Gå til innhold

BK: En vegg og litt til

Anbefalte innlegg

Emnetittelen, ja.. det er ikke greit.

Jeg har lest de nye reglene. Jeg syns det var på tide med en oppussing der.

Bare to tråder per dag bør ikke bli noe problem for meg. Det som er litt problematisk er vel å be om type kritikk. Men man får prøve seg frem.

Dette bildet er som tittelen sier av en vegg. Jeg ønsker å høre om det er noe å jobbe med dette, om dere syns noe om bildet. Det er enkelt og kanskje bare kjedelig? Selv er jeg misfornøyd med at fokus ikke er på bøyla men på veggen bak, så jeg vurderer å ta ett nytt bilde en av dagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns faktisk det ble litt kult at veggen var i fokus i steden for bøyla.

Veggen blir på en måte hovedmotivet, bøyla blir bare et slags sekundært motiv, men alikevel en viktig del av bildet/komposisjonen.

Fargene kunne du kanskje jobbet litt med. Mer farger? Mindre farger, eks desaturasjon? Selektiv farge, eks mer på vegg mens bøyla forblir slik den er, eller motsatt?

Jeg vet ikke, men jeg tror nok bildet kan forbedres.

Lenke til kommentar

I motsetning til Carny synes jeg ikke det er bra at ikke alt er i fokus her. Det er ikke rette motivet til DOF-lek, og avstanden er så kort at det ikke blir effektivt likevel. Det ser bare ut som en feil, og jeg regner med at det er det som er tilfellet her.

Men bildet er ikke håpløst. Jeg liker det, inklusive monotonien. Det er mer monotont enn det meste jeg tar, men det er heller ikke ulikt. Treet er ikke av den kjipeste typen å ta bilde av, så jeg får ingen Block Watne følelse.

Men uskarpheten kan veie tungt for meg. Derfor ville jeg selv har underkjent bildet, og heller gått tilbake for en ny sjanse. Men du kan godt se hva du får ut av dette bildet, for det kan hende at du får det til å fungere sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for kommentarene. Litt sent å svare men jeg har mine grunner. Tankene rundt det å øke fargene leker jeg litt med nå. Når det gjelder fokuspunktet er jeg med på PMn's påstand om at dette er helt feil bilde å ha noe som helst ute av fokus. Alt må være klart, jeg er helt enig.

Jeg begynner å like denne typen bilder litt nå. Kanskje jeg spør om noe man godt kan si eri samme sjanger litt senere i kveld. Om nettet fungerer.

Lenke til kommentar

Jeg så ikke denne år du posten (var på ferie :thumbup:) Flott at du ikke har gitt deg helt med fotograferingen.

Det viktigste som er å si, er allerede sagt. Du kan nok øke kontrasten noe, og det mulig at det virke hvis du øker fargemtningen (saturation) også.

Håper at det er sted som du kan komme tilbake til, og prøve ut flere ganger.

Tom

Lenke til kommentar

Neida.. kjøpte nytt kamera. 30D hos JPhoto, og da er ting på gang igjen. Bildet har jeg all mulig anledning til å ta igjen om jeg vil. Det er på gårdsplassen hos mine foreldre. Jeg tenkte litt på om jeg skal teste litt vann på veggen i forkant istedenfor å stille farger i etterkant. Bare for å se hvordan det blir da. Og igjen takk,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...