13375k1133z Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 (endret) Som tittelen sier, har jeg tenkt å kjøpe LCD tv, prisklassen jeg hadde tenkt er opp til max 5000 - kan strekke meg litt, om TVen er over 32".- TVen skal jeg hovedsaklig bruke til PC, HD tvtitting, spilling med x-box 360 og film (vanlig dvd, men senere blueray. Sitter grovd sagt ca 3 meter fra hvor nåværende TV står. TVene jeg har tittet litt på er: LG 32" phillips 32" enda en phillips 32" Er det noen som er mer en verdt prisen ? eller er det bare "dårlige" tver? Takker for all hjelp! Endret 13. juli 2008 av 13375k1133z Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 LG'en er den beste av TVene, Det er også den nyeste av de, da det er den eneste 2008 modellen du linker til. 32LG3000 er faktisk en veldig bra 32". En TV som absolutt gir masse for pengene. En annen TV i samme prisklasse som er verdt å se nærmere på er Toshiba 32AV500 (evt 32CV500). Vil anbefale deg å ta turen innom en elektronikkbutikk å kikke på de. Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Takker. Men holder 32" når en sitter ca 3 meter fra TVen, og ser masse på film, eller ambefales større? har også sett litt mer rundt på nettet og fant bla: sony 32 Hvordan er denne TVen i forhold til førstnevnte LG 32? Hvilke villle dere ha valgt? Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Mener optimal avstand fra skjermen er 3 x størrelsen på skjermen, altså 3x32 tommer, noe som vil være omtrentlig 3 meter. Så 32" passer flott. Personlig kan jeg ikke fordra å ha for stor tv. Selv har jeg en Phillips lcd-tv, som jeg kjøpte i fjor og er veldig fornøyd med den. Elendig fjernkontroll, men shitt au Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Av de tvene der er LG'en klart best. En veldig god tv spør du meg! Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Takker så masse, men hvordan er f.eks http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...T8AAAEOEOI03xiL sammenlignet med LGen ? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Etter min mening er fortsatt lg-en den som gir deg best bilde, uansett Lenke til kommentar
13375k1133z Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Tror jeg på, har ganske heftige kontraster, men vil det være så veldig stor forskjell på kvalitet på bilde mellom en som har 1:15000 og en som har 1/2 av det ? Og hvordan er det å spille av en vanlig DVD film på en LCD tv sammenlignet med CRT tv ? Det er uansett LGen jeg er mest "keen" på å kjøpe, men hvis det er en tv som er 1000.- billigere som f.eks den jeg linket til i tideligere post, tar jeg gjerne den. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Kontrast er an av de viktigste dataene til en TV, og det har svært mye og si for bildet. Det vil være stor forskjell på 15000:1 og en TV som har halvparten så lenge det er reelt - og det er det sannsynligvis ikke. Produsentene oppgir kontrast på vidt forskjellige måter og kan ikke uten videre sammenliknes. Jeg vil igjen anbefale deg å ta turen innom en butikk for selv å få kikket litt, det er jo tross alt du som skal like bildet. 32LG3000 er uten tvil en av de beste 32" i din prisklasse, og det er ikke så veldig mye som skiller fra de dyrere modellene. Når det gjelder avstand fra TVen er det aller mest smak og behag. Du kan fint ha en 42" fra 3 meters avstand uten å få dårligere bilde av den grunn. Selv sitter jeg snaue 4 meter fra 120" lerret og stortrives med det. Men, om du finner ut at du vil ha en større TV bør du også legge mer penger i den. LG3000 ligger på 7500 og 9000 i henholdsvis 37" og 42", og du må regne med en prisklasse omkring her for å få skikkelig kvalitet. Dette ligger jo en del utenom budsjettet du angir, så jeg vil heller råde deg til å gå for en 32" av god kvalitet enn en middelmådig større skjerm. Når det gjelder å spare en tusenlapp på f.eks Philipsen du linker til vil jeg igrunnen fraråde det. Det er jo faktisk en del penger å spare - rundt 20%. Jeg vil alikevel si LGen er verdt de ekstra pengene. Du skal ikke legge mange ekstra kronene til fra de aller billigste modellene før du ser et greit løft i bilde. Spesielt skalering, sortnivå og kontrast er punkter hvor du ser forskjeller. Billig-TVene er også ofte utgående modeller som allerede er laget av enda eldre panelrester. Ved å gå for 32LG3000 får du hvertfall en 2008-modell av bra kvalitet. Har du råd vil jeg absolutt anbefale å legge til den ekstra tusenlappen, den gir deg mye mer enn de neste oppover. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Du har helt rett i at kontrast er en meget viktig del av en TV - men når alle produsenter regner ut kontrast på forskjellige måter så er du jo like langt ang speccen på en tv . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå