Gå til innhold

Ny CPU, hovedkort og muligens Ram.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå tenkt til å bestille nytt hovedkort og CPU til pcen min, ettersom jeg har hatt problemer med min nåværende CPU. Men her trenger jeg litt hjelp, ettersom jeg ikke har så veldig mye peiling på akkurat dette. Pc'en kommer til å bli brukt mest til spill, så jeg har lyst på et litt kraftig hovedkort + CPU. Kan også hende jeg skal prøve å overklokke litt, om det passer seg.

Det jeg har fra før av er;

Hovedkort: Asus P5GDC PRO, i915p

CPU: Intel LGA 775 Pentium 4 640 3.2 GHz

Skjermkort: Geforce 7900GTX

Jeg har tenkt litt på dette hovedkortet, og denne CPU'en.

https://prisguiden.no/product.php?productId=96385

https://prisguiden.no/product.php?productId=88312

Kan dette være et bra valg?

Og hva slags RAM brikker bør jeg kjøpe, for å være sikker på at de passer til hovedkortet?

Håper dere kan hjelpe meg litt her, og komme med noen rimelige forslag. Har forresten ca. 3000-4000kr å bruke på hovedkort og cpu.

Hvis det er noe mer dere vil vite om pc'en min, så er det bare å si ifra.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for det hovedkortet bare i Pro ikke Deluxe

Jeg hadde valgt Intel core 2 duo E8400, Den yter VELDIG mye i spill og er veldig billig..

Hva er forskjellen på Pro og Deluxe versjonen?

Og hvorfor bør jeg velge Intel Core 2 Duo E8400 i stedet for Intel Core 2 Quad Q9300?

Jeg gikk gjennom noen tester hvor både Deluxe versjonen og Q9300 scoret ganske bra.

Og hva slags RAM-brikker bør jeg velge, som passer ganske godt til hovedkortet?

Lenke til kommentar

De fleste spill i dag støtter ikke 4 kjerner, dermed for man ikke den store effekten

Q9300: 2.5 gHz

E8400: 3.0 gHz

Derfor gir E8400 bedre effekt + at den er veldig lett å overklokke, får den lett opp i 4.0 gHz, men da må du ha en go CPU-kjøler feks. denne: Zalman CNPS9500LED

Men hvis man skal bruke CPU'en til videoredigering eller andre tunge programmer så anbefaler jeg quad..

Vet ikke helt hva som er forskjellen på HK'ene annet at pro er billigere og deluxe gir mer ytelse..

Gå for OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 for RAM, Bra og billig..

Endret av Stidilko
Lenke til kommentar
De fleste spill i dag støtter ikke 4 kjerner, dermed for man ikke den store effekten

Derfor gir E8400 bedre effekt + at den er veldig lett å overklokke, får den lett opp i 4.0 gHz, man da må du ha en go CPU-kjøler feks. denne: Zalman CNPS9500LED

Men hvis man skal bruke CPU'en til videoredigering eller andre tunge programmer så anbefaler jeg quad..

Vet ikke helt hva som er forskjellen på HK'ene annet at pro er billigere og deluxe gir mer ytelse..

Ah, men da skjønner jeg.

Blir så jeg går for E8400 hvertfall, også får jeg tenke litt på om jeg skal velge Pro eller Deluxe versjonen av hovedkortet. Også blir det nok de RAM brikkene du anbefalte også.

Takk for hjelpen Stidilko :)

Lenke til kommentar

Derfor gir E8400 bedre effekt + at den er veldig lett å overklokke, får den lett opp i 4.0 gHz, man da må du ha en go CPU-kjøler feks. denne: Zalman CNPS9500LED

Ah, men da skjønner jeg.

Blir så jeg går for E8400 hvertfall, også får jeg tenke litt på om jeg skal velge Pro eller Deluxe versjonen av hovedkortet. Også blir det nok de RAM brikkene du anbefalte også.

Takk for hjelpen Stidilko :)

bare hyggelig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...