Gå til innhold

Hitachi HDC761E - et bra kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til den prisen der er nesten hva som helst et godt tilbud. De fleste vil nok avvise den modellen, men jeg har tro på at den kan ta anstendige bilder for de som ikke er altfor kritiske til kvaliteten. Med det mener jeg bilder som er ok skarpe, og har noenlunde fine farger og kontraster. Men det er bare et par hundrelapper opp til Samsung S630 som har fått veldig gode kritikker. Da er du sikker på at du har kjøpt et ok kamera.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten merket meg at du igjen har åpnet en tråd om samme temaet, mobiljenta. Er det nødvendig? Svarene blir jo de samme hver gang. Var ikke denne modellen oppe sist gang også, da den kostet en hundrelapp mer? Da ble den jo avvist av et så og si samlet forum. Det kan hende jeg forveksler med en annen tråd, men du fikk i alle fall klart svar sist gang at det billigste akseptable kameraet var Samsung S630, og verden har ikke forandret seg nevneverdig siden den gang. Det er jo bare noen uker siden.

Kan du ikke bare foreta et valg da? Ingen har erfaring med disse ukjente billige modellene av seriøse fotografer, så hva ønsker du egentlig svar på? Siden alle avviser så billige modeller så får du kun positive svar fra de som ikke har peiling på kameraer, og det er vel ikke det du ønsker deg. Da kan du like gjerne spørre selgeren i butikken, eller hvilken som helst ungdom du møter på gaten

Ok: Ingen modeller under Samsung S630 regnes som seriøse av oss på Akam. Vi befinner oss normalt flere klasser over dette, og kan dessverre ikke svare på hvor bra et slik kamera er. Så derfor er svaret 100% identisk med sist gang, kjøp det fra Samsung. Og ferdig med den saken. I verste fall kan du ende opp med at noen fra OT-baren anbefaler deg en Hiakonshikkabom 132 megapiksler med 20x digital zoom.

Lenke til kommentar

Litt mer info om kameraet

Design/style: Compact.Body material: Plastic.7m pixels.3 x optical zoom.4 x digital zoom.2.36in TFT LCD screen.Continuous shooting - 30 fps.SD memory card compatible.16MB internal memory.Movie capture with sound only in TV and PC. Maximum ISO range: 64 - 400.4 scene modes.Pictbridge compatible.Accessories included in box - strap, AV cables, USB cables, CD-ROM, User Manual.2 x AA batteries supplied.Weight 136g.Size (H)8.9, (W)6.1, (D)2.7cm.
Lenke til kommentar
Og det sier absolutt ingenting om hvor gode bilder man får fra det.

Selv om det ikke sier noe om hvor gode bildene blir så er det nok alltids kjekt med spesifikasjoner og info.

Fant en side med bilder her. Noen av bildene kan vises i full størrelse.

Lenke til kommentar

Jeg var og Skaffet dette kamera til min datter på 7år idag.

Det er utrolig enkelt og bruke, samt for hennes del er det jo genialt samt jeg blir ikke blakk om det går i bakken.

Det jeg forøvrig har bemerket meg er at rister jeg litt på kammeraet så er det en eller annen løs del inne i der.

Det klunker/dunker når jeg rister i kameraet, fokcus på kameraet er ufatlig treg, dette kan jo ha sammenheng med løs del inne i kamera,

Det er samme lyd om linsa er ute eller inne.

Noen fler som har rista på sitt kamera?

Jeg skal ihvertfall entur tilbake til Elkjøp imorgen da vi reiser imorgen kveld og mini gleder seg til å ta bilder.

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Ja da var jeg på Elkjøp idag.

Dette var ikke vanlig at det skulle være noe så løst inne i kamera.

De hadde ikke flere kamera på lager så jeg fikk beskjed om å komme tilbake da jeg kom hjem fra ferie.

Så da får vi se hva som skjer, om jeg får et nytt likt kamera eller om jeg får bytte i et annet.

30 dagers bytterett er fint :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...