Gå til innhold

Skal på kur/diett - farlig?

Anbefalte innlegg

Hei, ja.

Jeg er overvektig. Fra høsten av skal jeg på slankekur. Jeg vet dessverre ikke hva kuren heter, men det er pulver blanda i vann, 3 ganger om dagen. Dette skal visst snu forbrenningen fra å forbrenne muskler til å forbrenne fett. Dette skal jeg leve med i 2 måneder. Jeg har en stemor som har gått der, og ho gikk ned 13 kilo, og sa at andre gikk ned opp i mot 20 kilo. Jeg lurte på om dette kan være farlig. Både med tanke på at man går ned så fort, om det er farlig for lever/andre organer og om det er farlig fordi jeg fortsatt er i vokseperioden (er ikke ferdig utvokst).

I tillegg til dette skal jeg trene 2 ganger i uka (kanskje mer) og etter 2 måneder på pulver kan jeg omtrent ikke spise annet enn grønnsaker og reint kjøtt. Mamma er veldig negativ til denne pulver-kuren, men ho klarer ikke se det positive med det: det gjør at man går ned ganske mange kilo med en gang, det er derfor lettere å begynne å trene. Det vil også gjøre livet mitt ganske mye enklere.

Så, det jeg egentlig lurer på er om det er ufarlig. Jeg skal til legen en gang i løpet av sommeren for å sjekke meg for cøliaki (mange i familien som har det), så da jeg kan høre med legen også.

- Takk for eventuelle svar..

Til moderator: Om denne skulle vært postet i "Helse", bare flytt den. Var i tvil selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den beste dietten for å gå raskt ned i vekt kalles PSMF og du kan lese mer om den her: http://www.myorevolution.com/art_kosthold2.asp?NyhetsID=13

Vil tro det er et bedre alternativ å kjøre PSMF enn å kaste i seg pulver 3 ggr om dagen.

Når det er sagt, er det viktig at du ikke går tilbake til ditt gamle spisemønster når dietten er ferdig. Da vil du bare gå opp til utgangspunktet igjen.

Lenke til kommentar

Gå heller for en diett som du greier å holde! Det er lite vits å putte i seg bare pulver hver eneste dag, for så å gå tilbake til gamle vaner når "slankekuren" er over. Det handler heller om å endre kosthold og livsstil. Finn sunne og gode matvarealternativer som du liker godt og ligg unna det meste som er usunt. Om du ikke greier å ligge inn godteriet, så foreslår jeg at du begrenser godterispisinga til 1 dag i uka. Du BURDE uansett ha en dag i uka hvor du ikke tenker på diett, og hvor du kan unne deg litt godt.

Kort fortalt burde du spise mindre enn du forbrenner (kaloriunderskudd), trene styrke (mer muskler, gir økt forbrenning) og prøve å øke aktivitetsnivået ditt.

Lenke til kommentar

Forresten, det pulvergreiene er ikke bare pulver. Jeg skal også gå på et treningsstudio (minst) 2 ganger i uka både under og etter kuren. I følger det med et kurs om kostholdsvaner, livsstil og trening. Etter at jeg er ferdig med pulverkuren, skal jeg leve sunt, og det er mamma også innstilt på, for ho vil og ned noen kilo. Dette er en kur man bare klarer hvis man er 100% motivert og klarer å takke ned til godter og usunn mat. Jeg har tro på at jeg skal klare dette.

Det jeg egentlig lurer på er om det er direkte helsefarlig med en sånn kur.

Lenke til kommentar

Jo, Camron, det tror jeg. Kunne ikke komme på hva det het, men det var EasyLife.

Ingar:

PSMF lar meg spise grønsaker, fisk og reint kjøtt, og det er omtrent det samme jeg skal spise etter EasyLife-kuren. Så jeg skal på en måte følge PSMF også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...