Gå til innhold

BK: fjellvann, refleksjoner.

Anbefalte innlegg

Idag var jeg på fjelltur. Ble ikke mye fotografering, da jeg fikk i oppgave å holde den fiskegale bikkja under kontroll. På hjemturen stoppet vi en snartur, og når hunden ble igjen i bilen fikk jeg jo tatt noen bilder. Prøvde uten hell å fange øyenstikkere - når jeg fant rett plass der jeg fikk solen bak meg så forsvant både øyenstikkerne og solen ganske fort, men selv om jeg klarte å trå bløt joggeskoene ble det ikke forgjeves:

post-58847-1215906716_thumb.jpg

100mm F/5.6 1/400s iso 400. Raw, kjørt gjennom NX2 rett til jpg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker bildet, og tar alltid slike bilder selv når jeg ser tilsvarende portretter når jeg vandrer rundt i skauen. (Selv om jeg klarer det med min bikkje da han veier kun 5 kilo :p)

Selv om det mulig ikke blir bedre, skulle jeg gjerne sett en crop hvor vannskillet kom heelt dønn rett på midten.

Endret av dga01
Lenke til kommentar

Teksten din leda meg på feil stier. Jeg forventa å finne en halvskarp øyenstikker i bildet. Så jeg brukte litt tid på å lete etter den før jeg slo meg til ro, og tok inn selve bildet. Det ødela nok litt av opplevlesen min, og gjør meg kanskje mer negativ enn bildet fortjener.

Teknisk sett så er det bra. Jeg tror kanskje jeg ville hatt litt mindre buskvekster og litt mer refleksjoner. Jeg ville nok f.eks forsøkt å la vannlinjas tredele bildet oppe. For jeg synes fargene er absolutt mest spennende i vannet, ikke på land. En streng midtdeling kunne og vært verdt et forsøk.

Men jo mer jeg ser på de, jo mer usikker blir jeg på om stammen er et motiv. Jeg fasineres mer av steinene, og lyset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...