligger i å "arve Guds rike"..

 

Det betyr jo akkuratt det som står der, er jo bare det at det er skreve på en litt gammle måte som alt annet i bibelen.. Men det betyr jo ikke at syndere ikke er mindre verd en kristne! Det eneste som skiller kristne med andre er jo ar de har innsett at de er syndere og har tatt imot frelsen!

:thumbup: *kaster konfetti i været og løper i sirkler under*. Du har faktisk helt rett! Det er mange kristne som ikke ser ut til å ha skjønt det, og hvertfall mange som oppfører seg som de ikke har skjønt det, men sånn er det :) Så den største utfordringen i å leve som kristen er å leve med til tider stor skyldfølelse og press på samvittigheten.

Lenke til kommentar

Jeg tror problemet mitt med kristendom er det samme som med alkoholisme, jeg klarer ikke første steg. Jeg klarer ikke å innrømme at jeg har en feil, at jeg er født med den feilen og at selv om jeg kjemper imot så vil den alltid være der. Det er rett og slett "neg theory" for at religionen skal kunne sjekke opp flest mulig mennesker med dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Jeg tror problemet mitt med kristendom er det samme som med alkoholisme, jeg klarer ikke første steg. Jeg klarer ikke å innrømme at jeg har en feil, at jeg er født med den feilen og at selv om jeg kjemper imot så vil den alltid være der. Det er rett og slett "neg theory" for at religionen skal kunne sjekke opp flest mulig mennesker med dårlig samvittighet.

Og hva er problemet du har med "alkoholisme"?

Lenke til kommentar
4. Nei, også pga. vitenskapelige årsaker tror jeg ikke på det.

Det der er bare tull, det foreligger ingen uenighet innad det vitenskapelige miljøet om at evolusjon forekommer så her har du nok fått servert en skrøne er jeg redd.

 

Det er uenigheter. Ikke om evolusjonen forekommer, men om hvilke dyr som har utviklet seg til hva osv. Men dettte var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er så sinnsykt mange hull i denne teorien. Den står på vaklende føtter.

 

Selvfølgelig viser forskere og vitenskapsmenn ikke noe av dette...

Endret av Mattmatthi
Lenke til kommentar
Det er uenigheter. Ikke om evolusjonen forekommer, men om hvilke dyr som har utviklet seg til hva osv. Men dettte var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er så sinnsykt mange hull i denne teorien. Den står på vaklende føtter.

 

Selvfølgelig viser forskere og vitenskapsmenn ikke noe av dette...

For all del, utdyp.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke energien til å diskutere ting som dette i dag, men jeg syns dere alle bør se denne lille videoen "Doug Stanhope" forklarer akkurat hva denne postens spørsmål går ut på (Hvor religiøs er du./Hvordan kan man måle religiøsitet.)

 

http://youtube.com/watch?v=agV-MBspYzA

 

Denne videoen starter på minutt 1:00 hver tålmodig.

 

 

 

I regret the day i learned to read, because it gave me an outside view of my own retched condition without a remedy.

- Fredrik Douglas

Lenke til kommentar
Det er uenigheter. Ikke om evolusjonen forekommer, men om hvilke dyr som har utviklet seg til hva osv. Men dettte var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er så sinnsykt mange hull i denne teorien. Den står på vaklende føtter.

 

Selvfølgelig viser forskere og vitenskapsmenn ikke noe av dette...

For all del, utdyp.

+1

 

Venter i spenning på å bli opplyst.

Lenke til kommentar
Det er uenigheter. Ikke om evolusjonen forekommer, men om hvilke dyr som har utviklet seg til hva osv. Men dettte var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at det er så sinnsykt mange hull i denne teorien. Den står på vaklende føtter.

 

Selvfølgelig viser forskere og vitenskapsmenn ikke noe av dette...

For all del, utdyp.

+1

 

Venter i spenning på å bli opplyst.

 

+2

 

Hva med en egen tråd med litt skikkelig kritikk av evolusjonsteorien...?

Lenke til kommentar
Heter det ikke evolusjonsteorien da?

 

*ding*

 

Gratulerer, du har vunnet førstepremien i å ikke forstå den vitenskapelige metode og oppbyggingen av en vitenskapelig teori.

 

All vitenskap bygger på teorier, men ikke på formen vi normalt forstår med bruken av ordet teori.

En vitenskapelig teori kommer av en hypotese som er grunnlaget for en modell som etterhvert utvikles til en teori gjennom empiri og utregninger.

 

Var det ellers noe du lurte på eller har du gått tom for verdiløs argumentasjon, du har lite annet ser jeg ;)

Lenke til kommentar
Gjest member-60584
Den ateistiske arrogansen og besserwisserheten slår meg gang på gang. Hva med å vise litt respekt for folk med andre synspunkter?

 

Klarer ikke å ha respekt for folk ute i mørket uten lommelykt ;(

Lenke til kommentar
Den ateistiske arrogansen og besserwisserheten slår meg gang på gang. Hva med å vise litt respekt for folk med andre synspunkter?

 

Ser en på ignoransen du utviser med uttalelsen over fortjente du ikke annet er jeg redd.

Din uttalelse vær særdeles uinformert og useriøs, det er ikke snakk om at du har verdifulle synspunkter å komme med på dette området så lenge du ikke har en smule grunnforståelse for temaet.

Jeg tolker ditt utgangspunkt her som presupposisjonistisk, drevet av aktiv fornektelse og spredning av usannheter.

Lenke til kommentar

Hehe ;) Morsomt!

 

-Tror du gud skapte verdenen på syv dager for rundt 6500 år siden?

Tja.. Det kan være.. men Bibelen forklarer at dager kan være som tusen år for Gud.. At for Gud eksisterer ikke tid.. dermed er det totalt urellevant hvorvidt verden ble skapt på 7 dager, 7000år eller 700 000 billiarder år..

 

-Tror du Adam og Eva var de første menneskene på jorden?

Tja.. Det kan være.. Hvem vet? Bibelen sier så.. Men det kan ha vært en metafore.. Istedenfor å forklare evolusjon og hvordan intelligens oppstod til lavt intelligente uteliggere tusen år før kristus..

 

-Tror du syndefloden skjedde?

Ja? Eller det spørs, tenker du båten med Noah, eller tenker du en global naturvitenskapelig hendelse som senket mesteparten av verden under vann ala istid? Er ikke syndefloden bevist historisk?

 

-Tror du på evolusjonen?

Jess.. det gjør jeg.. ihvertfall deler av den.. men jeg tviler på at vi kommer fra aper.. Jeg tror dog det er mulig for skapninger og forandre seg for å tilpasse seg omgivelsene.. forskjellig hudfarger.. forskjellige gener som forsterker forskjellige faktorer og gjør andre faktorer svake ettersom hvor dem er født hen i verden.. etc..

 

-Helbredet Jesus spedalske og blinde ved å ta på dem?

Hvem vet? Kanskje? Kanskje det var "placebo"-effekten? Kanskje han hadde fått tak i spesiell medisin fra andre siden av gjorda som gjorde at folk ble høye? Kanskje alle på den tiden røyket marihuana?

 

-Sto Jesus opp fra de døde?

Kanskje.. Hvem vet.. Kanskje jesus , og da mener jeg Sønnen, og da mener jeg en potensiell mistolkning av Sun, en potensiell mistolkning av Sola.. og en evt solformørkelse tok plass som varte 3 dager.. og mao stod solen opp etter 3 dager.. ? Hvem vet! er skeptisk, men velger å tro at slike overnaturlige heftige x-files greier tok plass..

 

-Er homofili synd?

Nei.. tviler jeg sterkt på.. Er sex synd? Vi er alle forvirra sjeler med forskjellige erfaringer som gjør oss alle eksotiske på forskjellige måter, om vi tiltrekkes hverandre på ett dypere plan enn kjønn og vil utrykke det på ett mindre dypt plan via sex så er vell dette greit for han som skapte oss?

 

-Kommer alle som ikke tror på den kristene Guden til helvete?

Kanskje? Kanskje ikke? Hvem vet.. Spørsmålet ditt kan forsåvidt ikke besvares av en kristen, da spørsmålet innebærer at det finnes andre guder.. kanskje helvette egentlig er bad karma, og himmelen egentlig er god karma? Kanskje helvette er på jorda nå?

 

-Har foreldre eller venner påvirket deg til å bli kristen?

Jess.. til den ytterste grad.. var fanatisk krsiten og hjernevasket fram til jeg ble 19 år og reddet meg selv ut av det.. du kan lese min post om dette under samme kategori (Religion)..

 

-Hvor ofte ber du?

2-5 ganger i mnden tror jeg?

 

-Har du lest bibelen?

Ja, 3 ganger..

 

-Går du til Kirken eller bønnemøter?

Nei, ikke nå lenger..

 

-I hvilken alder ble du først kristen og hvorfor ble du kristen?

ble født inn i det.. hjernevasket.. hadde ingen valg..

Lenke til kommentar

Tror du gud skapte verdenen på syv dager for rundt 6500 år siden?

-Jeg tror på den vitenskapelige forklaringen av hvordan Jorden ble til, men jeg tror at det var Gud som skapte den.

 

Tror du Adam og Eva var de første menneskene på jorden?

-Ja.

 

Tror du syndefloden skjedde?

-Ja.

 

Tror du på evolusjonen?

-Ja.

 

Helbredet Jesus spedalske og blinde ved å ta på dem?

-Ja.

 

Sto Jesus opp fra de døde?

-Ja

 

Er homofili synd?

-Nei.

 

Kommer alle som ikke tror på den kristne Guden til helvete?

-Nei.

 

Har foreldre eller venner påvirket deg til å bli kristen?

-Besteforeldrene mine har alltid fortalt meg om Jesus og Guds vilje, men jeg er kristen av eget valg.

 

Hvor ofte ber du?

-Det kan variere fra et par ganger om dagen til noen uker mellom hver gang.

 

Har du lest bibelen?

-Ikke hele. Jeg har lest mer av NT enn GT.

 

Går du til Kirken eller bønnemøter?

-Bare i høytider og ved giftermål, dåp eller konfirmasjonen til noen i familien.

 

I hvilken alder ble du først kristen og hvorfor ble du kristen?

-Jeg ble døpt kristen, men jeg vet ikke helt akkurat når jeg forsto kristendommens budskap.

 

 

Kristendommen påvirker ikke hverdagen min mye. Jeg tenker ikke gjennom hva Jesus ville gjort hele tiden, men det er blitt en selvfølge at jeg alltid gjør det som er best for meg selv og andre og aldri gjør noe som kan såre andre med vilje.

Lenke til kommentar
Den ateistiske arrogansen og besserwisserheten slår meg gang på gang. Hva med å vise litt respekt for folk med andre synspunkter?

 

Ser en på ignoransen du utviser med uttalelsen over fortjente du ikke annet er jeg redd.

Din uttalelse vær særdeles uinformert og useriøs, det er ikke snakk om at du har verdifulle synspunkter å komme med på dette området så lenge du ikke har en smule grunnforståelse for temaet.

Jeg tolker ditt utgangspunkt her som presupposisjonistisk, drevet av aktiv fornektelse og spredning av usannheter.

 

Det blir fort stille fra den kanten ja...

 

Det burde vært obligatorisk med en bitteliten innføring i vitenskapelige metoder i grunnskolen. Hadde vært greit å slippe å forklare hvorfor det heter evolusjonsteorien. En vitenskapelig teori er så lang fra et gjett som du får det, og så nært et fakta som du kommer.

 

De fleste er enige i at gravitasjon forekommer, men vi kjenner enda ikke til alt som er å vite om hvorfor det forekommer. Derfor har vi gravitasjonsteorien. Vi vet forøvrig mer om evolusjon enn gravitasjon.

 

Kreasjonisme blir litt som å hevde at det må finnes en "intelligent dytter" som dytter ting nedover når vi slipper dem, og at gravitasjonsteorien bare er vissvass. Alle vet jo at en stein ikke kan flytte seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...