:---{D Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 "There's no such thing as a free lunch" Så gratis for deg, mens andre må betale Det er vel definisjonen på free lunch? At noen andre betaler? Men kundeservicen stinker ja. Men når man ikke betaler for det, bør man heller ikke klage. Lenke til kommentar
level9 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Var vel en grunn til at de deaktiverte sim-kortet ditt Hva mener du? Den andre operatøren var Phonect, og jeg fikk ingen varsel om at nummeret var blitt portert. OneCall sa at de aldri hadde hatt et kundeforhold mellom meg og nummeret, som jeg forøvrig hadde brukt i ni måneder. Hvis jeg ville ha det nummeret, måtte jeg kontakte den andre operatøren, for så å finne ut nummeret var aktivt der, og deretter fylle ut en ny bestilling av abonnement hos OneCall. Trodde de var i hvert fall litt mere seriøse enn som så, men det ble bare verre da de nektet for at de hadde hatt et kundeforhold med meg. Jeg var i samtale med OneCall flere ganger på telefon, men ble etter hvert lei. Det er begrenset hvor mye energi jeg er villig til å bruke for å spare noen kroner i måneden. Du hadde vel noen kontrakter/regninger fra dem som kunne bevise dette da? Hvordan endte hele saken da? fikk du tilbake nummeret ditt? "There's no such thing as a free lunch" Så gratis for deg, mens andre må betale Det er vel definisjonen på free lunch? At noen andre betaler? Men kundeservicen stinker ja. Men når man ikke betaler for det, bør man heller ikke klage. Blir vel ofte litt tull når OneCall vokser så raskt, og må rekruttere nye folk til kundeservicen sin hele tiden. Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Var vel en grunn til at de deaktiverte sim-kortet ditt Hva mener du? Den andre operatøren var Phonect, og jeg fikk ingen varsel om at nummeret var blitt portert. OneCall sa at de aldri hadde hatt et kundeforhold mellom meg og nummeret, som jeg forøvrig hadde brukt i ni måneder. Hvis jeg ville ha det nummeret, måtte jeg kontakte den andre operatøren, for så å finne ut nummeret var aktivt der, og deretter fylle ut en ny bestilling av abonnement hos OneCall. Trodde de var i hvert fall litt mere seriøse enn som så, men det ble bare verre da de nektet for at de hadde hatt et kundeforhold med meg. Jeg var i samtale med OneCall flere ganger på telefon, men ble etter hvert lei. Det er begrenset hvor mye energi jeg er villig til å bruke for å spare noen kroner i måneden. Var Onecall-simkortet ditt i daglig bruk da? Eller ligger det bare og støver ned som simkortet mitt til plan B ? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg gav til slutt faen og bestilte Chess i stedet, de har jeg aldri hatt problem med. Måtte til med nytt nummer også, siden jeg av prinsipp nekter å ringe landet rundt for å ordne opp i noe andre har rotet til. Og ja, SIM-kortet var i daglig bruk. Endret 18. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
level9 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg gav til slutt faen og bestilte Chess i stedet, de har jeg aldri hatt problem med. Måtte til med nytt nummer også, siden jeg av prinsipp nekter å ringe landet rundt for å ordne opp i noe andre har rotet til. Og ja, SIM-kortet var i daglig bruk. Av prinsipp gav du bare bort nummeret ditt? Av prinsipp ville jeg krevd nummeret mitt tilbake! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine. Endret 18. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
level9 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine. Vel ifølge dem så var du ikke kunde der Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine. Herregud du vet tydeligvis ikke hvordan porteringssystemet fungerer. Det er alltid opperatøren du porterer nummeret til som har annsvaret når et nummer porteres fra en opperatør til en annen. Det eneste onecall gjør er at de mottar en porteringsbestilling, skjekket at navn, nummer og fødselsdato stemmer og så porteres nummeret ut. Dette er de naturligvis pålagt å gjøre av Post og Teletilsynet, men det er altså ikke Onecall som har "gitt bort" nummeret ditt. Det er Phonect som har "tatt" det. Greit nok, OneCall burde klart å forklare dette for deg på en ordentlig måte, men å skylde på gammel opperatør når en utporering skjer ved en feil kommer du ingen vei med. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine. Problemet er ikke onecalls, du har blitt portert over til en annen operatør (svart feil til tlfselgere eller blitt portert ved en feil kanskje?), dette er uansett utenfor onecalls kontroll. De må ha en tillatelse fra deg for at du skal bli portert over. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvordan er OneCall i forhold til MTU? Skal bytte til en av de. Men OneCall har ikke 3G i eget nett? Noen som vet om MTU har det? Ser at det er gratis så lenge man er i deres nett. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Verken Network Norway (OneCall) eller MTU har eget 3G-nett som brukes i dag. OneCall kommer med 3G-støtte i august i Telenors nett, siden de bytter til Telenor. Alle nye OneCall-kunder får 3G-støtte om du blir kunde etter 16. august. Alle eksisterende kunder blir oppgradert i løpet av oktober. MTU støtter 3G ved bruk av Telenors nett. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Takk for informasjon. Virker som de fleste snakker best om OneCall. Er ikke den helt store forskjellen på de abonnementene, så kanskje jeg går for OneCall. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Alle nye OneCall-kunder får 3G-støtte om du blir kunde etter 16. august. Alle eksisterende kunder blir oppgradert i løpet av oktober.Må jeg ta en snartur innom en annen operatør for å få 3G før oktober? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Ja, om du ønsker 3G før oktober kan du jo gjøre det sånn. Alle nye kunder får Telenor som blir kunde etter 16. august Edit: Du kan vel sikkert høre med OneCall om de kan ordne Telenor i august for deg, det burde være teknisk mulig. http://www.onecall.no/index.php?content=de...;product=mobile Endret 20. juli 2008 av Glenn Lenke til kommentar
SeanA Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Min erfaring med Onecall er egentlig helt topp dersom du holder deg innen landet. Ikke hatt noen problemer med noe i Norge, jeg bor i Trondheim. Men hver gang jeg har vært i utlandet har jeg mistet muligheten til å sende SMS etter ca. 1-2 døgn. Og av og til vil ikke mobilen finne nett i utlandet selv om jeg taster 1 før pinkoden min. Da kan jeg plutselig få nett uten å taste 1 foran pinkoden. Jeg hadde svært lave og gode telefonregninger. Men jeg har gått tilbake til Netcom, da jeg ville ha 3G, maxpris på data ila et døgn og innser at du får det du betaler for. Men i Norge synes jeg Onecall var super, også den erfaringen jeg hadde med kundeservice! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå