thinkdifferent Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hei! Lurer på et par småting her: 1. Hvis man holder seg under 120 ringeminutter og under 90 sms per måned, vil man da i praksis ha et helt gratis mobilforbruk? (Lest noe om at papirfakturaen koster, men det går vel å avbestille den?) 2. Gjelder disse gratistjenestene bare Faktura, eller Aktiv og Kontant også? 3. Er det ellers noe som er verdt å merke seg med Onecall? Ser at det er veldig delte erfaringer her, men skal ha et "ekstra" kontantkort i tillegg som backup. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Ja, du kan velge internettfaktura. Da får du mail, og vist du holder deg under grensene så betaler du faktisk 0,- i månden Lenke til kommentar
Hooch Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 1. Ja, da er det helt gratis hvis du bestiller "faktura" og ikke kontant. 2.Bare faktura 3. Har hatt OneCall i ett år, og er veldig fornøyd. Har gode, men få erfaringen med kundeservicen. En ting er at dekningen ikke har vært den beste i avsidesliggende områder, men så vidt jeg har forstått så samarbeider OneCall og Network Norway med Telenor nå, så man får Telenor-dekning. I hvert fall kommer det etter hvert. Er ikke helt oppdatert på den saken. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 I stedet for å lage ny tråd om dette spør jeg her. Hvordan skal de tjene penger på dette hvis man ikke ringer/sender SMS mer enn det? Er det mulighet for at de blir enda et selskap som sender inkassobrev til _alle_ kunder siden de mangler penger selv? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 De tjener penger når andre ringer til dere kunder da de kan ta en høyere pris inn enn de må betale til f.eks telenor når det ringes ut. Samtidig tjener de på mange av de som ringer over gratisdelen, samt at de tjener på IP-telefoni og adsl-kundene. De har jo investert mye i det siste og går nok fremdeles i minus, men blir spennende å se om de etterhvert kommer i pluss Håper det jeg slik at jeg fremdeles kan ringe svært billig. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Hvordan skal de tjene penger på dette hvis man ikke ringer/sender SMS mer enn det? 9 av 10 bruker nok mer enn det Vi har 2 ab. og regninger ligger mellom 100-200,- kr i mnd. Endret 18. juli 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Litt enklere forklart, alt handler om termineringspriser. F.eks hvis en kunde som bruker Telenor ringer til en person som bruker OneCall så tar OneCall termineringspris for ifra Telenor fordi de ringer til deres kunde. De tjener penger på å ha flere kunder, derfor er det kamp om kundene =) Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Tar de blodpriser for dette? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 "There's no such thing as a free lunch" Så gratis for deg, mens andre må betale Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har OneCall Faktura selv og såvidt jeg har forstått det får du gratisminuttene og meldinger bare om du overskrider grensen. Altså de 120 første minuttene er gratis, om du ringer for mer enn 120 minutter i måneden. Samme for meldinger. Siden jeg fikk abonnementet for en god stund siden har jeg garantert ikke vært i nærheten av grensa engang, og jeg har fortsatt betalt for de få minuttene og meldingene jeg har sendt. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Har OneCall Faktura selv og såvidt jeg har forstått det får du gratisminuttene og meldinger bare om du overskrider grensen.Altså de 120 første minuttene er gratis, om du ringer for mer enn 120 minutter i måneden. Samme for meldinger. Det hørtes riv ruskende galt ut, jeg hadde One Call i rundt fire måneder på reservemobilen min og fikk ikke en eneste regning fordi jeg aldri overskred grensen for det som var gratis. Endret 18. juli 2008 av Submariner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Fikk ikke faktura de første månedene. Ellers får jeg lave regninger på rundt kr 100,-. Merker at flere og flere jeg kjenner går over til One Call. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Har OneCall Faktura selv og såvidt jeg har forstått det får du gratisminuttene og meldinger bare om du overskrider grensen.Altså de 120 første minuttene er gratis, om du ringer for mer enn 120 minutter i måneden. Samme for meldinger. Siden jeg fikk abonnementet for en god stund siden har jeg garantert ikke vært i nærheten av grensa engang, og jeg har fortsatt betalt for de få minuttene og meldingene jeg har sendt. Nei det er ikke slik. Kort og godt. 120 gratis minutter / sms helt gratis. Du trenger ikke ringe over dette for at det skal være gratis. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg hadde Onecall en god stund (byttet til Netcom pga jeg ville bruke 3G på telefonen) Ringte stort sett over grensa, men ble utrolig små regninger for det, hadde også en del datatafikk så der tar de også inn litt penger (enda de er 1/4 av prisen til netcom, men uten tak og ikke 3G) Opplevde også dårlig dekning på NN nettverket (i Oslo) og ble brutt flere ganger her jeg bor. Lenke til kommentar
level9 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jeg hadde Onecall en god stund (byttet til Netcom pga jeg ville bruke 3G på telefonen) Ringte stort sett over grensa, men ble utrolig små regninger for det, hadde også en del datatafikk så der tar de også inn litt penger (enda de er 1/4 av prisen til netcom, men uten tak og ikke 3G) Opplevde også dårlig dekning på NN nettverket (i Oslo) og ble brutt flere ganger her jeg bor. Bytte over igjen når de går over til telenor og får 3G? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) jeg har ikke betalt mobilregning til OneCall i over 4mnd Endret 18. juli 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Et gratis telefonabonnement kan være fristende, men kundeservicen til OneCall er helt bak mål. Dersom det først oppstår problem, kan man bli uten telefon en lang stund. Det fikk jeg oppleve. De deaktiverte SIM-kortet mitt, overførte nummeret til en annen operatør, og forlangte at jeg selv skulle kontakte den aktuelle operatøren for å ordne opp. Til slutt nekter de for at jeg har vært kunde hos dem. Aldri mere OneCall. Endret 18. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
BIG1 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Et gratis telefonabonnement kan være fristende, men kundeservicen til OneCall er helt bak mål. Dersom det først oppstår problem, kan man bli uten telefon en lang stund. Det fikk jeg oppleve. De deaktiverte SIM-kortet mitt, overførte nummeret til en annen operatør, og forlangte at jeg selv skulle kontakte den aktuelle operatøren for å ordne opp. Til slutt nekter de for at jeg har vært kunde hos dem. Aldri mere OneCall. Var vel en grunn til at de deaktiverte sim-kortet ditt Lenke til kommentar
level9 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Kundeservicen til OneCall er helt bak mål. De deaktiverte SIM-kortet mitt, overførte nummeret til en annen operatør, og forlangte at jeg selv skulle kontakte den aktuelle operatøren for å ordne opp. Til slutt nekter de for at jeg har vært kunde hos dem. Aldri mere OneCall. Hvilken operatør var det? Fikk du ikke noe varsel om at nummeret ditt ble overført til en annen operatør på sms? Slike ting skjer av og til, og det er stort sett den andre operatøren sin feil, ved at de har bedt om portering av et nummer ved en feil. Kanskje en liten nummerfeil. De burde egentlig kunne ordne opp i det uten å måtte involvere deg i en samtale til den andre operatøren. Et gratis telefonabonnement kan være fristende, men kundeservicen til OneCall er helt bak mål. Dersom det først oppstår problem, kan man bli uten telefon en lang stund. Det fikk jeg oppleve. De deaktiverte SIM-kortet mitt, overførte nummeret til en annen operatør, og forlangte at jeg selv skulle kontakte den aktuelle operatøren for å ordne opp. Til slutt nekter de for at jeg har vært kunde hos dem. Aldri mere OneCall. Ser du bor i Bergen. Du kunne jo ha tatt turen innom Network Norway sitt kontor der. lagt frem problemet ditt og fått ordnet opp i det temmelig kjapt. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 (endret) Var vel en grunn til at de deaktiverte sim-kortet ditt Hva mener du? Den andre operatøren var Phonect, og jeg fikk ingen varsel om at nummeret var blitt portert. OneCall sa at de aldri hadde hatt et kundeforhold mellom meg og nummeret, som jeg forøvrig hadde brukt i ni måneder. Hvis jeg ville ha det nummeret, måtte jeg kontakte den andre operatøren, for så å finne ut nummeret var aktivt der, og deretter fylle ut en ny bestilling av abonnement hos OneCall. Trodde de var i hvert fall litt mere seriøse enn som så, men det ble bare verre da de nektet for at de hadde hatt et kundeforhold med meg. Jeg var i samtale med OneCall flere ganger på telefon, men ble etter hvert lei. Det er begrenset hvor mye energi jeg er villig til å bruke for å spare noen kroner i måneden. Endret 18. juli 2008 av member-101642 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå