Kveru Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kom hjem fra ferie i går, og når jeg skal starte Octaviaen (2000 mod TDI) så sviver startmotoren, men det er ikke liv eller antydning til tenning ellers. Merker at ABS lyset tenner etter å ha kjørt startmotoren ca 10 - 12 sek, en annen gang så begynte oljelampa å blinke og pipe etter omtrent like lang tid. Oljen er sjekket, hvorfor ABS lyset kommer på under startsekvensen aner jeg ikke. Det kommer ikke antydning til røyk fra eksosrøret heller, så jeg vil anta at elektronikken ikke aktiverer dieselpumpa. Spørsmålet er bare hvorfor... Noen som har gode forslag? -Rolf Lenke til kommentar
Kveru Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Vel, da sviver den igjen. Prøvde først å "nullstille" elektronikken, om det skulle være noe som hang. Dette med å kople fra batteriet en halvtime. Røsket på kontakter i motorrommet, i tilfelle det var dårlig kontakt med noen sensorer el.l. men ingenting hjalp. Hver gang startnøkkelen ble vridd rundt, så gikk startmotoren, men uten tegn til liv. Kom på at det er en sensor som er linket til bremsen (motoren justeres ned til tomgang når bremsen trykkes inn), og forsøkte å starte med fotbremsen hardt inntrykket. Det gjorde susen, og etterpå så har bilen oppført seg normalt. (Så langt.) Noen som har ideer om hva som kan ha gjort dette, eller om det bare var en tilfeldighet? -Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå