Gå til innhold

Liten kjøleboks som trekker lite strøm.12V.

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en liten kjøleboks/skap som trekker lite strøm. Må gå på 12v.

Det har seg sånn at vi bruker gasskjøleskap på hytta, men jeg kunne tenkt meg å hatt ett lite kjøleskap for å legge div pålegg og kotteletter i. Dette er fordi vi reiser ned fra hytta 2-3 dager for å gjøre ting hjemme og så reiser vi opp igjen, og jeg liker ikke å kjøre gasskjøleskapet når vi er "nede"/borte.

Er på jakt etter noe i denne sjengeren(det viktigste er det trekker minst mulig strøm.

https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo

Det er viss forskjell på peltier ellement og kompressor drevet kjøleskap. Kompressor kjøleskap trekker minst og er visst best ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

har du inverter på hytta? det vi gjør på hytta er å ha et vanlig 230v kjøleskap energiklasse A+. dette pluss inverteren trekker like mye(lite) som slike små 12volts kjølebager.

forbruket ligger på ca 3,5A for inverter pluss kjøleskap. på den lille 12v kjøleboksen jeg har så er forbruket 4,2A.

du får 12v kompressorkjøleskap som trekker veldig lite strøm, men disse er små, og koster mere enn det smaker

Lenke til kommentar

over 9000 er ikke akkurat noen liten investering heller da!!

et 12V kjøleskap som trekker lite (kompressor) koster fra 6000,- og oppover, et 230V kjøleskap A+ koster fra 3000 og oppover. forutsetter selvfølgelig at han allerede har en inverter installert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...