Gå til innhold

nokia n82 og nokia map loader

flekken

Anbefalte innlegg

Hei, Har en Nokia N82 som jeg ønsker laste ned kart over Danmark på. Har installert Nokia maps og nokia map loader. Fikk opp nedlasting av land på pcen, lastet ned danmark og koblet til mobilen, men ingenting ser ut til å være installert på mobilen. Er det mulig at det ikke kom over ? Hvor på mobilen blir dette ev.liggende ? Er det bedre å føre nokia map loader over til mobilen å laste det ned gjennom wi-fi direkte på mobilen ?

(det stod på nokias hjemmeside at man kunne ta det hele på pc og deretter koble til mobilen) Noen som har noe erfaringer med dette ? Hva gjør jeg feil? Håper noen kan ta seg tid til å hjelpe meg. Blir veldig glad da. :whistle::thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig et nytt spøsmål, men-

Må N82 eller for den saks skyld hvilken som helst mobil med dedikert gps mottaker alltid bruke gprs nett til å laste kartinfo? Fungerer ikke navigasjonen hvis man kutter den dyre nettlesinga og bruker kun gps mottageren? Det virker litt "lurt" å la gps mobilene kontinuerlig laste ekstra kartinfo på gprs eller 3G, og det kunne jeg tenke meg å slippe hvis jeg skal ha en slik telefon...

Lenke til kommentar

Hei. Nå har jeg prøvd flere ting, men får ikke noe kart over til mobilen.

Fikk lastet ned nokia map loader til pc.en og får lastet ned land. MEN hvor blir de av ? Kommer ikke inn på pc`en noe sted ei heller mobilen. (enda den er koblet til) de blir liksom lastet ned til ingenting..hmm. Prøvde å laste ned via nettsiden du oppgav. (http://nokiamaps.site666.info/)for deretter å legge over til mobilen. Denne mappen var zippet og filene som kom inn på mobilen ble pakket ut, men så stod det "kan ikke åpne filtypen støttes ikke" Det kom noe under diskcache også, masse tall uten innhold. Så jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil. Håper noen der ute har noen løsninger jeg kan se på. F.eks hvordan koble mobilen til pc, for at kartene skal komme inn ? (via vanlig map loader) :ermm::dontgetit:

Lenke til kommentar

Du skal ha koblet telefonen til maskinen, jeg tror det skal være i modusen "dataoverføring" hvis jeg ikke husker feil. Dette forteller altså nokia maploader deg.

Så lastes kartene så vidt jeg har forstått direkte over til minnekortet. Sjekk i filbehandleren etterpå om du har en mappe på minnekortet som heter cities.

Du kan jo så prøve å søke på en adresse i danmark, og se om du får det opp på kartet :)

Prøv eks. "Danmark - København - Kongens Nytorv" og velg "vis på kart". Kommer kartet frem, har du klart det. (Pass på at du har slått av at maps skal få lov til å koble til internett)

Lenke til kommentar

Hurra, jeg fikk opp adresser i København så da har jeg nok fått det til på en eller annen måte. hmm.

men, fikk ikke opp mindre byer som Fredrikshavn eller Hjørring. Kan det være at jeg har greid å få slettet noen filer av kartet, under min søking etter filene ?

noen som vet om det skader mobilen å slette alt under mappen cities for å legge det inn på

ny? Eller er det noe mer som skal til for å laste ned annet et hovedsteder ?

Håper noen kan hjelpe meg. Ellers må jeg si tusen tusen takk for veldig god hjelp.

Du skal ha koblet telefonen til maskinen, jeg tror det skal være i modusen "dataoverføring" hvis jeg ikke husker feil. Dette forteller altså nokia maploader deg.

Så lastes kartene så vidt jeg har forstått direkte over til minnekortet. Sjekk i filbehandleren etterpå om du har en mappe på minnekortet som heter cities.

Du kan jo så prøve å søke på en adresse i danmark, og se om du får det opp på kartet :)

Prøv eks. "Danmark - København - Kongens Nytorv" og velg "vis på kart". Kommer kartet frem, har du klart det. (Pass på at du har slått av at maps skal få lov til å koble til internett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...