Gå til innhold

Onecall, helt gratis?


Anbefalte innlegg

"There's no such thing as a free lunch"

 

Så gratis for deg, mens andre må betale :)

Det er vel definisjonen på free lunch? At noen andre betaler?

 

Men kundeservicen stinker ja. Men når man ikke betaler for det, bør man heller ikke klage.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var vel en grunn til at de deaktiverte sim-kortet ditt

 

Hva mener du?

 

Den andre operatøren var Phonect, og jeg fikk ingen varsel om at nummeret var blitt portert. OneCall sa at de aldri hadde hatt et kundeforhold mellom meg og nummeret, som jeg forøvrig hadde brukt i ni måneder. Hvis jeg ville ha det nummeret, måtte jeg kontakte den andre operatøren, for så å finne ut nummeret var aktivt der, og deretter fylle ut en ny bestilling av abonnement hos OneCall. Trodde de var i hvert fall litt mere seriøse enn som så, men det ble bare verre da de nektet for at de hadde hatt et kundeforhold med meg.

 

Jeg var i samtale med OneCall flere ganger på telefon, men ble etter hvert lei. Det er begrenset hvor mye energi jeg er villig til å bruke for å spare noen kroner i måneden.

 

Du hadde vel noen kontrakter/regninger fra dem som kunne bevise dette da?

 

Hvordan endte hele saken da? fikk du tilbake nummeret ditt?

 

 

"There's no such thing as a free lunch"

 

Så gratis for deg, mens andre må betale :)

Det er vel definisjonen på free lunch? At noen andre betaler?

 

Men kundeservicen stinker ja. Men når man ikke betaler for det, bør man heller ikke klage.

 

Blir vel ofte litt tull når OneCall vokser så raskt, og må rekruttere nye folk til kundeservicen sin hele tiden.

Lenke til kommentar
Var vel en grunn til at de deaktiverte sim-kortet ditt

 

Hva mener du?

 

Den andre operatøren var Phonect, og jeg fikk ingen varsel om at nummeret var blitt portert. OneCall sa at de aldri hadde hatt et kundeforhold mellom meg og nummeret, som jeg forøvrig hadde brukt i ni måneder. Hvis jeg ville ha det nummeret, måtte jeg kontakte den andre operatøren, for så å finne ut nummeret var aktivt der, og deretter fylle ut en ny bestilling av abonnement hos OneCall. Trodde de var i hvert fall litt mere seriøse enn som så, men det ble bare verre da de nektet for at de hadde hatt et kundeforhold med meg.

 

Jeg var i samtale med OneCall flere ganger på telefon, men ble etter hvert lei. Det er begrenset hvor mye energi jeg er villig til å bruke for å spare noen kroner i måneden.

 

Var Onecall-simkortet ditt i daglig bruk da? Eller ligger det bare og støver ned som simkortet mitt til plan B ?:)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg gav til slutt faen og bestilte Chess i stedet, de har jeg aldri hatt problem med. Måtte til med nytt nummer også, siden jeg av prinsipp nekter å ringe landet rundt for å ordne opp i noe andre har rotet til. Og ja, SIM-kortet var i daglig bruk.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Jeg gav til slutt faen og bestilte Chess i stedet, de har jeg aldri hatt problem med. Måtte til med nytt nummer også, siden jeg av prinsipp nekter å ringe landet rundt for å ordne opp i noe andre har rotet til. Og ja, SIM-kortet var i daglig bruk.

 

Av prinsipp gav du bare bort nummeret ditt?

Av prinsipp ville jeg krevd nummeret mitt tilbake!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine.

 

Vel ifølge dem så var du ikke kunde der :p

Lenke til kommentar
Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine.

Herregud du vet tydeligvis ikke hvordan porteringssystemet fungerer.

 

Det er alltid opperatøren du porterer nummeret til som har annsvaret når et nummer porteres fra en opperatør til en annen. Det eneste onecall gjør er at de mottar en porteringsbestilling, skjekket at navn, nummer og fødselsdato stemmer og så porteres nummeret ut. Dette er de naturligvis pålagt å gjøre av Post og Teletilsynet, men det er altså ikke Onecall som har "gitt bort" nummeret ditt. Det er Phonect som har "tatt" det.

 

Greit nok, OneCall burde klart å forklare dette for deg på en ordentlig måte, men å skylde på gammel opperatør når en utporering skjer ved en feil kommer du ingen vei med.

Lenke til kommentar
Jeg holdt på i to uker og kranglet med OneCall, men kom ingen vei. Alt hadde sikkert ordnet seg hvis jeg hadde gjort som OneCall sa (ringe til en operatør jeg aldri har hørt om, og tigge om å få nummeret mitt tilbake), men av prinsipp gjorde jeg ikke dette. OneCall skulle ordnet opp og selv ringt Phonect, ikke jeg. Det er tydelig at OneCall egentlig ikke bryr seg så mye om kundene sine.

Problemet er ikke onecalls, du har blitt portert over til en annen operatør (svart feil til tlfselgere eller blitt portert ved en feil kanskje?), dette er uansett utenfor onecalls kontroll. De må ha en tillatelse fra deg for at du skal bli portert over.

Lenke til kommentar

Verken Network Norway (OneCall) eller MTU har eget 3G-nett som brukes i dag. OneCall kommer med 3G-støtte i august i Telenors nett, siden de bytter til Telenor.

 

Alle nye OneCall-kunder får 3G-støtte om du blir kunde etter 16. august. Alle eksisterende kunder blir oppgradert i løpet av oktober.

 

MTU støtter 3G ved bruk av Telenors nett.

Lenke til kommentar

Min erfaring med Onecall er egentlig helt topp dersom du holder deg innen landet.

 

Ikke hatt noen problemer med noe i Norge, jeg bor i Trondheim.

Men hver gang jeg har vært i utlandet har jeg mistet muligheten til å sende SMS etter ca. 1-2 døgn. Og av og til vil ikke mobilen finne nett i utlandet selv om jeg taster 1 før pinkoden min. Da kan jeg plutselig få nett uten å taste 1 foran pinkoden.

 

Jeg hadde svært lave og gode telefonregninger.

 

Men jeg har gått tilbake til Netcom, da jeg ville ha 3G, maxpris på data ila et døgn og innser at du får det du betaler for.

 

Men i Norge synes jeg Onecall var super, også den erfaringen jeg hadde med kundeservice!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...