Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gratis taxi. skole skyss

John-Abruzzi

Anbefalte innlegg

Heisann. til høsten nåhar jeg søkt på en skole som litter litt langt vekke herfra. Problemet er at bussen jeg må ta går klokken 7 fra bussterminalen, Men problemet er at bussen som går til terminalen fra hvor jeg bor går klokken 7. så er det noen "rettighet" på gratis taxi til terminelen elns? dette ble jævli rotete men spør viss noe er uklart a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det er snakk om lov og rett tror jeg vi skal ta å flytte denne over i jussforumet vårt.

Men, hva slags skole? VGS, ungdoms? Privat, offentlig?

vgs regner jeg med, han er født i 91. Slik jeg ser det så burde kommunen/fylket kunne svare på dette, har du snakket med utdanningsavdelingen deres?

Lenke til kommentar

Jeg skal forklare litt bedre...

Jeg bor en plass som heter tysværvåg, jeg har søkt skole i Etne. for å komme meg til etne må jeg ta buss fra aksdal klokken 7. men problemet er at bussen somgår til aksdal fra tysværvåg går 7 såjeg kommer til aksdal klokken ti på halv åtte.

Så jeg lurer på om jegfår gratis taxi til aksdal for å rekke bussen

Det er andre året videregående

Lenke til kommentar

I STFK (Sør-Trøndelag Fylkeskommune) sitt reglement mener jeg at hvis du bor 6 km fra nærmeste holdeplass, har du krav på taxi til holdeplassen! Men dette er dog til vår nærskole.. Vet ikke hvordan det blir hvis du har kommet inn på en skole som liggen utenfor det som kalles ditt nærområde.

Lenke til kommentar
Har man overhodet krav på buss når man går på VGS?

Ja. Avstanden bestemmer, og om du har "farlig vei". Jeg bor 1.4mil fra skolen og får buss, det samme gjør de som bor på "Kjlørnes", som bare ligger 4-6km fra skolen pga at det ligger rett ved riksvegen, og de må gå over en bro som mangler gangfelt eller noe slikt tull.

Lenke til kommentar

Jeg fikk taxi hjemmefra og til stasjonen da jeg bodde mere enn 3km fra nermeste rutebuss som gikk så tidlig.

Jeg fikk beskjed om å søke om taxi, men lå allerede inne i systemet og hadde bare ikke fått vite om det...

Ta å ring skolen du kom inn på uken før skolestart (da er det nok folk der) og spør de om dette, og hvem som har ansvaret for dette. Ellers så kan du ringe fylkeskommunen.

Lenke til kommentar
Jeg fikk taxi hjemmefra og til stasjonen da jeg bodde mere enn 3km fra nermeste rutebuss som gikk så tidlig.

Jeg fikk beskjed om å søke om taxi, men lå allerede inne i systemet og hadde bare ikke fått vite om det...

Ta å ring skolen du kom inn på uken før skolestart (da er det nok folk der) og spør de om dette, og hvem som har ansvaret for dette. Ellers så kan du ringe fylkeskommunen.

Jeg vet at broren min som er 16 år har gratis taxi hver morgen til skolen som ligger en mil unna hjemmet. Han bare ringte til skolen og sa at det ikke gikk buss i rett tid slik at han kom seg på skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...