Gå til innhold

Kommer ikke på nett med bærbar pc:( Jeg er koblet til, men den vil fortstatt ikke på nett

Anbefalte innlegg

Hei, vi har to pc'er som er i bruk her hjemme, den ene er en stasjonær pc (som internett funker på), den andre er en bærbar pc som ikke kommer på nett :(

Plutselig kutta den ut, det står at den er koblet til nettverket og at jeg har veldig sterk forbinnelse, men den vil altså ikke online for det..

Har skrudd av og på både routern og modemet, men til ingen lykke:(

Kan det ha noe med routern å gjøre? Har en LinkSys WRT54G hvis det skulle være til noen hjelp;)

Kan noen hjelpe meg med dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt lite informasjon til å svare men det kan høres ut som om PC'en ikke har fått IP adresse. Pass på at begge PC'ene står at de skal motta IP automatisk og at router står på DHCP.

Høres ut som om det kan være en plass å starte.

Prøv å nå router ved å skrive i adresse feltet på firefox 192.168.1.1

Login/passord er som regel admin/admin

Hvis ikke koble deg til med kabel og gjør det samme med med IP adresse 10.0.0.1.

Lenke til kommentar
Litt lite informasjon til å svare men det kan høres ut som om PC'en ikke har fått IP adresse. Pass på at begge PC'ene står at de skal motta IP automatisk og at router står på DHCP.

Høres ut som om det kan være en plass å starte.

Prøv å nå router ved å skrive i adresse feltet på firefox 192.168.1.1

Login/passord er som regel admin/admin

Hvis ikke koble deg til med kabel og gjør det samme med med IP adresse 10.0.0.1.

Ok, takk for hjelpen hittil ;) men jeg gikk inn på kjør å skrev: ipconfig, da kom dette opp:

Ethernet-kort Lokal Tilkobling:

Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet

Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling 2:

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks:

Ip adresse . . . . . . . . . . . . 192 . bla bla bla

Nettverksmaske . . . . . . . . . . 255. bla bla bla

Standard gateway . . . . . . . . . 192 bla bla bla

Ethernet-kort Lokal Tilkobling 3:

Medietilstand . . . . . . . . . . : Medium frakoblet

Jeg vet ikke hva det er, skjønner at noe ikke er som det skal, at et eller annet er frakoblet, men alt er på, så jeg vet ikke, noen som skjønner det? Ser ingenting på routern som heter "DHCP" men det lyser ikke på "DMZ"

Endret av aXXo
Lenke til kommentar
Det trådløse kortet får i alle fall IP. Bare for å luke ut noen muligheter, du bruker ikke Zonealarm som brannmur? http://www.hardware.no/artikler/dns-fiks_k...tet/53785?pid=6

NETTOPP det jeg har:P XP og ZoneAlarm :p Takk for at du hjalp meg ;)

Men er det trygt å slette den oppdaterings filen? Eller bør jeg gå tilbake til f.eks. tordag, tror windows oppdateringen kom på fredag. Men jeg gjennomførte oppdateringene på begge pc'ene, og den stasjonære fungerer fortsatt, men ikke på "high security" på brannmuren, bare på "medium" og den har alltid stått på "high".

Lenke til kommentar

Ok ;) Men jeg finner ikke den oppdateringen som skulle være problemet (KB951748)på noen av pc'ene i kontrollpanel -> legg til/fjern programmer..

Skal jeg bare gjennopprette pc'ene til dagen før jeg oppdaterte da eller?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har gjort noen seriøse andre endringer etter det anbefaler jeg det ja! :)

Edit: Alternativt kan du bare avinstallere den aktuelle fixen fra MS via legg/til fjern programmer. Bare husk at du må merke av for "Vis Oppdateringer" for å finne den.

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Hvis du ikke har gjort noen seriøse andre endringer etter det anbefaler jeg det ja! :)

Nå fant jeg det da :p

Hadde glemt å huke av "vis oppdateringer" i "legg til/ fjern prog" :p

Skal fjerne den nå, håper det funker da :)

Tusen takk ihvertfall for at du tok deg tid til å hjelpe meg ;)

Lenke til kommentar
Bare hyggelig det! Håper at det var det som var problemet da! :)

Så ikke sånn ut :( Sletta oppdateringa.. Skal jeg gjennopprette til for noen dager siden, laste ned oppdateringen fra zonealarm sin side eller har du noen andre forslag før jeg gjør det?

Endret av aXXo
Lenke til kommentar

Har du restartet maskinen etter at du fjernet oppdateringen? Hvis ikke er kanskje en gjenoppretting en mulighet ja.

Alternativt, prøv å slå av ZoneAlaram bare for å se om det er den som er problemet?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Har du restartet maskinen etter at du fjernet oppdateringen? Hvis ikke er kanskje en gjenoppretting en mulighet ja.

Alternativt, prøv å slå av ZoneAlaram bare for å se om det er den som er problemet?

Restarta maskinen ja ;) Prøvde å skru det av, men den ville fortsatt ikke på internett :S

Hva gjør jeg da a?

Lenke til kommentar
Problemet kan jo selvsagt bunne i andre ting. Gjenopprett til før oppdateringen og forsøk igjen da?

Ok, for på ZoneAlarm står det nå at brannmuren har blokkert 2 "ting", men jeg vet ikke hvordan jeg ser hva den har blokkert, bare hatt programmet i en mnd. Og henger ikke på anti-virus programmet mitt :p Vet du åssen man ser det? :)

Lenke til kommentar
Må dessverre melde pass der. Har ingen maskiner med Zonealarm for tiden. Bruker Comodo...

Ok, men nå gikk det :w00t: Gjennoppretta pc'en til torsdag, så nå er den oppe å går ;) Og brannmuren blokker ingenting :) Men bør jeg ta den oppdateringen som er på siden til ZoneAlarm synes du? Selvom det funker nå?

Tusen hjertlig takk for hjelpen ;)

EDIT: Nå funker det IKKE igjen.. HAHA!!:p Syns det her er så irriterende at det blir morsomt.. Den oppdateringen jeg sletta innstallerte seg selv igjen, hvordan skrur jeg av automatiske oppdateringer egentlig?

Endret av aXXo
Lenke til kommentar

Åkeii, nå ser det ut til å være i orden, endelig, takket være hjelp herfra :) Tusen takk ;)

Men nå vil den oppdatere litt mer.

Legger ved et bilde så dere kan se om det er noe jeg ikke bør innstallere, skjønner at jeg IKKE skal innstallere "Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB951748)" da det var denne som fikk alt til å gå til h******e hvis dere kan ta dere tid til det ;)

EDIT: Glemte å legge ved bildet :p HAHA

post-124483-1215903897_thumb.jpg

Endret av aXXo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...