Gå til innhold

Q9450 + 1TB 7200 + 4GB + 9800GTX + Vista Ultimate 64 + BenQ 22" < 15000Kr


Anbefalte innlegg

Da har jeg lest igjennom hele tråden. Syntes det var lærerikt!

Høres jo ut som om det kommer til å bli et kjempe oppsett. Så om det er greit for deg nadeem, så stjeler jeg handlekurven som du og de andre meldemmene har kommet fram til, og begynner å spare til en pc selv :)

 

Så bra! :thumbup: Kommer du til å kjøpe alt utenom skjerm fra netshop du også?

 

Hvis det er flere som kan tenke seg dette oppsettet, kanskje vi burde sjekke om Netshop gir noen rabatter dersom vi kjøper det sammen? Jeg vet ikke... Har hørt at det finnes slike løsninger.

 

 

Mvh,

 

Nadeem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå føler jeg at jeg er klar for å kjøpe, men skal vente til slutten av Juli pga priskutt, men også fordi det passer med bursdagen min 30. Juli. Noen ting som jeg fortsatt ikke er sikker på er:

 

1. Vil alle enhetene virke med hverandre?

2. Vil alle enhetene virke med Vista 64 bit?

3. Vil alle enhetene utenom RAM virke med XP 32 Bit (ikke kjempe viktig, men kjekt å vite)

 

I tillegg lurer jeg også på hvordan Netshop er å handle hos. Hvordan er ryktet?

 

Jeg kan ikke se noe som ikke skulle være kompatibelt.

8GB ram vil funke i XP 32bit men du vil ikke dra nytte av mer en ca 3GB.

 

(hva du endelig ser i XP kan variere men med skjermkort på 512MB er ca 3GB sannsynlig)

 

Netshop er en av de bedre etter min mening, jeg har ikke noe å klage på i alle fall.

Lenke til kommentar

De fleste 22" har vel 1680 x 1050 , jeg fant ingen 22" med 1920x1200 i prisguiden hvertfall.

Den Eizo 24" skjermen til 2882,- er vel et ganske godt kjøp.Så det var fra 3500 til over 4000 i de andre butikkene som hadde den.

 

Netshop og komplett har slike konfigurer/bygge pc konfiguering.

Bakdelen er at det er litt forutbestemt hvilke ting du kan velge ut fra hvert grunnopsett.

Når de bygger for deg - setter de sammen og tester maskinen , samt at du får en "maskin/pc" garanti på 3 år.

Er litt usikker på om de ferdiginstallerer ditt OS for deg (men antar det).

Slik som nå at du selv har valgt individuelt alle delene "passer" de ikke alle inn i pc-byggeren dems , så pris på montering/testing må du nesten sende en forespørsel på. Men jeg tror ikke det er veldig dyrt.

 

Når det er sagt ville jeg vel egentlig bare hoppet i det hvis jeg var deg og bygd det selv. Det er moro og du lærer sikkert masse nytt underveis . Ellers har du forumet her å støtte deg på om du trenger hjelp/råd.

Lenke til kommentar

Hei Core2Dude og Anvil,

 

Jeg klarer ikke å finne Vista 64 drivere til Nec AD-7203S. Dette er vel den eneste enheten jeg er noe bekymret for. Hvis dere hadde funnet noen lenker, hadde det vært dødsbra!

 

@ Syar2003:

 

Når det er sagt ville jeg vel egentlig bare hoppet i det hvis jeg var deg og bygd det selv. Det er moro og du lærer sikkert masse nytt underveis . Ellers har du forumet her å støtte deg på om du trenger hjelp/råd.

 

Jeg tror du har helt rett, for da bygger jeg den selv. Mitt første spørsmål er om det bare er å putte i alt sammen og trykke på knappen, eller om jeg må installere delene trinnvis og i rekkefølge?

 

Mvh Nadeem

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe produkt spesifikke "drivere" til en dvd/cd brenner.

Det du trenger er å installere et brenne program , og det er generisk slik at det funker samme hvilket merke DVD brenner du har.

Hvis du ikke kjøper en bulk brenner men en retail brenner, følger det med Nero Burning Rom e.l.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke noe produkt spesifikke "drivere" til en dvd/cd brenner.

Det du trenger er å installere et brenne program , og det er generisk slik at det funker samme hvilket merke DVD brenner du har.

Hvis du ikke kjøper en bulk brenner men en retail brenner, følger det med Nero Burning Rom e.l.

 

Det er flott!

 

Du, ville det vært en idé å gå for det noe billigere Antec Nine Hundred fra Netshop: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=91815

 

Nadeem

Lenke til kommentar

Netshop har jo Lian-Li Aluminium Sort eller Sølv PC7BSCANDV3 med 3.stk 120mm Mist vifter inkludert til 895,- også da .

Fint kabinett det også.

 

Edit:

Personlig er nine hundre litt for "disco" preget for min smak.

Sikker fint hvis man er tolerant for støy og driver med rekordforsøk i overklokking.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Mht Lian-Li så har jeg flere av dem selv og er fornøyd med de modellene med litt pris på (PCA10, PCA71) men de rimeligere har en stygg tendens til å skrangle. Det kan sikkert utbedres på en eller annen måte men...

 

PC6070SCANDV2 er støydempet og OK men har ikke all verdens plass.

 

Jeg tror det du har valgt i utgangspunktet er et godt valg.

Lenke til kommentar

Målene på Corsair er

Dimension: 5.9"(W) x 3.4"(H) X 5.9"(L)

150mm(W) x 86mm(H) x 150mm(L)

 

OCZ følgende mål

Technical specifications

150 x 140 x 86mm

 

Det vil si at OCZ'n er 1cm kortere.

 

Det er sikkert bare noe gammel info som ligger på siden men så lenge Antec Nine Hundred ikke er aktuelt har det jo ingen betydning.

Lenke til kommentar
Hvis det er flere som kan tenke seg dette oppsettet, kanskje vi burde sjekke om Netshop gir noen rabatter dersom vi kjøper det sammen? Jeg vet ikke... Har hørt at det finnes slike løsninger.

 

Skader jo ikke å høre hvor mange en må være for å få rabatt, eventuelt hvor stor kjøpesummen totalt må være. Tenker da på om man kjøper for tilsammen 20000,- så får man 5% og 30000,- 10% osv.

Men tid og penger gjør at jeg neppe går til innkjøp før i slutten av september :(

Regner vel ikke med at det er aktuelt for deg å vente i et par mnd før du kjøper delene. Jeg hadde i allefall ikke klart å vente om alt lå tilrette for å kjøpe det med en gang

Lenke til kommentar
Syns ikke det .

Alle som har det klager på at det bråker mye.

P182 er mye mere stilfullt og ikke minst stille.

 

Har en Antec 900 og med viftene på low / medium så bråker den nesten ikke, eneste jeg hører er vifta til skjermkortet ( HD3870)

 

så å si at ALLE som har det klager på at det bråker blir litt feil.

Lenke til kommentar

Du er kanskje unntaket da. :p

Har selv et Antec kabinett (SLK3000) som ble levert med Antec TriCol 120mm vifter 3-trinns. Disse ble umiddelbart byttet ut med papst.

Selv på low er ikke de antec viftene særlig stille av seg.

Og med nine hundreds "meshed" kabinett kan ikke det holde/isolere lyd i særlig grad.

 

Edit:

Kan vel kanskje moderere meg til å si at mange klager over støyen på "nine hundred" da.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Nadeem:

 

Jeg vil bare si meg helt enig med Anvil sine forslag her angående 8 GB RAM og bruk av raske SATA-disker istedetfor dyre SAS-disker (som du strengt tatt ikke trenger).

 

8 GB vil la deg kunne kjøre flere og tyngre programmer samtidig uten at du risikerer å gå opp for fysisk minne. Når en tar i betraktning bruksmønsteret som du har beskrevet så er nok 8 GB veien å gå.

 

Jeg kjører selv dualboot med både 32-bits og 64-bits XP Pro. Jeg bruker kun 32-bit når jeg spiller, mens 64-bit brukes til arbeid og alt annet som ikke har noe med spilling å gjøre (jeg har valgt å vente med å 'oppgradere' til Vista, da min egen erfaring med dette OS'et så langt har vært av den negative sorten; men ikke la dette skremme deg fra å velge Vista).

 

Såvidt jeg har lest, og som Anvil sier, har jeg mer å tjene på at Vista plasserer flere filer i minne jo mer RAM det er, og dermed øker ytelsen og diskforbruket synker.

 

Nettopp. Minnet er tross alt mye raskere enn selv den raskeste harddisk. Vista anvender pre-caching, og dette vil du bedre merke effekten av dersom du har over 4 GB RAM (sammen med 64-bits versjonen av Vista) og er en forholdsvis 'minnehungrig' bruker. Jeg gikk selv over fra 4 til 8 GB ifjor og mine erfaringer har bare vært positive.

 

Jeg prøver å vurdere alle råd og tips jeg får, og har stor evne til å skifte mening og lar meg lett bli irettesatt. Det tror jeg det finnes masse bevis for i denne tråden.

 

Det er forståelig. Når en tar imot slike råd mener jeg det er viktig å ikke glemme bruksområdet til maskinen din. Siden du har et begrenset budsjett å forholde deg til, blir det hele tiden en avveining mellom hva som er verdt å kjøpe sett i forhold til den praktiske nytteeffekten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...