jpsalvesen Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Det begynner å ligne på noe, men enda ikke hundre prosent. Tror jeg venter til brukte 25mm-ere begynner å dukke opp. Da har nok E-420 vært ute så lenge at bruktprisen på E-410 bør være presset et stykke ned. Men E-400 funker også greit, og de er jo verdt like mye som en nyåpnet boks King Oscar sardiner i olje. Ikke for å drepe dine drømmer, men pancake'n har 1.1% barrel distortion. Den er gøyal og praktisk, men jeg tipper du ikke blir fornøyd med såpass mye bøying av rette linjer? Eller har du ninja skills som jeg ikke har? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Jeg er ikke hundre prosent fornøyd med fortegning, men det er nesten ikke til å unngå med slike brennvidder. Så jeg får være litt fleksibel. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Ontopic igjen? På elkjøp mener jeg at han selgeren sa at kameraet hadde et VR objektiv, hva betyr det? (da snakker vi om Canon 450D) Det er nesten umulig for meg å sammenligne prisene til elkjøp kontra andre plasser for de selger jo ingenting som er "standard" de endrer alltid noen bokstaver, legger til eller tar i fra.. men hvordan vet vi at det ikke er det samme produktet? Lenke til kommentar
Philo Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 VR objektiv har et 450D garantert ikke, men IS. Bare for å gjøre forvirringen komplett. (Er akkurat det samme, bildestabilisering, men Nikon kaller det VR, Canon kaller det IS) IS hjelper deg å få skarpere bilder om du er litt skjelven på hånda, og gjør at du i praksis kan slippe unna med lenger lukkertider og dermed dårligere lysforhold. Standard pris på 450D med 18-55mm IS kit er ca 5900 til 6000,- Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 På elkjøp mener jeg at han selgeren sa at kameraet hadde et VR objektiv, hva betyr det? (da snakker vi om Canon 450D) Her er regelverket for å handle på Elkjøp uten å få sår lommebok og vanskelig liv: Første regel er at du skal ikke høre på en selger Andre regel er at du skal ikke høre på en selger Tredje regel er at du bør vite hva du skal ha før du kommer inn døra Fjerde regel er at du sjekker prisen på andre steder før du handler hos Elkjøp Det var det grøvste. Du får null hjelp av en selger på Elkjøp til å gjøre et informert valg, for selgeren på Elkjøp har sannsynligvis like god kunnskap om digital speilrefleks som jeg har om samba (vet svært lite, men vet at jeg liker det). Om du ikke har noe annet valg, så bør du helst styre unna elkjøp. Jeg kjøpte en ekstern harddisk der, og den viste seg å koste 30% mer på elkjøp enn andre steder. De er billige på kampanjene sine, og dyre ellers. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 I C... skal dra på en lokal sjappe og expert i dag så får jeg se om de har noen bedre priser, mye tyder på at valget blir Canon 450D, eksisterer det noen andre valg for meg i denne prisklassen? Bortsett fra Canon 450D og Nikon D60 Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 18. juli 2008 Del Skrevet 18. juli 2008 Jepp. Du bør også sjekke Olympus E-520, Sony A-300 (eller A-200) og Pentax K200D. Olympus'en har endel avanserte greier de andre ikke har, glimrende ergonomi og god JPEG-prosessering. Sony'en er også avansert og har en mer avansert liveview-løsning såvidt jeg har forstått, mens Pentax K200D er det eneste i klassen som er værtettet. Og alle tre blir stort sett satt over Canon 450D på ergonomi - de ligger bedre i hånda. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2008 Det ble nok Nikon D60.. får vel se om jeg klarer å få tatt noen bilder med det etterhvert da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå