Wackamole Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Hei, driver disse dager (med lite og gjøre) og få satt sammen et forslag til et nytt design til band-siden til onkelen min Jeg selv er litt missfornøyd med designet, vet ikke helt hva det er men det appelerer ikke helt til meg jeg synes heller ikke innholdet skiller seg ut, så jeg trenger kritikk OG forslag til hvordan designet kan blir mye bedre here we go: EDIT: Designet som er nå kan sees på: http://www.kleivastrengelag.net/ -Famen Endret 12. juli 2008 av Famen Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Hvis målet med siden er å få små spillejobber, så fungerer dette sikkert greit. Det er svært mye her som kan forbedres, men for de som leter litt, så går det greit å finne ut hvem disse gutta er og hva de kan tilby. Hvis det var målsetningen, så er dette godt nok. Frode Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 layouten er veldig ryddig og clean syntes jeg, men fargene og fontene er pa grensen til grusomme =P Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 men fargene og fontene er pa grensen til grusomme =P , den biten har jeg tenkt på selv! synes bakgrunns fargen på headeren ser ut som standard fargen på en link, og den er litt skarp og treffer øyet hardt , har en "inspirasjons" side jeg kan hente noen farger fra! Takk for at du sa ifra -Famen Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Her har du haugevis av pene fargekombinasjoner http://kuler.adobe.com/ Lenke til kommentar
Per Kristian Skrevet 16. juli 2008 Del Skrevet 16. juli 2008 Noen forslag: 1. Hva er Kleiva Strengelag? Ett eller annet sted på siden (helst under logoen), forklar med så få ord som overhodet mulig hva Kleiva Strengelag er. Besøkende bør i løpet av 2 sekunder (bokstavelig talt) forstå hva siden dreier seg om. 2. Kortere tekst på forsiden Kutt ned teksten på forsiden til omtrent 1/3 til 1/4 lengde av det den er nå, som beskriver så kompakt som mulig hva sidene dreier seg om. Besøkende som ser siden vil bli "skremt" av lange tekster. Normale web-brukere bruker i snitt ca 30 sekunder på en forside før de surfer seg videre. Man må dermed klare å presentere siden på kortere tid enn dette (siden noe av tiden går med til å lete etter navigering). Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 16. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2008 (endret) Tusen hjertelig Per Kristian, gode forslag (Virker litt logiske også ) loathsome: Det var akkurat den siden jeg tenkte på EDIT: Nytt utkast er på plass: Fjernet litt tekst på "forsiden" og har endret fargene til en litt mørkere tone. -Famen Endret 16. juli 2008 av Famen Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hva type musikk er det snakk om? Kommuniserer fargen blå/lilla musikkstilen noe særlig? Intrykket jeg får i det minste er at siden ville hatt godt av varme, jordnære farger, gjerne brunt, kanskje også et tremønster(1)(2)(3)? For en gitargruppe er kanskje det passende? Jeg savner mer grafikk snarere enn solide farger og tekst, da spesiellt for bakgrunnen, gjerne også i header. Menybaren kunne vel også hatt egne bilder for menyvalgene snarere enn ren tekst. Plassering av tekstfelt og størrelse kan nok trenge å finjusteres for å gi et fint fokus på sidens innhold. Fontvalget trenger også kanskje en ettertanke Noen bedre eller finpussede bilder kunne kanskje blitt brukt for fremsiden, og bli implementert i header eller et eget galleri istendenfor å plasseres i hovedfeltet for tekst på siden, eller i det minste flyttet ned til etter teksten. Her er ellers noen tips for finpuss på design/websiden Endret 17. juli 2008 av Rexinor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå